Au
door Auto kwestie Jul 7, 2023 om 16:43
Auto & vervoer

Auto kwestie

Opel Crosland  op 22 maart 2023 twee jaar oud  en op 4 juni  2023 op weg naar vakantie  besteming is motor kapot gegaan . Wie moet voor kosten op draaien?

7264 15 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 7, 2023 om 17:37
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U. De 2 jaar zijn voorbij.

va
door vanlotjegetikt - Jul 7, 2023 om 17:41
809 Antwoorden / Vragen

Laat even weten wiens schuld dit was en hoe het is opgelost.

rj
door rjw - Jul 7, 2023 om 18:13
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dat hangt helemaal van de oorzaak af. Wat is er kapot gegaan en onder welke omstandigheden? Geen storingslampjes genegeerd?

vd
door vdlieuw - Jul 7, 2023 om 18:28
211 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals eerder al opgemerkt, waarom denkt u dat u antwoorden krijgt als u alleen maar zegt, auto 2 jr. oud.en gaat kapot. 2 jr. oud vanuit nieuw ? Wie heeft onderhoud gedaan ? Wat is motor kapot ? Bougie, v-snaar, koppakking, versnellingsbak, alle 4 de wielen draaien niet meer...?

me
door mein33 - Jul 7, 2023 om 18:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Puretech 1.2 motor ?

Stel dan, via de merkdealer, Stellantis aansprakelijk.
Vraag ondersteuning van uw rechtsbijstandverzekering, als u die heeft.

rj
door rjw Jul 7, 2023 om 19:21
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Mits het komt door het bekende probleem. Het kunnen nog heel veel andere oorzaken zijn.

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2023 om 22:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U stelt weer uw vraag. Heeft u de antwoorden niet gelezen van de panelleden? En ook, waarom dan niet op het door geopende topic nogmaals gesteld, bijgevoegd of wat dan ook.

sw
door swat1500 - Jul 8, 2023 om 07:34
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met de verkoper van uw auto. Dat is de autodealer die de betreffende auto aan u heeft verkocht. Een garantieclaim moet u altijd bij hem indienen. Hoeveel jaar garantie heeft u bij de aankoop afgsproken.?
Doet u dat niet dan zijn de kosten in ieder geval voor u.
Ook door onzorgvuldig gebruik van uw zijde kan er bij een auto van iets meer dan 2 jaar wat kapot gaan.
Als de verkoper uw garantieclaim afwijst dient u aannemelijk te maken dat u de auto op correcte wijze heeft gebruikt en laten onderhouden en het gebrek aan het produkt redelijkerwijs niet kon worden verwacht.

Re
door Reinier182 - Jul 8, 2023 om 10:50
169 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens een onderzoek laten doen door de garage of dealer om te horen wat er precies kapot is gegaan. Vanuit die gegevens kan je bekijken wie er eventueel schuldig aan was of niet. Kan je aantonen dat er bij de onderhoud wat fout gegaan is sta je sterk anders is de rekening voor jou. Oorzaak weten is nu het belangrijkste voor eventuele verdere stappen. Op alleen kapot is geen advies te geven.

MartinSl
door MartinSl - Jul 10, 2023 om 10:43
7 Antwoorden / Vragen

Zie de garantie bepalingen https://camperpunt.nl/garantie/

av
door averzijl - Jul 10, 2023 om 11:28
22 Antwoorden / 2 Vragen

opel is ook renould geworden dan weet je dat je troep koop ik spreek uit ervaring heb er zelf twee gehad in drie jaar tijd en koop altijd nieuw nooit meer en franse wagen ik ben weer mijn eigen merk gaan rijden ford

pe
door pebk Jul 10, 2023 om 12:12
583 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is Opel geworden?

Niets mis met Franse wagens. overigens.

Ad
door Adeevee Jul 10, 2023 om 16:30
2 Antwoorden / Vragen

Opel is van Peugeot, niet Renault. Als u er 2 heeft gehad
z ou u moeten weten hoe je Renault schrijft.

@q
door @qwerty@ Jul 11, 2023 om 16:57
72 Antwoorden / 1 Vragen

Hihihihi

john devries
door john devries - Jul 10, 2023 om 11:28
219 Antwoorden / Vragen

Leuk dat  je veel vetrouwen in het oplossen van problemen door dit forum. Maar in dit geval is de vraag stellen aan de verkoper de enige oplossing.

mo
door mof - Jul 10, 2023 om 11:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de reden van defect af. Als het aantoonbaar een fabrikage fout is dan is de verkoper aan te spreken (die kan op zijn beurt Opel weer aanspreken).

atlas1302
door atlas1302 - Jul 10, 2023 om 11:55
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wat is er nu eigenlijk kapot aan de Crosland? dat moet toch te vinden zijn?

e-
door e-genius - Jul 10, 2023 om 12:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

De dealer is volgens mij het juiste aanspreekpunt, het kan zijn dat u rechtshulp zal moeten inschakelen als u het daar niet gaat redden. Daar is dan wel meer informatie nodig dan u nu geeft.

Even terzijde:
Opel is niet zoals wordt beweerd van Renault maar hoort bij de Stellantis-groep. Dat omvat oa de oude PSA groep (Peugeot - Citroen). Vandaar dat sommige van de probleemmotoren ook daar zijn terug te vinden.
Ford is ook niet meer het oude Ford, ze hadden vroeger een groot belang in Mazda maar had ook merken als; Aston Martin, Jaguar, Land Rover en Volvo. Sommige van deze merken hadden ook een twijfelachtige reparatie. Ford is bezig activiteiten af te bouwen en zich te richten op elektrische modellen.
Eigenlijk zou je een model om zijn reputatie moeten kopen als je minder problemen wilt. Een fabrikant krijgt het zelfs voor elkaar om ineens zelf in het zelfde model ook ineens een andere (soms slechtere) motor te stoppen, <spoiler;> haast alle merken doen dat.
De meeste van de nieuwe merken kennen we zelfs niet eens bij naam, laat staan van reputatie.
Gelukkig mag iedereen zijn eigen favoriet kiezen :-)