ba
door barbmontfrooy Jan 8, 2013 om 16:11
Auto & vervoer

Arriva

Mijn dochter van 16 reisde voor 96 euro per maand naar Rdam maar nu moeten we even 160 euro neerleggen. Alleen connexxion reist ook nog op de dezelfde lijn als arriva. Dus het is mogelijk dat er een connexxion bus komt maar die moet ze laten gaan omdat ze een abonnement van arriva heeft en dan mag ze niet in de connexxion bus. Dus met andere woorden of ze dan maar ook een abonnement van connexxion neemt......
De terug weg naar huis heeft ze altijd een arrivabus. Het is toch schandalig dat ze zomaar al die tarieven verhogen, want mijn dochter is wel de dupe, want het komt er op neer dat ik haar van school moet halen, want ik kan t geld helaas niet missen.

845 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2013 om 16:20
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn veel klachten over de veranderde busmaatschappijen, tarieven en tijden.
klik HIER en daar vindt u anderen die ook met dit soort problemen kampen. Misschien kunt u zich daar bij aansluiten.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2013 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is connexxion dan zoveel goedkoper?. Dan kan ze daar toch mee gaan reizen. En van school ophalen is ook niet gratis.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2013 om 18:28
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat niet van school OPhalen, en staat halen. Dus van school AFhalen (ze gaat dan dus niet meer naar die school).

sw
door swat1500 - Jan 8, 2013 om 23:36
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Het OV is jaren lang fors gesubsidieerd door de overheid. Daardoor hoefde niet elk tarief dat werd berekend voor een OV traject kostendekkend te zijn.
De overheid draait de subsidie kraan echter steeds verder dicht waardoor minder rendabele lijnen toch meer kostendekkende en dus hogere tarieven zullen krijgen of zelfs geheel opgeheven worden.
OV bedrijven zijn (een enkele uitzondering daargelaten) particuliere ondernemingen die om te kunnen overleven toch een bepaald winstpercentage dienen te behalen.

di
door diemenees - Jan 12, 2013 om 16:01
196 Antwoorden / 15 Vragen

KIJK naar andere mogelijkheden-hangt ervan af of ze de bus vaak elder sgebruikt en welk trajekt.
voor 160 eur heb je een ABo voor ALLE ARRIva bussen-alle tijden in ZuidHolland-dat lijkt me te veel.
Voor 50 eur heb je dito enkel buiten de spits-dat is voor 16.00 smiddags.
Of kijk of op saldo reizien-met altijd korting erbij-kijk op ovchipkaart.nl, niet voordeliger uitpakt. NMaar duurder zal het zeker worden.

di
door diemenees - Jan 22, 2013 om 09:31
196 Antwoorden / 15 Vragen

er is een oplossing; vanaf 1/2 komt er een NIEUW produckt voor scholieren 12-18 jr- voor 14,50 p/mnd kopen ze korting en krigen dan 55% reductie op de ritprijs-met 19 retours per maand spelen ze dan ca. quitte met het oude scholierenABO.Ook komt er een regeling voort mensen die dan nog erg veel meer moeten betalen en restitutioe (als saldo op de kaart) voor de periode dec-jan.
Kijk op de site van arriva.nl- nieuws of plukfolders die je dochter in de bus moet vinden.

totalovwebcare
door totalovwebcare - Feb 1, 2013 om 13:53
10 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Een overzicht van alle tarieven in het openbaar vervoer vindt u op:
http://www.ovkwijt.nl/tarieven.php

Mogelijk is het een optie om met saldo te gaan reizen

Met Vriendelijke Groet,

TotalOV Webcare