be
door benno71 Jan 28, 2014 om 10:02
Auto & vervoer

Auto

Beste mensen, ik heb een vreemd voorval ik heb sinds een aantal jaren een KIa Picanto van 2006 ik heb hem gekocht bij een dealer in Enschede en nu rij ik al een enige tijd met een laag hangend plafond ze noemen het een Hemeltje ik ben bij de dealer geweest en zeggen dat er een ander Hemeltje inmoet kostten 525 euro en trouwens de auto is ook geimporteert dus niet behorend voor de Nederlandse markt ik vind zo antwoord belachelijk ik heb heel wat auto,s gehad maar dit heb ik nooit meegemaakt is daar een antwoord op.Gr,Ben ten Brinke.

10245 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2014 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo benno71,

.....t ik vind zo antwoord belachelijk.....

Hoe zo?
Blijkbaar is het 'hemeltje' aan vervanging toe (wat de oorzaak dan ook mag zijn).
En er rijden wel meer geïmporteerde auto's rond.
Als die door het RDW zijn goedgekeurd - en dat zal wel, anders had die dealer hem niet verkocht - is daar niets mis mee.

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Jan 28, 2014 om 10:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat is de bedoeling van uw vraag, kosteloos herstel of vindt u het een raar antwoord?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 28, 2014 om 11:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Juist, dit doet me denken aan mijn oude telefoon. Daar stond namelijk NOkia op ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2014 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diewilik schreef op dinsdag 28 jan 2014, 11:02]Juist, dit doet me denken aan mijn oude telefoon. Daar stond namelijk NOkia op ;-)

OT
LOL.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2014 om 19:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip

Sowieso een must voor in de auto, kun je zeer veel noodreparaties mee fixen.

Ja
door JanvanAlles - Jan 28, 2014 om 19:26
333 Antwoorden / 1 Vragen

Diewilik, de mijne had nog een kringelsnoer!

pi
door pieterwolters - Jan 28, 2014 om 20:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als zo'n hemeltje met een klikverbinding aan het dak wordt bevestigd en die klikverbinding is afgebroken (ligt voor de hand als het hemeltje naar beneden hangt) dan kan een dealer dat alleen maar oplossen met een nieuw hemeltje. Als je een andere oplossing wilt ga je naar een knutselaar die de boel volspuit met montagekit of zo. Dan blijft het ook zitten.

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2014 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek anders eens op internet bij hemel Kia Picanto, bij de onderdelenzoeker of voor eventuele tips bij de Kia club of bij bijv. Problemcar

haagee
door haagee - Jan 29, 2014 om 12:46
80 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de leeftijd en de tijd dat u met een auto rijdt heeft u geen recht meer op garantie, misschien coulance. Veel dealers hebben niet de kennis in huis om een hemel van een auto te repareren of vervangen. Zoekt u eens bij u in de buurt een autobekleder en u zal zien dat het met de kosten wel meevalt voor reparatie. Vragen kost niets en dan weet u gelijk waar u aan toe bent. Succes

grindweg
door grindweg - Jan 29, 2014 om 21:04
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij halen een dergelijke hemel aan de zijkant los.
lijmen de hemel weer vast en dan de zijkant weer vast maken.
men noemt dit een klap hemel
kwam vroeger met losse baleinen nog veel vaker voor.
zeker als je met een raam op een kier reed