re
door revrok01 May 31, 2008 om 21:52
Auto & vervoer

Anwb reis en kredietbrief

elk jaar neem ik bij de anwb de reis en kredietbrief als ik naar het buitenland op vakantie ga.

nu hebben ze sinds 2008 de kredietcoupons afgschaft om dat men er van uitgaat dat tegenwoordig iedereen in het bezit is van een credit card en daar mee kan betalen als men pech krijgt in het buitenland.

en dan heb je volgens de anwb niets meer aan de kredietcoupons.en zijn deze nu komen te vervallen en mocht je niet in het bezit zijn van een creditcard dan zijn ze bij de anwb heel behulpzaan en dan kan je via hun een creditcard aanchaffen.en wanneer je geen gebruikmaakt van de creditcard dan kost het ook niet volgens de anwb.nou dat blijkt alleen voor het eerste jaar op tegaan.,

maar nu eigenlijk mijn probleem ik heb geen creditcard,krijg geen creditcard[door problemen in het verleden],en trouwens ik wil ook geen creditcard.

maar als ik nu pech krijg in het buitenland en het zou terplekke verholpen kunnen worden dan moet ik wel mijn vacantie budget aanbreken om de auto te laten maken.en met de kredietcoupons had je in iedergeval 500 euro om een evt reparatie te betalen en hoefde je je vakantie geld niet aantebreken.

de andere service die aan de reis en kredietbrief gekoppeld zitten heb ik ook bij mijn auto verzekering en bij mijn doorlopende reis verzekering het ging mij alleen om de kredietcoupons en daarom nam ik altijd te reis en kredietbrief.

 ik voel me eigenlijk een beetje op het verkeerdde been gezet de naam is nog steeds reis en kredietbrief alleen het stukje krediet bestaat niet meer.

ik vraag me nu af of er meerdere mensen zijn die zich eigenlijk op het verkeerde been gezet voelen door de anwb.

5253 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Jun 1, 2008 om 22:29
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is gewoon een wijziging in de voorwaarden en die kun je acepteren of niet.inderdaad is het wel zo dat een gewone goede auto verzekering ook heel ver gaat in de service zeker met een reis verzekering er bij. je kunt voor de andere zaken wel naar routemobile overstappen zij zijn wel voordeliger. maar bij vele jonge auto;s zit ook al een merk service etc . en de anwb is wel erg comericieel geworden

re
door revrok01 - Jun 1, 2008 om 22:34
24 Antwoorden / 5 Vragen

het is gewoon jammer dat die kredietcoupons vervallen zijn.deze service heeft geen een andere verzekering en het is wel prettig bij een onvoorziene reparatie een bedrag achter de hand te hebben,dan hoef je in iedergeval geen geld van je vakantie geld te gebruiken.van de 6 keer buitenlandse vakantie heb ik het ook maar 1 keer nodig gehad en toen was het prettig om geen 450 euro van mijn vakantie geld te hoeven gebruiken,

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 2, 2008 om 01:13
457 Antwoorden / 45 Vragen

ANWB buitenlandhulp nemen in het wegenwachtpakket?!

Een alternatief biedt tegenwoording de meeste verzekeraars om bij de verzekering pechhulp Nederland e/o. buitenland te nemen. Het voordeel is dat er geen aparte ANWB-lidmaatschap nodig is.

nb
door nbw - Jun 2, 2008 om 02:16
521 Antwoorden / 24 Vragen

De Anwb kredietbrief is ook achterhaald. En een creditcard ben je ook al niet nodig. Heel veel banken/verzekeraars bieden al tig jaren een alternatief voor deze reis en kredietbrief. Dat is de automobilistenhulpverzekering. Kent dezelfde dekking en is vaak  goedkoper en bovendien werkt niet met kredietcoupons. En service is prima.

Een creditcard is hier in Europa een leuk en kostbaar statussymbool .Met een internationale pinpas en internetbankieren kun je overal in Europa snel en veilig handelen indien nodig.

Tot slot natuurlijk probeert de ANWB geld te verdienen aan dergelijke diensten.