be
door be3a18 Oct 10, 2016 om 14:01
Auto & vervoer

Autoverhuurder vermeldt actief NIET verzekering

Afgelopen september heb ik een hooglaag bus - online - gehuurd voor een verhuizing. Ik moest bij het afhalen van de bus een formulier invullen en borg betalen (€500). Zowel op de website (de hoofdpagina) als op het formulier werd niks vermeld over verzekeren tegen schade zodat je tegen geringe kosten van het eigen risico kunt afkomen. Eigen risico is nog eens €250 extra, bovenop de 500 euro. Ook bij het ophalen van de bus geen woord over afsluiten verzekering. Omdat ik zelf in een kleine personenauto rijd heb ik geen ervaring met een lange bus. Ik nam dus een bocht te kort. Gevolg, schade aan de zijkant van de bus. Direct contact gezocht met verhuurder; niet mogelijk (gebeurde op een zaterdagmiddag). Bij inleveren bus niemand aanwezig om schade te melden terwijl dit op een normale maandagmiddag was. Wel nog diezelfde dag gemeld per SMS. Nu heb ik dus bericht van de verhuurder dat ik mijn borg kwijt ben en nog eens 250 euro extra moet betalen. Let wel; tot en met inleveren bus was ik nog steeds niet op de hoogte dat ik me hier voor kon verzekeren. Nu - achteraf - kreeg ik dit opeens wel te horen! Had me €22,50 gekost! Weer contact met verhuurder gezocht. Hij melde nu (dat heb ik zwart op wit) dat hij website zou aanpassen om dit duidelijker te communiceren. Nu heb ik dus conflict met deze verhuurder ivm niet/achteraf pas melden verzekering. Ik heb dit ook aangekaart bij Tros Radar en daar is de algemene mening dat dit van te voren wel gecommuniceerd had moeten worden (met name bij invullen formulier). En tevens dat de extra 250 euro eigenlijk niet klopt. De verhuurder meldt in een reactie dat ze wel degelijk actief communiceren maar dat zie ik toch anders.

1325 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2016 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kwam niet bij uzelf op om navraag te doen over een verzekering? Maar goed, u hebt het al bij Radar gemeld, dus nu staat het twee keer op het net.

ha
door hamburger - Oct 10, 2016 om 14:29
84 Antwoorden / Vragen

Juist bij weinig ervaring met grotere auto's moet je je rijstijl veranderen, lees bedenken dat niet alles gelijk is aan je kleine auto. Juist dan is een verzekeringsvraag bij de verhuurder VOOR je tekent. Nu proberen "de schuld" af te schuiven op de verhuurder, na schade rijden, is een zwak excuus.

be
door be3a18 - Oct 10, 2016 om 14:41
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Hamburger,

lees je wel wat ik schrijf?

gerbera
door gerbera Oct 10, 2016 om 15:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft hamburger wel vaker wat moeite mee. Ik kan helaas geen zinnig antwoordt op uw vraag geven, maar lees overige reacties. Suc6

simon55
door simon55 - Oct 10, 2016 om 15:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

n Beetje autovehuurder vraagt van te voren wat voor verzekering U wilt afsluiten en van U zijde wel naief om zelf niet even om n verzekering te vragen

ha
door halex - Oct 10, 2016 om 15:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u nu geen schade had gereden, had u dan achteraf ook om een extra rekening van € 22,50 gevraagd?
Ik verzeker me nooit bij als ik busjes huur, want ik weet dat ik ze kan besturen (ervaring mee). Alleen risico's die ik èn niet goed kan inschatten èn zelf niet kan dragen verzeker ik. Bij mij moeten ze ook niet aankomen met extra verzekeren, want dat is in mijn ogen gewoon een makkelijke manier om je extra geld uit je zak te kloppen.

ja
door jackyh - Oct 10, 2016 om 15:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfs bij een proefrit maken bij de dealer wordt dit van te voren gemeld. Een vraag aan u, wat houdt de borgsom van 500 euro dan in als daar niet eens een verzekering in zit. Heeft u dat nagevraagd? Was dit eigenlijk een gerenommeerd verhuurbedrijf?

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een proefrit maakt in een auto van een dealer, heb je natuurlijk helemaal niets met een verzekering van doen. Wat een onzin weer. En natuurlijk zit er in die borg geen verzekering.

ja
door jackyh Oct 11, 2016 om 07:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Toen ik  een nieuwe auto ging kopen heb ik eerst een proefrit gemaakt. De dealer noteerde al mijn gegevens en deelde mij mede dat ik nu onder hun verzekering viel maar bij schade tijdens de proefrit een eigen risico ging gelden. Daar heb ik akkoord voor getekend. Dus er is wel degelijk gesproken over de verzekering e.d. Dit was bij de Ford dealer - toen nog van Kalmthout - in Amstelveen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 10, 2016 om 15:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wettelijk behoort u verzekerd te zijn als u een motorrijtuig bestuurt. Er zijn mogelijkheden om bij huur van een aander voertuig uw eigen verzekering te doen gelden maar of dat bij u zo is dient u na te vragen bij uw autoverzekeraar.
N.a.v. het antwoord van Radar, dat is m.i. niet juist op basis van het gegeven 'dat iedereen wordt geacht de wet te kennen'.

Wees blij dat u geen ernstiger schade heeft gehad, bijv. met persoonlijk letsel, u zou dan echt 'goed in de aap gelogeerd zijn'.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. Schrijf nou toch niet van die onzin. Je verzekering van je eigen auto geldt nooit voor een andere. En als er ernstiger schade geweest zou zijn, zou dat heel naar zijn, maar dan was de Ts daar niet aansprakelijk voor geweest.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 10, 2016 om 16:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Autoverhuurder vermeldt actief NIET verzekering

Autohuurder vraagt NIET actief naar verzekering!

Mijn idee is dat de borg van € 500 en het eigen risico bij schade € 250 terecht zijn berekend.
Maar als u op Radar al antwoorden heeft en een algemene mening heeft kunnen peilen wat doet u hier dan ??

be
door be3a18 - Oct 10, 2016 om 16:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Zoveel mogelijk meningen peilen, zowel hier als bij Tros Radar.

Ik vind het gewoon merkwaardig dat de verhuurder mij (zwart op wit middels een email) pas achteraf op mogelijkheid tot verzekeren wijst. Die vraag/mogelijkheid stond zeker niet op formulier wat ik moest ondertekenen. Werd mij ook niet medegedeeld van te voren. En op 255 euro huurkosten is 22,50 extra maar een klein bedrag.

ha
door halex Oct 10, 2016 om 22:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nogmaals: dus zonder schade had u ook graag achteraf bijbetaald? Het extra bedrag is bijna 10%. Dat is relatief gezien beste een fikse kostenpost.