Me
door Mehadayo Nov 30, 2021 om 13:44
Auto & vervoer
Amslod Recht op nieuwe elektrische fiets

ik heb in maart 2021 2 nieuwe elektrische fietsen bij Amslod gekocht van € 3049,00 per stuk.
Met een fiets zijn er problemen, al 4 of 5 keer een monteur aan huis gehad en fiets heeft ook 1 week bij Amslod in Meppel gestaan voor reparatie.
Laatse storing 3 weken geleden is de motor uit elkaar gehaald en en nieuwe sensor geplaatst (error code 21).
Nu sinds 1 week weer dezelfde storing Error code 21.
Mijn vraag; heb ik inmiddels geen recht op een nieuwe fiets want deze voldoet gewoon niet aan mijn verwachtingen.

3115 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 30, 2021 om 13:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mehadayo ,

Error code 21: Trapsensor signaal storing

Deze errorcode duidt op een verkeerd gemonteerde sensortrapas, losse verbinding en/ of een voorgespannen draaimoment sensor. Graag controleren in onderstaande volgorde:

  • Is de sensor belast tijdens de opstart? Start het electro systeem opnieuw op zonder kracht op de pedalen te zetten.
  •  Is het juiste model sensor ingesteld in de software?
  •  Is de sensorkabel stekker goed aangesloten?
  •  Is de trapas juist gemonteer? Een kleine rotatie kan de storing veroorzaken.
  •  Is de sensorkabel beschadigd?
  •  Is de connector van de sensorkabel goed aangesloten op de printplaat?
  • De printplaat kan beschadigd zijn. Een mogelijke oplossing is om de printplaat vervangen.
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll naar beneden voor voorbeeldbrieven / lees ook onder : Zie ook )

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Zie hier het filmpje van Amslod over error code 21 , die ze zelf niet kunnen verhelpen .

https://www.youtube.com/watch?v=RW81VQiQmYk

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 30, 2021 om 14:13
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens of u er zelf iets aan kan doen.

https://www.youtube.com/watch?v=RW81VQiQmYk

tenormin
door tenormin Nov 30, 2021 om 14:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppy, zou ik nu niet adviseren. Anders vervalt de garantie misschien. De fiets is nog zo kort geleden gekocht.

sira
door sira Nov 30, 2021 om 14:51
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Het is een kleinigheid, ik zou daar niet zo bang voor zijn om dit uit te proberen. Ik mag aannemen dat Amslod de plek van de sensor niet op de millimeter heeft uitgemeten (of op de verkeerde millimeter)

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2021 om 15:07
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad daar komen zij niet achter want het kan uitgevoerd worden zonder gereedschap.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2021 om 16:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas m.i. geen recht op een vervanging als de fiets wel na reparatie nu wel goed functioneert. U heeft eerst recht op een adequate vervanger resp. ontbinden van de overeenkomst indien na de reparatie de fiets wel functioneert.  Zie o.a.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 30, 2021 om 16:34
2096 Antwoorden / Vragen

Over het algemeen is de stelling dat als je een fabrikant drie keer de kans hebt gegeven het probleem te fixen dat er sprake is van een non-conform product en dat je de koop kunt ontbinden. Dat is allemaal niet in goud gegoten en gaat meestal zeker niet makkelijk maar gezien het bedrag en andere ervaringen met dit merk zou ik een advocaat zoeken, of mijn rechtsbijstand daarvoor gebruiken als u die heeft, en aansturen op ontbinding en een ander merk fiets gaan kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 30, 2021 om 19:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wat was de eerste 4 of 5 keer aan de hand,  steeds andere storing of telkens dezelfde.

Maar na  7 maanden  is het wel gebruikte geworden dus  mogen ze  een deel houden als ze deze terug nemen.

Maar  of ze na 2x zelfde storing deze beide terug nemen?

Als 1 fiets stoorde een nieuwe vragen en de andere was  wel goed?

Amslod
door Amslod - Dec 1, 2021 om 08:28
7 Antwoorden / Vragen

Beste Mehadayo,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw e-bike. Helaas kunnen wij u op basis van uw (voor)naam niet vinden in ons klantsysteem. Om u verder te kunnen helpen ontvangen wij graag uw NAW-gegevens via webcare@amslod.nl.

Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod