ci
door citrien Jul 16, 2004 om 14:29
Auto & vervoer

Auto total loss tijdens vervoer.

Geachte

5 weken geleden heb ik een gehandicapten autootje aangeschaft. Hij was tweede hands met 3 maanden bovag. Omdat hij nog wat gebreken had is hij opgehaald om te repareren. Tijden transport is de bus met aanhang waar mijn brommobiel opstond betrokken geraakt bij een ongeluk en te water geraakt. Mijn brommo is totall los. Er word gewacht op iemand die de dagwaarde vaststeld.

Mijn vraag is.

Wat zijn mijn rechten, waar kan ik op rekenen

Bedankt voor u reactie

444 4 Rapporteer

tetter
door tetter - Jul 19, 2004 om 18:23
174 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft dus recht op het hele aankoopbedrag (dit moet gelijk zijn aan de dagwaarde, anders heeft u teveel betaald !). Dit moet betaald worden door de 'schuldige' van de aanrijding.

suc6

ci
door citrien - Jul 19, 2004 om 18:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor u reactie

Citrien
<SCRIPT language=javascript>postamble();

user123
door user123 - Jul 21, 2004 om 00:21
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Uiteindelijk zal een verzekeringsmaatschappij de schade moeten betalen. Deze keren altijd de dagwaarde uit behoudens enkele bijzondere gevallen. Ik vrees voor u dat u niet tevreden zult zijn met het eerte "bod" van de verzekeringsmaatschappij. De ervaring leert dat hierover meestal nog wel over valt te onderhandelen.

U hebt wel een sterke troef in handen dat de dagwaarde toch wel heel dicht in de buurt van het aankoopbedrag moet liggen gezien de recente aankoop.

po
door positivo - Nov 2, 2004 om 10:20
6 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft de auto nog geen 3 maanden. Dit zou voor de verzekering aanleiding kunnnen zijn om U volledig schadevrij te stellen. Echt6er de praktijk leerd dat verzekering liever niet dan wel betalen, en asl er al betaald moet worden, zo min mogenlijk. Ook is het afhankelijkvan de verzekering maatschapij, nationale nederlander gaat met zulke dingen wat mensenlijker om dan bijvoorbeeld winterhur.

Veel sucses