4 uur vertraging cairo-amsterdam
13 april j.l.rond half 4 smorgens zou ik vertrekken van Cairo naar Amsterdam met de KLM. Alles leek goed te gaan. Tot 10 minuten over de vertrektijd wordt medegedeeld dat er een technisch mankement is. Om een lang verhaal kort te maken.... we hebben bijna 4 uur vertraging gehad. Ik vraag mij af, kun je nu een "beroep" doen op een vergoeding? Zit er niet speciaal op te wachten hoor, maar ik vraag het mij gewoon af.
marja hoogland
Als u tijdig incheckt voor een vlucht, inclusief chartervluchten, vanuit een EU-luchthaven, of vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, voorzover het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft en als de luchtvaartmaatschappij in kwestie een vertraging verwacht
§ van 2 uur of meer, voor vluchten van minder dan 1 500 km;
§ van 3 uur of meer, voor langere vluchten binnen de EU en voor alle overige vluchten tussen 1 500 en 3 500 km;
§ van 4 uur of meer voor vluchten van meer dan 3 500 km buiten de EU
moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor maaltijden, drank,eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
Wanneer de vertraging 5 uur of meer bedraagt, moet de luchtvaartmaatschappij u ook aanbieden uw ticket terug te betalen (eventueel met een gratis terugvlucht naar uw oorspronkelijk vertrekpunt).
Indien deze rechten u worden geweigerd, dien dan onmiddellijk klacht in bij de luchtvaartmaatschappij in kwestie.
groet louisa2
U verklaart dat de KLM de vertraging wijt aan een technisch mankement. Dan heeft U geen recht op een vergoeding, maar voor U hoop ik dat iemand anders mijn ongelijk kan aantonen.
Geen recht op financiële compensatie
In geval van vertraging heeft u geen recht op een financiële compensatie zoals het geval is bij overboeking of annulering.
U heeft alleen recht op schadevergoeding, indien u kunt bewijzen dat u door de vertraging schade heeft opgelopen. Als u een schadeclaim indient, kan de luchtvaartmaatschappij uw claim afwijzen als hij kan aantonen dat er sprake is van overmacht.
De aansprakelijkheid voor schade kan door de luchtvaartmaatschappij in haar algemene voorwaarden of vervoersvoorwaarden worden beperkt of uitgesloten. Mocht u een pakketreis hebben afgesloten, dan kunt u in sommige gevallen uw schade verhalen op uw reisorganisator (Zie hiervoor www.sgc.nl).
Op de heenreis hebben we enorme vertraging gehad omdat het vliegtuig kapot was, we hebben hierdoor bijna een hele dag vakantie verloren. Kunnen we dit verhalen?
Een technisch mankement levert geen overmacht op. De reisorganisatie is aansprakelijk voor de door hem ingeschakelde luchtvaartmaatschappij. De reisorganisatie zal u een vergoeding moeten betalen voor dat deel van de vakantie dat u gemist hebt.
hoi Louisa2
Dank je wel voor je antwoord. Zoals ik al stelde, ik ben niet van plan iets te gaan declareren maar ik vroeg het me gewoon af. Of er "extra" eten of drinken is gegeven gedurende die tijd?? hihi geen idee Als je beseft dat je om half 4 smorgens vertrekt, er al 3 uur van te voren moet zijn en een uur moet reizen om bij het vliegveld te komen, begrijp je misschien dat ik de meest tijd van die uren "bewusteloos tegen het raampje heb gehangen" (gelukkig maar). Maar nogmaals, heel lief dat je mij een antwoord hierop hebt gegeven. Hebben misschien anderen ook iets aan.
Fijne zonnige zondag!
djintara
hai 610sqn
ook jij dank voor je antwoord. En nee hoor, ik ben er niet op uit om moeilijk te gaan doen.... was eerlijk alleen nieuwsgierig. Dank je wel voor je antwoord.
zonnige dag!
djintara
U kunt even kijken op www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl
daar staat alles precies in beschreven wat je rechten zijn.
Hallo Fredstaf
Hoe kóm je bij die site!! Jeej, goed hoor. Heb hem bezocht en las dat ik idd nergens aanspraak op kon maken. Dat was ook niet echt mijn bedoeling, zoals te lezen valt. Ik was alleen benieuwd. Wat mij wel opviel was -en dát heeft KLM vergeten te vertellen- dat de passagiers recht gehad zouden hebben op een of 2 telefoontjes naar het thuisfront. Dát wist ik niet. Is ook niet kenbaar gemaakt door cabinepersoneel. Goed om te weten voor een eventuele volgende keer.
Dank je wel voor je reactie!
groet
djintara
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer