pa
door paultheuns Jun 27, 2019 om 08:55
Auto & vervoer

Accus electrische auto

electrische auto accus zijn gecrasht, de fabrikant zegt dat dat zo maar spontaan kan gebeuren en doet er vooralsnog niets mee, ze zeggen dat ik gewoon maar voor 8000 euro nieuwe accus moet kopen, is dit acceptabel?

7503 15 Rapporteer

pa
door paultheuns - Jun 27, 2019 om 08:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

volkomen onverwacht is het volledige accu pack van de electrische auto gecrashed net na de garantie, wat moet je hier nu mee aan, de fabrikant geeft niet thuis

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2019 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is “net na de garantie”? Wat zegt de dealer?

pino123
door pino123 - Jun 27, 2019 om 09:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Graag iets meer informatie, dit is erg summier

Gr
door Grunn1 - Jun 27, 2019 om 10:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe oud is die auto en welk merk want vaak zit op het accu 8 to 10 jaar garantie.

ma
door malty - Jun 27, 2019 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet dat de accu’s plotseling stuk zijn gegaan maar de electronica.
Zet uw vraag eens op de site van problemcar.nl, misschien dat ze u daar een goed advies kunnen geven.

pa
door paultheuns - Jun 27, 2019 om 12:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

hij heeft 172 000 gereden  garantie is tot 160 000

pa
door paultheuns - Jun 27, 2019 om 12:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

op de accu zit 8 jaar garantie of 160 000 km de auto is nu 6 jaar oud,  maar hij heeft meer dan 160 000 gereden

1paul
door 1paul Jun 28, 2019 om 14:40
3148 Antwoorden / 0 Vragen

de verkoper moet dit uitleggen in het voordeel van de consument, wat er ook in de voorwaarden staat...

pa
door paultheuns - Jun 27, 2019 om 12:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

het merk is de chevrolet volt

pa
door paultheuns - Jun 27, 2019 om 12:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

volgens de garage is het niet de electronica, ze hebben de accu's doorgemeten en de spanning ik denk in ohm was veel te laag zeiden ze

ma
door malty Jun 27, 2019 om 13:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als de accu’s leeg zijn is de spanning (in volt) natuurlijk laag.
Accu’s kunnen minder gaan presteren maar dat merk je doordat ze b,v. eerder opgeladen moeten worden, maar ineens de geest geven is bij accu’s een zeldzaamheid.
Zou de garagehouder niet zomaar geloven zonder een second opnion bij een andere garage.
Maar misschien dat automonteurs op problemcar.nl u meer kunnen vertellen over dit probleem en wat zeker gecontroleerd moet worden.
Zie ook  http://www.autogeschiedenis.nl/auto-tips/hoe-weet-ik-of-de-accu-kapot-is.htm

bi
door bigale50 Jun 28, 2019 om 14:41
25 Antwoorden / 1 Vragen

Als de weerstand ( ohm ) laag is, dan is er sprake van kortsluiting. e accu is dus total loss.

ma
door malty Jun 28, 2019 om 16:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@bigale50  Heeft u ooit de weerstand van een accu kunnen meten, zou het maar niet proberen ook.

panter22
door panter22 - Jun 27, 2019 om 15:09
6599 Antwoorden / Vragen

Accu's slijten.  Wen er maar aan.
Een accu wordt gegarandeerd tot een bepaald aantal km of een aantal jaar.
Het weer heeft er ook invloed op. Het was extreem warm de laatste dagen en als de auto de hele dag in de brandende zon staat en het beste is er al af, dan ben je aan nieuwe accu's toe.
Voordeel is dat je 6 jaar lang geen wegenbelasting hoefde te betalen. En minder onderhoud aan een elektrischhe auto.
En BPM vrij. Voordelig rijden met zo'n auto, dus die nieuwe accu's heb je bijna voor niks.

ma
door malty Jun 27, 2019 om 16:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zullen er nu bij veel electrische auto’s de accu’s vervangen moeten worden. In Spanje is het nu op sommige plaatsen 40 graden.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 28, 2019 om 15:46
509 Antwoorden / Vragen

@Panter22 Dat zijn voordeel sigaren uit eigen doos ,daar koop je geen accu's van €8000 voor.De aankoopprijs van een e car is een ook  stuk hoger. Het komt er eigenlijk op neer dat auto van 8 jaar oud met verrotte accu's geen cent meer waard is

panter22
door panter22 Jun 28, 2019 om 17:41
6599 Antwoorden / Vragen

Een elektrische auto koop je toch omdat het goed is voor het milieu, niet om subsidies te pakken.
En als je nieuwe accu's koopt dan stijgt de waarde van de auto toch weer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2019 om 17:57
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Voor € 8.000 nieuwe accu's? Hoeveel accu's zitten er dan wel niet in uw auto?

Bij even kort zoeken zie ik onder andere een aanbieder die dit heeft voor een Chevrolet Volt: Bosch Accu's - Van € 67,00 · Varta Accu's - Van € 62,87 · Huismerk Accu's - Van € 63,53
(
Simpel na ingeven als zoeknaam Accus Chevrolet Volt)

he
door henk51 Jun 27, 2019 om 18:30
90 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn niet de accus waarop een electrische auto rijdt. Was het maar waar,dan reed iedereen al electrisch.

groeten Henk

jo
door jorisw Jun 27, 2019 om 19:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien had je even na moeten denken voordat je dit plaatste....

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 27, 2019 om 19:21
16849 Antwoorden / 202 Vragen

De kern van mijn opmerking is hetgeen u noemt aangaande de prijs van de accu ad. € 8.000,00. Ik zie occasions in de aanbieding voor € 12.000 - 14.000. De nieuwprijs was ca. €47.000 ? Ik zie inmiddels dit hetgeen betekent ik mijn eerdere reactie inderdaad niet correct was: https://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden/elektrische-autos/accus-techniek-en-kosten (ik kan bij bewerken dit niet als directe link plaatsen). UIt de info van de ANWB blijkt dat vervanging inderdaad kostbaar kan zijn.

costnix
door costnix Jun 28, 2019 om 16:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen
ro
door ron503 - Jun 27, 2019 om 17:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De garantie is er af dus een volledige vergoeding gaat het niet worden maar met wat geluk kan er een om een soort coulance gevaagd worden als de auto aantoonbaar volgens de voorschtiften onderhouden is. Maar toch 8000 euro voor een accupack is wel de hoofdprijs en als u zeg 2000 euro coulance krijgt dan betaald u alsnog veel te veel. Doordat de garantie van het accupack er af is staat het u vrij om te shoppen bij andere garages en eventueel sloperijen die zo'n een schade auto hebben staan. Er zijn ook accupack revisiebedrijven te vinden die ter plaatse het accupack wisselen voor een fractie van de dealerprijs.

panter22
door panter22 Jun 27, 2019 om 19:02
6599 Antwoorden / Vragen

De oude accu wordt er niet grais uitgehaald en een nieuwe er gratis ingezet. Voor een kleine auto kost een accu al €6000.

ro
door ron503 Jun 27, 2019 om 19:26
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie op het wereld wijde web toch veel bedrijven die niet de hoofdprijs vragen dus blijft shoppen de moeite waard.

1paul
door 1paul - Jun 28, 2019 om 14:37
3148 Antwoorden / 0 Vragen

los dit op via de verkoper en niet via de fabrikant, daar moet u zijn voor eventuele garantie dan wel nonconformiteit, een accupack mag je van verwachten dat deze veel langer mee gaat dan 2 jaar en dat pas na een jaar of vijf de capaciteit significant afneemt...

v.
door v.d.Heyden Jun 28, 2019 om 21:54
15 Antwoorden / Vragen

@ 1Paul, de auto is 6 jaar oud en heeft meer dan 160000km gelopen...

Mi
door MiepMiepvroemmm - Jun 28, 2019 om 22:29
1 Antwoorden / Vragen

Hallo ik zou bij een ander bedrijf een second opinion vragen. Er zijn tegenwoordig bedrijven die deze accu’s kunnen reviseren bijvoorbeeld BNA-battery. Weet niet of dat ook voor uw merk auto kan, maar vragen kan altijd.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2019 om 21:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen :
een accupakket in een E auto is samengesteld uit meerdere gekoppelde accu's.
Dat die allemaal tergelijkertijd de geest geven is onmogelijk.
Zit er dan toch 1 slechte accu tussen, dan zakt het voltage, en hierdoor de motorkracht en de actieradius van de auto.
En het begrip Ohm heeft niet veel met een accu te maken.
Wel Volt.

Bron : ikzelf