ever0009
door ever0009 Dec 12, 2006 om 22:06
Auto & vervoer

All-risk verzekering

Wij zijn all-risk verzekerd, de auto is 5 jaar en 6 maanden oud,we hebben een kleine aanrijding gehad, schade €1700 voor 2 auto s,nu moeten we €53 meer premie gaan betalen,dat is €153 per maand,de dagwaarde is €8000 ,wat is verstandig om all-risk verzekerd te blijven of wa +casco.?

525 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag everooo9,

Wa+casco lijkt me verstandiger. Wel moet je dan het verschil maandelijks op een aparte rekening storten. Je blijft dan baas in eigen huis terwijl het omslagpunt zo rond de € 5000,- ligt, Pakweg over 1,5 jaar zit je dan voordeliger met een beetje geluk.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn verzekerings tussen persoon heeft destijd gezegt.

zolang de verzekeringpremie  voor all-risk op jaar basis minder dan  10% van de dagwaarde bedraagt, je je auto het beste all-risk kan blijven verzekeren.

afhankelijk van je financieele situatie

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet heel vervelend zijn zo laat op de avond maar all risk is hetzelfde als wa+ casco wat u bedoeld is wa beperkt casco of wa minicasco

Vroeger werd het inderdaad all risk genoemd maar nu word ook steeds vaker de term wa en casco gebruikt en abepaerkt casco

dit ter aanvulling

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 07:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip;

Als je de schade zelf betaal, verlies je geen no claim korting, en die kost jaren om deze weer op oude bedrag te brengen, dus hoeveel is de premie stijging,en hoeveel de schade.

Tevens, als je deze betaal kom je hoger en vele hebben een no claim bescherming voor mensen die al langer op het maxium zitten...

Dus als het nog kan, die 1700 terug, en geen E53 per maand extra...snel terug verdient...

Het is afhankelijk van premie+ schade datum of dit nog kan, ook kunnen ze per verzekering verschillende termijnen hebben...

Reken maar na, en hopelijk succes..

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

€ 1.700,00 is 30 x 53 dus 30 maanden en is de auto weer zo'n 2 1/2 jaar ouder. Overweeg in dit geval een casco + verzekering (extra dekking voor ruit etc)