rj
door rjmarcusse Jan 18, 2016 om 12:40
Auto & vervoer

Autoverzekering

Als ik een nieuwe auto koop, neem ik een all risk autoverzekering. Volgens mij houdt dit in, dat alle risico's gedekt zijn. Heeft het dan zin om ook een schadeverzekering en een inzittendeverzekering af te sluiten?

4028 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2016 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou natuurlijk ook de dekkingen van de schadeverzekering en de inzittendenverzekering kunnen bestuderen. Dan weet u wat daar extra in gedekt is tov wa-casco. Ook kunt u dan beoordelen of die nodig e/of wenselijk zijn.

emcede
door emcede - Jan 18, 2016 om 12:55
960 Antwoorden / 4 Vragen

Goede tip van Tijger1. Vraag het uw tussenpersoon of via de veel-gestelde-vragen-site van uw online aanbieder. Korte aanwijzing: all risk bestaat sowieso al niet, er is geen verzekering die ALLE risico's dekt. Als u een casco-dekking afsluit is dat voor de auto. De andere verzekeringen die u noemt hebben betrekking op de inzittenden - da's iets heel anders.

me
door mein33 - Jan 18, 2016 om 13:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rjmarcusse,

Een All-risk autoverzekering dekt de schade die u met uw auto aan personen, andere voertuigen en aan uw eigen auto toebrengt.
In de polisvoorwaarden van uw verzekeraar is te lezen welke schade er eventueel aan inzittenden van uw auto wordt gedekt.
Is deze dekking er niet en dat is meestentijds zo, dan is een inzittenden verzekering zeer aan te reden.
Mocht een inzittende van uw auto (zwaar) lichamelijk letsel oplopen vanwege een ongeval welke door u is veroorzaakt dan zijn de schadeclaims niet te overzien.

rj
door rjmarcusse - Jan 18, 2016 om 14:54
19 Antwoorden / 31 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Als het om inzittenden gaat, heb ik een schadeverzekering inzittenden en een ongevallenverzekering inzittenden + de daarbij behorende verzekerde bedragen. Dan heb ik toch het gevoel, dat dit dubbelop is. In beide gevallen is sprake van schade. Waarom dan dat onderscheid?

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ongevallen dekt alleen overlijden en invaliditeit.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de polissen al bestudeerd?
Lees eventueel ook nog (ook links in de kantlijn) dit: http://www.consumentenbond.nl/autoverzekeringen/dekking/aanvullende-autoverzekering-overzicht/inzittendenverzekeringen/

rj
door rjmarcusse - Jan 20, 2016 om 15:11
19 Antwoorden / 31 Vragen

Wat ik uit het artikel van de consumentbond heb begrepen (Aurora1) is, dat een schadeverzekering inzittenden de voorkeur verdient.
Een andere vraag, die ik heb, gaat over de rechtsbijstandverzekering. Is die echt nodig bij een allrisk verzekering. Ik kan me voorstellen, dat je zoiets doet bij bijvoorbeeld een wa-verzekering.
Ik moet inderdaad het een en ander op een rijtje zetten voor ik overstap. Op de verschillende vergelijkingssites zie ik genoeg goedkopere premies bij vergelijbare verzekeringsmogelijkheden.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2016 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een rechtsbijstandsverzekering is voor meerdere zaken te gebruiken dat hangt af van het pakket.

ro
door ronny530 - Jan 20, 2016 om 18:03
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Een all risk verzekering is een aanvulling op de wa verzekering en dekt alle schade aan het voertuig die door eigen schuld zijn ontstaan. Een inzittenden verzekering is handig want daarmee vrijwaard u zich van claims die passagiers bij eventueel letsel de schade bij u gaan indienen. Rechtsbijstand motorvoertuigen is zeker bij het afsluiten van een internetverzekering een must want om de premie goedkoop te houden moet u zelf veel regelen zoals de tegenpartij aansprakelijk stellen en zo meer, een rechtsbijstandsverzekering motorvoertuigen neemt al die sores van u over.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2016 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou ook dit eens kunnen lezen.

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/aanvullende-autoverzekering/schadeverzekering-inzittenden.aspx

Dus die schadeverzekering inzittenden heeft nut voor UZELF als u persoonlijke schade hebt en uzelf de veroorzaker bent.

De schade die passagiers lijden is bij Uw eigen schuld al gedekt door de WA van de auto. En bij schuld van een tegenpartij door de WA van die tegenpartij.

Persoonlijk vind ik het overbodige verzekeringen. Maar dat is strikt persoonlijk. Ook een rechtsbijstand is bij WA casco niet echt noodzakelijk.

Als u schade hebt, keert uw verzekeraar uit en als het niet uw schuld is, verhalen ze dat op de tegenpartij en daarbij normaal gesproken ook uw eigen risico.

jftm
door jftm - Jan 20, 2016 om 19:09
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste RJMARCUSSE,
Kort gezegd, ja!

rj
door rjmarcusse - Jan 21, 2016 om 14:10
19 Antwoorden / 31 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb inmiddels genoeg info om mee verder te kunnen.
En dus wil ik het hierbij afsluiten

ho
door honza23 - Jan 22, 2016 om 18:30
262 Antwoorden / 3 Vragen

een inzittendeverzekering heeft meestal geen enkel nut: eventuele passagiers zijn nl. verzekerd via uw WA-verzekering.