st
door steenbok1 Apr 6, 2016 om 21:09
Auto & vervoer

Auto VW Golf rechtse portierdeur kan niet open.

Hallo techneuten.
Sinds kort kan  mijn rechtse portierdeur van mijn VW Golf vaak niet open, nadat ik op mijn afstandbedieningknop op 'open" heb ingedrukt.
Soms gaat de deur wel open maar soms ook niet.
Kan het toch niet aan de batterijen zijn, als de baterijen leeg zijn, kunnen alle twee deuren en de achterklep toch niet open ?
Heeft iemand misschien met de dezelfde ervaring ?
Indien iemand het weet, graag even mij informeren. Alvast bedankt.
Met vr.groet
Steenbok1

25564 10 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 6, 2016 om 21:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er een knop in de auto om de portieren te openen en te sluiten, en zo ja, doet die het wel?

ph
door philip36 - Apr 6, 2016 om 22:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stel uw vraag op het forum van problemcar.nl

http://www.problemcar.nl/nl/particulier.html

cm
door cmsmeele - Apr 6, 2016 om 22:26
1 Antwoorden / Vragen

Hoi steenbok

ik ken het probleem met een VW Golf type 4.
In elk portier en de achterklep, zit een print gemonteerd, met hierop een spoel, die als een relais werkt, en je slot, op slot doet of je slot juist opent.
Echter zitten de onderdelen op de print gesoldeerd. Na heel veel jaren, bij mij na 10 jaar, is het relais niet meer gesoldeerd, maar hangt los op de print, waardoor het zo nu en dan nog eens contact maakt. Zelfs op een hobbelige weg gaan mijn portieren random open en op slot.
Op internet staat wel ergens een beschrijving, om de binnenzijde ven het portier te verwijderen, en dan vind je onderin iedere deur een printje. Even alles opnieuw solderen, en je probleem is verholpen. Sterkte ermee.

st
door steenbok1 - Apr 7, 2016 om 23:24
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo CMSMEELE

Bedankt voor je tip.
Groet Steenbok1

pk49
door pk49 - Apr 8, 2016 om 12:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

onlangs ook meegemaakt.Weliswaar geen VW golf maar de principe is hetzelfde bij deursloten. In mijn geval was de elektromagneet van het sluitingsmechanisme kapot. In feite een goedkoop onderdeel,maar de portier moet helemaal open gemaakt worden, wat weer de nodige werkuren kost. Mijn bijzonder vakbekwame "beun" vroeg mij 40 euro voor het vervangen. Maar hoogwaarschijnlijk heeft de mijnheer van de losgetrilde relais(elektro magneet) gelijk en is dat het probleem.

j.vrijvogel
door j.vrijvogel - Apr 8, 2016 om 14:00
1 Antwoorden / 3 Vragen

haal de binnen bekledig er af  klik met je afstand bediening bij de sensor hoor je niks maak de bekabeling los kijk of die niet geoxiodeerdt is is dat wel het geval spuit hem in mag met wd40.anders sensor doorweten. kijk ook even naar de hand greep er kan iets afgebroken zijn is s.winters een zwakpunt van vw.

Ma
door Mat Matheij Apr 9, 2016 om 17:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor maar even tekst checken. Bekleding, geoxideerd, contactspray afhankelijk van type contact wd 40 is dacht ik niet voor dit type electrische contacten. Doormeten is een te algemene kreet.

capteam
door capteam - Apr 8, 2016 om 14:31
44 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me een probleem met het motortje van het slot in de betreffende deur

ro
door ronny530 - Apr 8, 2016 om 15:57
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Als eerste ga bij de deur staan die af en toe niet van het slot afgaat druk op de knop van ongrendelen en luister of u een soort van gebrom of klik hoort. Als dat zo is wordt de stelmotor van de vergrendeling wel aangestuurt maar kan door oud vet te zwaar gaan en niet binnen de bekrachtigingtijd die er voor staat de deur ontgrendelen. Het lijkt mij geen computer fout want de stelmotor aan de bestuurderszijde stuurt de andere stelmotoren aan en die vergrendeling werkt wel.

br
door bravehenk - Apr 9, 2016 om 15:59
206 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk motortje centrale deurvergrendling defect of slechte kabelverbinding met dat motortje.
Kabel nalopen als dat niet helpt  motortje vervangen door nieuwe of tweede handsje.
Had hetzelfde bij mijn Yaris bestuurdersportier serie nummer weten te krijgen bij dealer. En op google gezocht naar een goedkoper alternatief dan dealer
ruim 150 euro ex btw en zonder montage. Via een bekende chinese site besteld voor 16 euro duurde wel 3 weken maar het werkt weer ls vanouds.

gr Henk

Ma
door Mat Matheij - Apr 9, 2016 om 16:59
986 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst ben ik geen voorstander van afstandsbediening voor wezenlijke zaken zoals een portier. Op redelijk eenvoudige wijze is dat omdat het meestal gaat om radiogolven te omzeilen. Ik neem aan dat het portier werkt op de accu en uw afstandsbediening niet. Kies voor de thans verkrijgbare Li-ion batterijen die zich vermoedelijk ook in uw afstandsbediening bevinden. Plaats de meestal platte types niet zonder bescherming bv. isolerende handschoenen of een andere isolerend materiaal. Mvrgr.