da
door daantje 2000 Feb 27, 2014 om 09:22
Auto & vervoer

ANWB Lidmaatschap

In september 2013 heb ik mijn lidmaatschap ANWB schriftelijk opgezegd. Toch ruim op tijd als het voor 15 november opgezegd moet zijn?? 19 dec werd het bedrag van 119 euro gewoon van mijn rekening gehaald, ik heb het onmiddellijk terug gestort en de ANWB gebeld. Ze hadden mijn brief niet ontvangen en ik moet maar gewoon de aanmaning van 125 euro betalen en nog een jaar lid blijven! Ik vind dit een zeer vervelende zaak ik kan niet bewijzen dat ik die brief heb verzonden! Of dat hij bij de post is zoek geraakt! Graag jullie advies

Vriendelijke groet,
Marina van Liere

1033 13 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 27, 2014 om 09:48
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niet kunt aantonen tijdig opgezegd te hebben dan houdt het op. Storneren zonder bevestiging vooraf dat de andere partij inderdaad een fout heeft gemaakt kost geld.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2014 om 09:58
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U had ook tijdens kantooruren en op zaterdag telefonisch kunnen opzeggen. De post is bewezen zeer onbetrouwbaar, het is de grootste gok, komt t'ie of komt t'ie niet aan. Nu kan je alleen betalen en meteen opzeggen vóór 15 november 2014, anders blijf je nog een jaar lid.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een aanmaning van € 125,00? Bent u niet abuis? Of zijn het € 6,00 kosten en de rest het gewone bedrag?

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2014 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo daantje 2000,

Hoe vervelend ook ... daar kun je niets aan veranderen.
Wijze les voor een volgende keer: als je iets opzegt vraag dan altijd om een schriftelijke bevestiging!!!

(€ 119,- lidmaatschap?)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2014 om 11:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uit de Voorwaarden:

10 Wat gebeurt er nadat u uw lidmaatschap heeft opgezegd?
U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging van opzegging.
•U blijft lid tot het einde van het lopende kalenderjaar.
•Het restant van het betaalde abonnementsgeld over het lopende kalenderjaar
betalen wij niet terug.
•De aan het lidmaatschap gekoppelde voordelen vervallen per 1 januari.
•Een eventueel partnerlidmaatschap wordt per 1 januari omgezet naar een hoofdlidmaatschap.

Je had dus kunnen weten dat er geen opzegging geregistreerd was bij de ANWB daar je geen bevestiging ontvangen had.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2014 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had aan de bel moeten trekken toen er geen schriftelijke bevestiging kwam. Je kunt er - zeker tegenwoordig - niet van uit gaan, dat de brief bezorgd wordt.

Had je alle benodigde gegevens wel ingevuld bij de opzegging? Heb je de opzegging wel naar het juiste adres/afdeling gestuurd?

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2014 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind het trouwens bezopen dat je niet gewoon via de ANWB site kan opzeggen. Naar mijn mening maken ze het de klant zo vervelend mogelijk hun lidmaatschap te beëindigen.

Is het niet zo dat, als je via een site kan aanmelden, je op dezelfde manier je moet kunnen afmelden?

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2014 om 12:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Carola, ik snap wat je bedoeld, maar je kan gewoon telefonisch opzeggen, dan weet je zeker dat het aan de andere kant overkomt.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 27 feb 2014, 12:33]Carola, ik snap wat je bedoeld, maar je kan gewoon telefonisch opzeggen, dan weet je zeker dat het aan de andere kant overkomt.

Maar ook dan zul je een schriftelijke bevestiging moeten vragen, anders heb je nog geen bewijs.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2014 om 13:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Maar dat is wel de zekerste weg, je hebt gebeld, je weet dat je binnen een week een bevestiging kunt verwachten. Post is onbetrouwbaar (blijkt), email kàn fout gaan, dit is dan nog de minst onzekere weg.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 27, 2014 om 13:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij een schriftelijke of mondelinge opzegging altijd een bevestiging vragen. Als die niet komt dan weet u dat hij niet is gelezen en herhaal de opzegging. Dit heeft mij al verschillende keren gered van dit soort zaken.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2014 om 14:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 27 feb 2014, 13:08]Maar dat is wel de zekerste weg, je hebt gebeld, je weet dat je binnen een week een bevestiging kunt verwachten. Post is onbetrouwbaar (blijkt), email kàn fout gaan, dit is dan nog de minst onzekere weg.

Ik heb het niet over opzeggen per email, maar over opzeggen via formulier op de site. Na op de verzendknop gedrukt te hebben, krijg je dan een 'wij hebben uw opzegging ontvangen' in beeld. Daarvan een printscreen maken (zo doe ik dat altijd) en je hebt voldoende bewijs.

Heel bewust geeft de ANWB die optie niet, kinderachtig en klantonvriendelijk.

th
door tho333 - Mar 7, 2014 om 20:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben naar kantoor gegaan gebeld via de medewerker naar de afdeling en zo opgezegd;
daarna bevest brief ontvangen en alles is goed gegaan!