li
door lijzengakok May 8, 2007 om 11:22
Auto & vervoer

Afgekeurde auto

Hallo,

Onze auto is niet door de APK keuring gekomen en de garage zou hem afvoeren naar de sloop. Echter we zijn er achter gekomen dat hij toch doorverkocht is. Mag dat zomaar?

1996 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u er afstand van gedaan heeft dan mag dit. Waarschijnelijk is de auto verkocht voor bepaalde onderdelen.

Met groet Valerius.

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zwart wit of overtuigend kunt aantonen dat afvoer naar sloop aan de orde zou zijn, dan is sprake van niet nakomen van een overeenkomst. Als u bedoelt dat de auto weer op de weg is, dan zijn mogelijk strafrechtelijke aspecten aan de orde in de zin van oplichting. Mogelijk is de auto dan onterecht volledig afgekeurd. het niet door een APK komen wil niet zeggen dat een auto volledig is afgekeurd maar uitsluitend dat op dat moment de technische staat niet afdoende is. veelal is dan toch weer herstel mogelijk en komt de auto op de weg. Mogelijk iets minder sterk dan oplichting is er in ieder geval dan sprake van misleiding en kunt u m.i aangifte bij de politie overwegen.

ve
door verwijderd - May 8, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

een auto die apk afgekeurd is kan goed aan de sloop verkocht zijn . maar die kan hem ook weer verkopen. dat gebeurt vaker en er is wettelijk niets overgeregeld. dat gebeurt ook met schade auto s. ze zijn totaal los maar worden later weer gerepareerd en verkocht. uiteindelijk is de garage eigenaar geworden van uw auto en mag er mee doen wat hij wil.dat u er een andere smaak van overhoud kan ik mij voorstellen maar u kunt er niets aan doen.helaas

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet zorgen dat u een vrijwaringbewijs krijgt van de slooper of van de persoon welke de auto heb gekocht.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt afstand gedaan van uw auto, waarom zou u zich dan nog druk maken om wat er met die auto verder gebeurt ?

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is de intentie van de vraag dat de auto of wel voor een prik of wel voor niets is ingenomen met de bedoeling > naar de sloop , en de auto toch weer is doorverkocht tegen uiteraard veel meer dan de vraagsteller had ontvangen als die al iets had ontvangen. Ik zou daar ook mijn voorhoofd minimaal bij fronsen.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een feitjes ter aanvulling op onze vraag:

We hebben de auto bij de garage laten keuren, en deze kwam niet door de APK. Het had geen zin om te repareren. We mochten de auto laten staan, dan zouden zei(de garage) er op toezien dat deze bij de sloop terecht zou komen, dit zou ons niks kosten. Vevolgens is op een zondag-avond is de auto bij de garage geplaatst, en nu blijkt dat deze op maandag (de volgende dag!!) weer een nieuwe APK-keuring heeft gehad waarvoor hij geslaagd is!!! Lijkt ons erg vreemd.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het 2e verhaal is duidelijker. Hiervoor zou ik zeker verhaal halen bij de garage.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

als extra op mijn verhaal.  heeft u een inkoop verklaring getekend bij de garage?? heeft u een vrijwaring gehad.?? wat bracht hij op?? een sloop auto brengt altijd 80 euro op voor de garage. is hij door die garage waar u hem achterliet goedgekeurd. zo ja hoe ver gaat oplichting dus graag meer info. heeft u een afkeurings bewijs gekregen wat wettelijk verplicht is ??

ve
door verwijderd - Nov 26, 2007 om 02:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is mij precies hetzelfde gebeurd in september. Ben reuze benieuwd bij welke garage dit is gebeurd? Ik ken de rest van je verhaal niet, maar bij mij komt het er op neer dat de garage me alleen maar leugens op de mouw heeft gespeld en reparatie zo duur werd dat ik het niet meer kon betalen. Ik kon de auto vlgs de garage niet meer ophalen want hij was zo'n gevaar op de weg. Rijp voor de sloop! 150 euro kreeg ik ervoor. Volgende dag naar garage gefietst om persoonlijke spullen op te halen, maar dat ging niet meer. Auto stond al in haven Rotterdam om verscheept te worden naar buitenland. Via de RDW ontdekte ik dat auto gewoon goedgekeurd was en stond te koop op marktplaats voor 3450 euro. Oke, ik heb vrijwillig afstand gedaan maar wel onder valse voorwendsels. Het heeft wat moeite gekost, maar ik heb uiteindelijk aangifte kunnen doen. Een en ander wordt onderzocht door de recherche en nu maar afwachten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2007 om 08:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kan zelf wel inschatten wat de waarde van u auto zo ongeveer kan zijn en is de gestelde reparatie dan nog wel rendabel voor een oud brikkie, daar gaat het om.
U had ook kunnen zeggen, dan neem ik de auto weer mee en laat hem door een mannetje repareren en dan herkeuren, maar dat is voor u dus ook geen optie geweest.
Als u een vrijwaringsbewijs hebt, dan lijkt het mij niet iets om druk over te maken, want een handelaar kan er meer mee, misschien onderdelen, misschien ook wel opknappen, maar dan wel met goedkopere uren als een garagebedrijf.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2007 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste granaet, volgens mij moet je mijn verhaal nogmaals lezen, maar dan ook goed lezen. Natuurlijk maak ik me er druk  over. het zijn gewoon een stel oplichters en ik heb geen auto meer.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is iets voor opgelicht en niet zo weinig ook!!!!!!!!!!!!!!!