ten brink
door ten brink Aug 14, 2011 om 06:26
Auto & vervoer

Auto stuk in dld geen vakantie?

Op terugreis van Oostenrijk auto met pech achtergelaten in dld.afgesleept door adac na tussenkomst van anwb.
zelf opgehaald door kennis.
auto staat nog steeds in dld,en is nog niet gerepareerd.
over twee dagen zouden wij voor vakantie vertrekken naar frankrijk(volgens anwb geen recht op vervangend vervoer) omdat ik zelf weer thuis ben en in geval van vertrek naar frankrijk het volgens hun gaat om een nieuwe reis;vandaar geen recht op vervangend vervoer?
Heb reis vanuit oostenrijk niet af kunnen maken.
Reis en annuleringsverzekering van ing betaald niet uit bij annulering omdat autopech niet valt onder voorwaarden.
waarschijnlijk moet ik vakantie annuleren.
Heb ik nu gewoon driedubbel pech en ben vakantie kwijt,incl paar duizend euro?

3667 22 Rapporteer

harrie
door harrie - Aug 14, 2011 om 08:18
765 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom is die auto niet naar NL. geevacueerd? Restwaarde nihil?
De ANWB zal wel leergeld betaald hebben in dit soort gevallen. Een wrak in DE achterlaten en een prima vervangend vervoer claimen.....

Dit is dus gezien door de bril van de ANWB die alle truc's wel kent.

Je kunt natuurlijk altijd nog een auto huren.

Ex-Haagsche Harrie

ten brink
door ten brink - Aug 14, 2011 om 08:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

na contact gehad te hebben met anwb is door anwb de adac ingeschakeld.
storing aan auto is niet bekeken,meteen afgesleept naar mercedes garage.
daar met auto neergezet (na sluitingstijd)en opgehaald door kennis.
gaat om mercedes vito en niet om een wrak.140.000 km
af laten slepen naar n.l is een optie.
maar door de lange wachttijden bij garages in onze omgeving auto vooralsnog ter reparatie in dld laten staan (staat daar tenslotte bij mercedes dealer)
morgen rijdt ik naar dld met kennis om te kijken hoe we een en ander verder kunnen regelen en mischien afslepen naar n.l anwb waarschuwd wel voor wachttijden i.v.m drukte.

bosbess
door bosbess - Aug 14, 2011 om 09:08
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb natuurlijk geen idee hoe ver weg in Duitsland je auto nu staat en wat er aan mankeert, maar kan je niet samen met je kennis zelf de auto naar NL slepen? Dan kan hij gewoon naar een garage bij jou in de buurt en kan je met een huur- of leenauto toch op vakantie. Want dat vind ik voor jou en je gezin nog het ergste aan het hele verhaal, dat jullie vakantie in het water zou vallen door zo'n combinatie van de ene domme pech na de andere.

harrie
door harrie - Aug 14, 2011 om 09:27
765 Antwoorden / 36 Vragen

Het beste lijkt mij om hem in DE te laten repareren ivm transport. Heeft de dealer waar hij staat geen snelle mogelijkheid, vraag hem of hij geen collega weet die je snel kan helpen.
Wees in je taalgebruik wat beleefder en minder direct dan we in NL. gewend zijn en leg uit dat je in een (nood)situatie zit. Vraag zijn advies, wat te doen bv.

Succes,

Ex-Haagsche Harrie

ten brink
door ten brink - Aug 14, 2011 om 09:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

zelf wegslepen zou ook een optie zijn,maar ben daarvoor verzekerd via anwb (auto terug naar n.l)
auto huren heb ik al bekeken een kleinere auto gaat voor twee week toch al snel 800,- kosten.excl bijkomende kosten en brandstof.
tel bij deze onverwachte onkosten van reparatie op van ongeveer 2000,- m.b.t mercedes vito Vklasse 220
kostenplaatje 2800,-

van mercedes is waarschijnlijk de turbo kapot.

harrie
door harrie - Aug 14, 2011 om 09:30
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=bosbess schreef op zondag 14 aug 2011, 09:08]Ik heb natuurlijk geen idee hoe ver weg in Duitsland je auto nu staat en wat er aan mankeert, maar kan je niet samen met je kennis zelf de auto naar NL slepen? Dan kan hij gewoon naar een garage bij jou in de buurt en kan je met een huur- of leenauto toch op vakantie. Want dat vind ik voor jou en je gezin nog het ergste aan het hele verhaal, dat jullie vakantie in het water zou vallen door zo'n combinatie van de ene domme pech na de andere.

Een auto slepen in DE ? In ieder geval streng verboden op de Autobahn..

Ex-Haagsche Harrie

ten brink
door ten brink - Aug 14, 2011 om 09:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Harry, morgen ga ik naar dld om een en ander te regelen
zoals je zegt hij staat daar bij een dealer;af laten slepen door anwb kost alleen maar extra tijd (mede door de drukte bij anwb) wachtijden in dit soort gevallen.
dus idd reparatie in dld bij de dealer is de snelste oplossing llijkt mij.
ga morgenvroeg heen en neem wel enkele droge worsten mee .

bosbess
door bosbess - Aug 14, 2011 om 10:26
354 Antwoorden / 40 Vragen

In ieder geval veel sterkte gewenst en hopelijk komt het met de vakantie toch nog goed. Laat je even weten hoe dit pechverhaal is afgelopen?

ten brink
door ten brink - Aug 14, 2011 om 10:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja tuurlijk,wordt vervolgd.
morgen weet ik hopelijk meer.

