sa
door samuel26 Feb 8, 2011 om 16:24
Auto & vervoer

Aankoop nieuwe auto

Als ik een nieuwe auto koop wat kan dan voor korting vragen,als ik niets inruil.

31204 19 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Feb 8, 2011 om 16:44
827 Antwoorden / 2 Vragen

- Heeft u geen auto om in te ruilen, dan kunt u vaak tóch korting krijgen bij het aanschaffen van een nieuwe auto. Een deel van de inruilprijs die u voor uw oude auto krijgt, is de korting die u ook zou ontvangen zonder inruilauto. Dit is vaak 4 tot 8% van de nettocatalogusprijs van de nieuwe auto. Best de moeite waard om te onderhandelen over die korting!
.
Bron: consumentenbond.

Via Google is nog veel meer aanvullende info te vinden. Zoek op :
"korting aankoop nieuwe auto zonder inruil"

poltol
door poltol - Feb 8, 2011 om 18:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bij het kopen van een nieuwe auto moet u altijd van alles extra vragen.
Soms is er geen korting maar bv wel een pakket met extra's.
Die worden soms apart aangeboden maar het staat u vrij om er over te onderhandelen.
De meeste garages geven ongeveer 8% korting als u geen inruiler meebrengt.

Dus alles vragen en afdingen, daar houdt de garage ook rekenig mee.
Vraag desnoods de baas van het spul erbij.
Die kan namelijk direct beslissen over uw korting en/of extra's.

Veel succes met onderhandeln /afdingen, poltol

valerius-2
door valerius-2 - Feb 8, 2011 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is altijd de moeite waard gevoon zeggen als ik die korting, of die extra's krijg dan maken we een deal.
Zo doe ik het ook en wel met inruil heb ik de laatste keer toch nog extra 1000 euro gekregen stond dus op de afrekening. Ondanks dat de inruil voor mij dus akkoord was, daar was ik dus ook al een 20 minuten over bezig. Neem nu maar zij moeten verkopen en heeft dus de touwtjes in handen. Zij moeten er van eten en alleen maar rijden en geld uitgeven.

le
door lerentier - Feb 9, 2011 om 12:26
10 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst maar een paar auto tijdschriften kopen en de prijzen daarin uitpluizen, evenals de berichten over de kortingen die er worden gehanteerd bij diverse merken.

Probeer een lijstje te maken van wat er zeker in die auto moet zitten, met minima et maxima, ook voor onder de motorkap.

Heb je al een bepaald model uitgekozen ? Dan wordt het makkelijker om langs twee of drie handelaars te gaan en hun prijzen te vergelijken.

Natuurlijk nooit ongeduldig worden om te kopen, het liefst gaan onderhandelen vlak voor het moment dat de bonus voor de verkopers wordt vastgesteld. Die ene auto erbij kan voor hem veel uitmaken, dit moet je ruiken en uitbuiten.

Nooit vergeten dat jij het geld uitgeeft waar je wilt en nooit enthousiasme tonen voor een auto of haast om te kopen, toneel spelen, twijfelen en opstaan om er nog maar eens over te slapen.
Ook niet aarzelen of te laten weten dat je ook andere handelaars en autos bekijkt.

Eigenlijk is kopen en vak, zijn er in Nederland geen bemiddelaars die dat onderhandelen en afdingen voor een klein percentage voor je kunnen doen ?

ka
door kama - Feb 9, 2011 om 12:45
162 Antwoorden / 19 Vragen

Het lijkt me dat het kortingspercentage ook afhangt van al dan niet direct betalen. De reclames van veel automerken zeggen: 0% rente de eerste jaren. Gevolgd door Geld lenen kost geld.
Ik ga er dus vanuit dat je als je alles direct betaald meer korting kunt bedingen.

ka
door kama - Feb 9, 2011 om 12:45
162 Antwoorden / 19 Vragen

betaald --> betaalt Oeps ....

he
door henry1942 - Feb 9, 2011 om 12:56
100 Antwoorden / 28 Vragen

Maar een opmerking;
KOOP NOOIT de auto bij een eerste bezoek aan een bedrijf,
slaap er altijd min. een nachtje over. !!
En uiteraard bezoek meerdere dealers van hetzelfde merk.
kan soms veel uitmaken in de korting en de event. extras.

