ma
door machverb Jan 5, 2009 om 22:00
Auto & vervoer

ANWB lidmaatschap voortgezet zonder aankondiging.

In december 2008 werd zonder vooraankondiging een bedrag van mijn bankrekening  afgehouden voor een zeer uitgebreide ANWB abonnement.
Dit abonnement had ik ook in 2008 maar is voor mij totaal overbodig omdat ik nooit in het buitenland kom en genoeg heb aan het lidmaatschap met stadsservice.
Dit abonnement kost ongeveer € 70,00 terwijl er nu € 138,00 werd geincasseerd.
Ik heb dit telefonisch medegedeeld aan de ANWB maar kreeg als antwoord dat ik dit voor 15 november had moeten doen en dat ik nu de kosten van € 138,00 voor 2009 moet betalen.
Ondanks dat ik zei dat ik nooit een bericht heb gehad dat het abonnement voor 2009 zou worden voortgezet.
Ik ben daar boos over omdat via dit telefoongesprek geen enkele vorm van begrip werd betoond.
Betalen en daarmee basta was de teneur.
Een grote domper op het beeld van de ANWB als hulporganisatie.
Ik wil gewoon een abonnement afgestemd op mijn behoefte.
Kan de ANWB dit zomaar doen?

371 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2009 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Stilzwijgende verlenging heet zoiets, stilzwijgend omdat ze niets laten horen......staat te lezen in voorwaarden/contract .

Bijtijds opzeggen, als het in 2008 al totaal overbodig was was dat goede reden geweest het dus toen al (bijtijds of alvast) op te zeggen........

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 5, 2009 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja, je bent inderdaad te laat. 15 november is de streefdatum van de anwb als je het abonnement wil stopzetten of veranderen. je hangt er nu nog een jaar aan vast maar voor 15 november 2009 mot je dus opzeggen zodat je er niet nog een jaar aan vasthangt of in jou geval het abbo aanpassen. voor de rest kun je hier volgens mij niets meer aan veranderen, denk ik. helaas...

ve
door verwijderd - Jan 5, 2009 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze geven het ook duidelijk genoeg aan;

---Opzeggen ANWB-lidmaatschap / services van de Wegenwacht

Uw ANWB-lidmaatschap en/of services van de Wegenwacht wordt jaarlijks automatisch verlengd, tenzij u vóór 15 november schriftelijk (niet per e-mail) opzegt. Indien u nu opzegt, is uw lidmaatschap dus nog geldig tot en met 31 december 2009----   ANWB - Wegenwacht -

ve
door verwijderd - Jan 5, 2009 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent zoals zovelen niet iemand die de voorwaarden leest, als u dat wel had gedaan dan was u nu er vanaf geweest, een goede raad achteraf kijk als u een abonnement afsluit altijd naar de voorwaarden dit is iets wat ik altijd doe, ook bij radio en tv gidsen en ander abonnemente en wacht dan niet af tot op het laatste tijdsip van opzegging maar neem minstens een maand speling en vraag om een bevestiging van de opzegging als er niet word gerageerd ga bellen.

Groet valerius

ve
door verwijderd - Jan 6, 2009 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is maar één remedie: als u het abonnement wilt opzeggen: doe dat dan nu voor het volgende jaar, per brief en aangetekend.

U heeft zoals anderen ook al melden zelf voor de voorwaarden getekend bij het aangaan van het lidmaatschap.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2009 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit mag (zomaar). Sterker nog, dit is gebruikelijk.
Schriftelijk opzeggen (ruim) voor 15 november. Aangetekend is niet nodig, wel om een bevestiging vragen. Ervaring (met de ANWB) is dat je die krijgt. Mocht je die niet krijgen, dan kan je alsnog aangetekend opzeggen. Maar ik denk dat je je de kosten kan besparen