lo
door loggies_1 Feb 7, 2011 om 16:50
Auto & vervoer

Autoradio ontvangt bijna geen zenders

Mijn peugeot 206 bj. 2003 met ingebouwde autoradio ontvangt bijna geen zenders meer. Alleen wanneer de zendmast op korte afstand is ontvang ik nog wel iets.

De radio werkt verder prima en de antenne zit goed aangesloten (in de radio).

Ook op het dak is de antenne (zo het lijkt) in prima staat.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt! (ik houd deze post goed in de gaten en zal waar nodig snel reageren)

27452 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2011 om 17:43
11720 Antwoorden / 52 Vragen

Mogelijk een breuk in de antennekabel of een los contact bij de verbinding tussen antenne en kabel? Groet, MG.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2011 om 17:47
11720 Antwoorden / 52 Vragen

P.S. Het contact tussen antenne en kabel kan ook geoxideerd zijn.

grindweg
door grindweg - Feb 7, 2011 om 18:09
2308 Antwoorden / 28 Vragen

haal de radio er even uit en sluit een externe antenne aan .
als dan de ontvangst goed is dan zit het vaak in de dakantenne.
meestal corrosie bij de dak aansluiting.
desnoods meten met een omh meter weerstand mag niet tehoog zijn.

aa
door aadk - Feb 7, 2011 om 18:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

dit had ik ook met mijn auto in die korte dak antenne zit er meestal versterker tussen en moest bij mijn radio pioneer wat doorverbonden worden dat de versterker werk gevoed door 12 volt informeer bij goede autoradio dealer zijn kunnen je vast helpen

lo
door loggies_1 - Feb 8, 2011 om 10:35
3 Antwoorden / 3 Vragen

Even een kleine toevoeging: Het gebeurde 'zomaar'. Van de ene op andere dag geen zenders meer. Kan dus ook iets elektronisch zijn?

@grinweg: er kan toch niet ineens corrosie zijn? Of kan het zijn door het autowassen? (in de wasstraat). Dat heb ik ongeveer drie weken geleden gedaan.

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2011 om 11:12
11720 Antwoorden / 52 Vragen

Uitgaande van de gedachte van Aadk en de opmerking van TS m.b.t. de wasstraat, lijkt mij dat de fout door vocht (en de gevolgen daarvan) in de versterker kan zitten en dat die nu defect is.

erik008
door erik008 - Feb 8, 2011 om 11:36
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Zoals grindweg al zei...probeer een andere antenne.
Een stukje draad van 75 cm in de aansluiting moet al werken.
Hou er wel rekening mee dat de antenne geen last heeft van de afscherming van de auto, dus voor het raam of buiten de auto.

grindweg
door grindweg - Feb 8, 2011 om 12:23
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=loggies schreef op dinsdag 8 feb 2011, 10:35]Even een kleine toevoeging: Het gebeurde 'zomaar'. Van de ene op andere dag geen zenders meer. Kan dus ook iets elektronisch zijn?

@grinweg: er kan toch niet ineens corrosie zijn? Of kan het zijn door het autowassen? (in de wasstraat). Dat heb ik ongeveer drie weken geleden gedaan.

nee van een keer niet maar toch de rest zoals ik omschreef aub zo doen wij het bij ons in het bedrijf ook

holstein
door holstein - Feb 10, 2011 om 16:51
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zou haast denken dat de kleine versterker, die meestal wordt gebruikt bij de tegenwoordige korte antennes, kapot is.
Heeft je radio een LOC of ATT functie, kan zijn dat die ingeschakeld is, maar dan ontvang je meestal nog wel redelijk goed, dus ik ging voor het versterkertje.