pi
door pier46 - Feb 9, 2011 om 13:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk voor prijzen: www.nieuweautoprijzen.nl

Voor gangbare korting: www.nieuweautokopen.nl

Voor multi-brand/ outlet/ garage, heeft soms ook nieuwe overjarige auto's met hoge kortingen : www.cardoen.be

th
door theodorusme - Feb 9, 2011 om 14:46
111 Antwoorden / 7 Vragen

Naast alle antwoorden die al gegeven zijn wil ik u ook laten weten dat u niet gebonden bent aan de dealer van een bepaald merk. Elke officiële garage mag elk gewenst merk verkopen. U bent degene met het geld in de knip! Dus per definitie de "machtigste" partij. Toen ik onze laatste nieuwe auto kocht, gaf ik aan welk bedrag ik maximaal wilde bijbetalen. Daarbij ruilde ik de oude auto in en wilde ik een trekhaak plus cruise control voor het bedrag dat ik aangaf. Het was graag of niet. Dus ik kreeg mijn zin. Ook nog zwart op wit afgesproken dat altijd de officiële tarieven voor het onderhoud zouden worden gehanteerd.

Succes ermee. Blijf standvastig in uw onderhandelingen.

ka
door kampersh - Feb 9, 2011 om 14:48
13 Antwoorden / 1 Vragen

Proefrit maken hoort er zeker bij!

traporgel
door traporgel - Feb 9, 2011 om 17:40
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vraag me af: Zouden auto-verkopers nu nooit eens een forum lezen? Dacht u dat "net doen of u het eigenlijk een klote-auto vindt" korting oplevert? Die verkoper is ook iet gek, die ziet toch aan alles dat u die Golft GT wil? Anders stond u wel te kwijlen bij de Sharan 2.0 Diesel.

th
door theodorusme - Feb 9, 2011 om 18:07
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=traporgel schreef op woensdag 9 feb 2011, 17:40]Ik vraag me af: Zouden auto-verkopers nu nooit eens een forum lezen? Dacht u dat "net doen of u het eigenlijk een klote-auto vindt" korting oplevert? Die verkoper is ook iet gek, die ziet toch aan alles dat u die Golft GT wil? Anders stond u wel te kwijlen bij de Sharan 2.0 Diesel.
Wie heeft er voorgesteld om te doen of het een kl..te auto is? De autoverkoper wil maar een ding. En dat is die auto verkopen. En de klant met de centjes heeft de keus bij wie hij die koopt en tegen welke condities. En dat mag die verkoper rustig lezen, op welk forum dan ook.

ro
door ron530 - Feb 9, 2011 om 18:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ts heeft de berichten waarschijnlijk wel gelezen maar niet gereageerd, vreemd als je een vraag stelt. Mijn advies als je niets inruilt koop een occasion waar de kop van af is, zeg twee jaar oud dan bespaar je duizenden euro's en het rijplezier zal er niet minder om zijn. In de eerste twee jaar van nieuwe aankoop schrijf je het meeste af. Ik las ergens waar weet ik niet meer, maar een auto is maar één dag nieuw en daarna een occasion.

pj
door pjcvankempen - Feb 9, 2011 om 18:34
10 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van eigen ervaring afgelopen jaar:

- vraag even goed als er korting geboden wordt waarover dit geldt (totaal bedrag of netto-catalogusprijs)
- kijk of er afleverkosten bijkomen
- kijk of er kosten rijklaar maken bijkomen
- kijk of er kosten voor aanmelden etc bijkomen

In mijn geval werd 8% korting gezegd. De uiteindelijke offerte bleek 1.7% lager te zijn dan wat op het prijskaartje stond...... dit alles vanwege bovengenoemde punten

Verkoper snapte niet dat ik teleurgesteld was in de offerte. Zelfs niet toen ik hem vroeg hoe hij zou reageren als hem 8% salarisverhoging geboden wordt, en hij maar 1.7% krijgt.

Uiteindelijk naar andere garage geweest. Die hadden een heel leuk showroom-model staan. Weliswaar 9 maanden geleden op kenteken gesteld, maar pas 52 km op de teller. En voorzien van een heleboel opties die ik graag wilde.
Deze dealer maakte meteen een mooie prijs. Na de proefrit ook nog gevraagd of er kosten rijklaar maken etc. bijkwamen. Zijn antwoord: je hebt er net al in gereden toch, dus volgens mij is hij al rijklaar.....

