el-zorro
door el-zorro Oct 19, 2014 om 11:58
Auto & vervoer

Betaling ster abonnementen chipkaart

we betalen vaak te veel voor ons abonnement
we worden misleid

ik heb alle abonnementen papieren kaarten bewaart
in almere zag ik deze lijs die is niet goed

voorbeeld ik reis van almere naar huizen volgens de lijs is dat 3 steren
je kopt een 3 ster kaart
dat is fout

op een papieren kaarts staat 2 ster en 1 volgende dat maakt 3 ster
koop een 2 ster

naar weesp 3 ster en 1 volgende ster

naar amstel is wel goed
en naar amsdam zuid oost ook en 3 volgende ster

naar naarden is is zonne 5842 de juiste en 1 volgede ster

zoals ik het nu vermeld zo reis ik altijd met de chipkaart zonder bij te betalen

aangezien ik alle papieren kaartjes heb bewaart
is het ook makkelijker controleerbaar

almere -buiten zonne 1ster
almere –stad zonne 5865 2 ster
almere -poort zonne 5865 2 ster
almere-haven zonne 5865 2 ster
almere-hout zonne 5865 2 ster
almere stichtekant zonne 5861 2 ster
huizen zonne 5871 3 ster
carpoolplaats blaricum zonne 5871 3 ster
blaricum zonne 5871 3 ster
laren zonne 5871 4 ster
eemnes zonne 5871 4 ster
hilversum zonne 5840 4 ster
bussum zonne 5842 3 ster
naarden zonne 5840 3 ster
muidenberg zonne 5830 3 ster
weesp zonne 5830 4 ster
diemem zonne 5830 4 ster
amstelstadtion zonne 5830 4 ster
amsterdamzuidoost zonne 5830 4 ster
ouderkerk a\d amstel zonne 5830 4 ster
amstelveen zonne 5830 4 ster
amsterdam zuid zonne 5830 4 ster
amsterdam centrum zonne 5830 4 ster
` amersfoort zonne 5851 5 ster tot a.dam zuid

822 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2014 om 12:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar gaat dit over?

wi
door wilhelmina59 - Oct 19, 2014 om 13:38
512 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is bekend.
Ten tijde van de sterabonnementen gaf dit geen probleem.
Sinds invoering OV chipkaart wordt er per meter afgerekend.
Traject Schoonhoven Bergambacht vice versa heeft het zelfde probleem.
Verschil is 400 meter maar kost wel een ster extra.
Ze lachen je vierkant uit en sturen je van vervoerder naar Provincie en terug.
Loop hier sinds 2011 al tegen aan.
Ben er maar mee gestopt mede omdat hier 2 vervoerders een lijn beheren.

door 1953 - Oct 19, 2014 om 15:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

En wat is het (grote) probleem dan wel?

wi
door wilhelmina59 - Oct 19, 2014 om 17:26
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks vele verzoeken ook via OV loket blijft het probleem bestaan dat je voor de route heen 1 ster betaald en voor route terug 2.
Als je een 1sterabo koopt blokkeert ie en als er verder geen saldo op de kaart staat mag je gaan lopen. Indeling zones loopt niet logisch, waardoor voor rit heen een ander bedrag wordt berekend dan voor rit terug.
Fout wordt erkend maar kost te veel(moeite) om dit aan te passen.
Houd in dat het hele zonesysteem op de schop moet.
Er wordt dus gebruik gemaakt van oude achterhaalde gegevens om een recent vervoerbewijs te verantwoorden.

door 1953 - Oct 20, 2014 om 01:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op zondag 19 okt 2014, 17:26]Ondanks vele verzoeken ook via OV loket blijft het probleem bestaan dat je voor de route heen 1 ster betaald en voor route terug 2.
Als je een 1sterabo koopt blokkeert ie en als er verder geen saldo op de kaart staat mag je gaan lopen. Indeling zones loopt niet logisch, waardoor voor rit heen een ander bedrag wordt berekend dan voor rit terug.
Fout wordt erkend maar kost te veel(moeite) om dit aan te passen.
Houd in dat het hele zonesysteem op de schop moet.
Er wordt dus gebruik gemaakt van oude achterhaalde gegevens om een recent vervoerbewijs te verantwoorden.

Lijkt mij stug enigszins dat route heen slechts 1 ster is, terwijl de terugweg dan 2 ster zou kunnen zijn. Vice versa zou in mijn visie toch gelijkluidend moeten zijn.

Routeplanner van het OV zou uitkomst moeten bieden in deze vermeende hachelijke situatie.

re
door rendag - Oct 23, 2014 om 10:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan hier echt geen kaas van maken, misschien zou ik je het eea kunnen uitleggen als je correct zinnen zou schrijven.

re
door rendag - Oct 23, 2014 om 10:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wow, ik ga er zelf ook beroerd van typen merk ik. :P

el-zorro
door el-zorro - Oct 24, 2014 om 15:33
9 Antwoorden / 33 Vragen

wat ook wel handig zou zijn is dat ze meer oplaad aparaten plaaten bij bustadtions of ns stadions
daar komen hondereden mensen per dag zodat je daar ook je ster abonnement kunt opladen
er zijn maar een paar plekken waar dit mogelijk is

bijvoorbeeld bij ako boekenwinkels

dan kom ik toch weer terug bij het gvb

bij bijna alle metro stadions staan van deze palen

waar je ster abonnement via palen kunt opladen

en er staan palen voor alleen saldo

en bij plekken waar bussen of alleen trams rijden

is het ook goed geregeld

bij hun ben je niet afhankelijk van internet

als ik kijk hoe zij alles hebben geregelt

is het gvb de enige vervoerder

die alles mogelijkheden bieden voor de reiziger

daar kunnen die andere ov vervoeder nog van leren

costnix
door costnix - Oct 24, 2014 om 19:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is uw toetsebord defect?