offer146
door offer146 Jul 29, 2013 om 15:33
Auto & vervoer

Carpoort bij appartement

Wij hebben een appartement gekocht met carpoort
Maar kan niet makkelijk uit de carpoort draaien met achteruit rijden achter moet 75 cm grond bij staat ook op de tekening .Maar de buren willen daar niet op ingaan staat al helemaal in het hekwerk
Wat kunnen wij voor stappen ondernemen

718 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2013 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat zegt de vereniging van eigenaren over dat hekwerk?

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2013 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 29 jul 2013, 15:56]Wat zegt de vereniging van eigenaren over dat hekwerk?

Wat doet dat er nu toe.

Punt is of die 75 cm grond van TS is en kadastraal beschreven staat.
Als buren de grond ten onrechte hebben 'ingepikt' en omheind, dan moet het hekwerk weg.

worst
door worst - Jul 29, 2013 om 17:15
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 29 jul 2013, 15:59]
Punt is of die 75 cm grond van TS is en kadastraal beschreven staat.
Als buren de grond ten onrechte hebben 'ingepikt' en omheind, dan moet het hekwerk weg.

Dan hangt het er toch nog van af hoelang dat hekwerk daar al staat?

zoekster
door zoekster - Jul 29, 2013 om 20:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Leest u de bijgevoegde link maar eens door over de erfgrens. Het is me niet helemaal duidelijk wat u bedoelt, maar als u bedoelt dat de buren 75 cm van uw grond gebruiken, dan het volgende. Er kan een verjaring van de erfgrens zijn ingetreden. Als uw buren niet hadden kunnen weten dat de grond eigenlijk van u is, dan geldt er een verjaring van 10 jaar (tegoedertrouw). Als uw buren het wel hadden kunnen weten (bijv via het kasdaster) dan geldt een verjaring van 20 jaar. Verjaring betekent dat u niet meer uw rechten op de grond kunt claimen.

klik HIER voor de linlk.

Als u het wat ingewikkeld vindt, kunt u ook bellen met het juridisch loket voor gratis advies en hulp 0900 8020
Het juridisch loket kan u ook verwijzen naar een mediator die u met het geschil met uw buren kan helpen.

di
door digioma - Jul 30, 2013 om 10:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Had u dat niet gezien toen u het appartement kocht?
Zou toch contact opnemen met het Kadaster en mogelijk heeft u een rechtsbijstandverzekering.

me
door mein33 - Jul 30, 2013 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u een plattegrond van het Kadaster of een tekeningetje uit de verkoopbrochure van de makelaar met globale maatvoering.

di
door digioma - Jul 30, 2013 om 13:24
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heb nog eventjes naar het fotootje bij het bericht gekeken. Daar staat een behoorlijke motorhome op.
Kan het zo zijn dat u het appartement bent gaan bezichtigen met gebruik van een kleine personenauto en nu met de motorhome die parkeerproblemen heeft? Zo niet dan excuses.