Kort samengevat:
- let goed op als men korting geeft waarover
- informeer naar eventueel bijkomende kosten
- overweeg een showroom-model; kan veel schelen

Succes ermee

valerius-2
door valerius-2 - Feb 9, 2011 om 19:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kama schreef op woensdag 9 feb 2011, 12:45]Het lijkt me dat het kortingspercentage ook afhangt van al dan niet direct betalen. De reclames van veel automerken zeggen: 0% rente de eerste jaren. Gevolgd door Geld lenen kost geld.
Ik ga er dus vanuit dat je als je alles direct betaald meer korting kunt bedingen.

Als je nieuwe auto koopt moet je altijd direct betalen of van te voren. Vroeger ging dat anders maar de laatste tijd niet betaald geen auto mee.

ro
door ron530 - Feb 9, 2011 om 19:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met de aankoop van een gloednieuwe auto ben je eigenlijk al te laat als het korting betreft. Dealers krijgen van de importeur opdracht een bepaald aantal auto's per jaar af te nemen. (hypothetisch) Stel de importeur denkt in een bepaalde plaats 300 Trabants te verkopen als dealer sta de daar in vast, verkoop je er één moet je de rest alsnog afnemen. Eind van het jaar moet die dealer van die Trabants af dan zijn de kortingen torenhoog, het restant wordt door de onafhankelijke garage bedrijven opgekocht en gaan als overjarig de deur uit. Nu in Februari aan het begin gaan de kortingen niet verder dan de beroemde vloermatten, geen inruil hebben maakt niets uit. Als het dan nog erger wordt en je sluit geen financiering omdat je gespaard hebt zijn ze helemaal niet blij want dan loopt de dealer daar ook nog provisie op mis.
Wil je toch nieuw rijden zoek dan naar een merk onafhankelijke Bovag garage en doe je voordeel.

sa
door safetyman - Feb 9, 2011 om 19:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Anderhalf jaar geleden heb ik een spiksplinternieuwe Nissan gekocht zonder inruilauto. Een maand tevoren ben ik alle dealers in de ruime omgeving afgeweest en stevig onderhandeld. Als de dealers niet meteen over de brug kwamen, verteld dat ik én geen inruilauto had én de meest luxe versie wilde én contant wilde betalen.
Dit laatste maakte geen indruk (kennelijk mislopen commissie op de lening) maar ala.
De verschillen waren enorm. Soms werd er ook gesjoemeld door de standaard afleverkosten stiekum op te schroeven. Liet dan meteen weten het gevoel opgelicht te worden en geen zaken meer te willen doen. Had op den duur ook sterk de indruk, dat hoe verder ik van mijn woonplaats afging, hoe lager de korting werd. Als laatste ging ik naar de dealer in mijn woonplaats. Na enig onderhandelen ging 9 procent van de prijs af (netjes afgerond).

rj
door rjw - Feb 9, 2011 om 21:16
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 9 feb 2011, 19:10][quote=kama schreef op woensdag 9 feb 2011, 12:45]Het lijkt me dat het kortingspercentage ook afhangt van al dan niet direct betalen. De reclames van veel automerken zeggen: 0% rente de eerste jaren. Gevolgd door Geld lenen kost geld.
Ik ga er dus vanuit dat je als je alles direct betaald meer korting kunt bedingen.

Als je nieuwe auto koopt moet je altijd direct betalen of van te voren. Vroeger ging dat anders maar de laatste tijd niet betaald geen auto mee.

Niet altijd hoor. Ik heb vorig jaar een nieuwe Renault gekocht en ik kreeg bij aflevering de factuur mee die ik binnen 15 dagen moest betalen.

rj
door rjw - Feb 9, 2011 om 21:17
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=samuel26 schreef op dinsdag 8 feb 2011, 16:24]Als ik een nieuwe auto koop wat kan dan voor korting vragen,als ik niets inruil.

Extra's die de dealer monteert (bijvoorbeeld een trekhaak) zijn zaken waar je redeljkk makkelijk over kunt onderhandelen.