grindweg
door grindweg - Aug 14, 2011 om 11:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

heeft u alles overlegd met de anwb van tevoren?
als een auto niet binnen 48 uur gerepareerd kan worden dan word de auto naar ned terug gebracht.
dat duurt meestal wel een paar weken.
het moet ook in je polis verwerkt zijn.
dan gratis gedurende de vakantie een vervangings auto.
een tweede vakantie is dan niet hun probleem.
in duitsland zijn reparatie's vaak goed koper als in ned.
ik hoop dat het de turbo is meestal is het inspuit systeem de schuldige dat is bij ons in de werkplaats al div keren voorgekomen.
een turbo is sneller klaar.
veel succes

ten brink
door ten brink - Aug 14, 2011 om 11:38
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,ja ben steeds in overleg met de anwb hierover.ook de anwb heeft enkele malen contact opgenomen met garage in dld.
heb zelf besloten om auto daar ter reparatie te laten staan;zoals ik al zei,maandag (morgen)ga ik naar dld om te overleggen met garage,mocht reparatie daar (te)lang op zich laten wachten dan gaat auto alsnog naar nederland.
neemt niet weg dat ik geen vervangend vervoer krijg van anwb,omdat ik weer thuis ben en anwb reis naar frankrijk als nieuwe reis ziet,waardoor ik volgens anwb geen aanspraak kan maken op nvervangende auto.
ben bij anwb verzekerd voor europa service.

idd inspuiting zou ook kunnen of carterdruk

rj
door rjw - Aug 14, 2011 om 11:42
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=harrie schreef op zondag 14 aug 2011, 09:30][quote=bosbess schreef op zondag 14 aug 2011, 09:08]Ik heb natuurlijk geen idee hoe ver weg in Duitsland je auto nu staat en wat er aan mankeert, maar kan je niet samen met je kennis zelf de auto naar NL slepen? Dan kan hij gewoon naar een garage bij jou in de buurt en kan je met een huur- of leenauto toch op vakantie. Want dat vind ik voor jou en je gezin nog het ergste aan het hele verhaal, dat jullie vakantie in het water zou vallen door zo'n combinatie van de ene domme pech na de andere.

Een auto slepen in DE ? In ieder geval streng verboden op de Autobahn..

Ex-Haagsche Harrie

Mag in Nederland ook niet. Vanaf de snelweg moet je er bij de eerste afslag af.

grindweg
door grindweg - Aug 14, 2011 om 11:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is toch ook een nieuwe reis helaas".
dan krijgt u inderdaad geen vervangend vervoer.

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2011 om 12:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bosbess schreef op zondag 14 aug 2011, 09:08]Ik heb natuurlijk geen idee hoe ver weg in Duitsland je auto nu staat en wat er aan mankeert, maar kan je niet samen met je kennis zelf de auto naar NL slepen? Dan kan hij gewoon naar een garage bij jou in de buurt en kan je met een huur- of leenauto toch op vakantie. Want dat vind ik voor jou en je gezin nog het ergste aan het hele verhaal, dat jullie vakantie in het water zou vallen door zo'n combinatie van de ene domme pech na de andere.

Zelf wegslepen betekent toch "weg laten slepen door een sleepwagen"?
In Nederland mag dit al lang niet meer (zelf) op snelweg, laat staan in Duitsland. Plus dat betekent nóg meer kosten voor TS.

ten brink
door ten brink - Aug 15, 2011 om 08:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

zojuist contact gehad met de garage in duitsland.
wir vangen er mit an,dat wilde ik horen!
ga vanmiddag zowiezo die kant op.
alle spullen van mijn trip met kids naar oostenrijk liggen nog in onze bus.
die eruit en in de wasmachine.
dan ligt alles klaar voor onze trip naar frankrijk.
hopen op snelle en goede afloop;misschien morgen wel weg (zoals gepland).
En dan maar hopen dat alles dan wel goed gaat(heb nog nooit pech gehad onderweg)rijdt al meer dan 20 jaar.
ben alweer een klein beetje blij dus.
maar wat een telefoontjes en mail (en stress) om alles te regelen.
ga na de vakantie mijn verzekeringen doorspitten (blijkt dat ik voor sommige dingen 2x verzekerd ben)

misschien toch nog zon dit jaar ?

harrie
door harrie - Aug 15, 2011 om 08:53
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hoera.
Goede reis en veel plezier in Frankrijk...

Ex-Haagsche Harrie

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2011 om 09:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ten brink, hoop dat de reparatie snel zal verlopen. Wel lekker proberen te ontstressen hoor en veilige verdere reis naar Frankrijk!

Tj
door Tjaart - Aug 15, 2011 om 14:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, lijkt me wel.Verzekeraars zijn toch al verdraaid goed in er onderuit komen als een claim wordt ingediend,maar in dit geval inderdaad de dekkingen die je wel en niet wenst nog maar eens nalopen.Het feit dat je voor sommige dingen driedubbel en andere dingen helemaal niet verzekerd bent zelfs als je dat zou willen vind ik ook een forse ergernis en een algemene veel gehoorde klacht.

ten brink
door ten brink - Aug 15, 2011 om 18:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb m,n auto weer thuis.
gelukkig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bosbess
door bosbess - Aug 15, 2011 om 19:02
354 Antwoorden / 40 Vragen

Gefeliciteerd! Eind goed al goed. En nu maar lekker op vakantie. Geniet er van!

grindweg
door grindweg - Aug 20, 2011 om 17:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat is de status nu?

bosbess
door bosbess - Aug 20, 2011 om 18:20
354 Antwoorden / 40 Vragen

De status is: op vakantie in Frankrijk.