dododo
door dododo Jan 11, 2005 om 19:45
Auto & vervoer

Chev.Transsport/Toy.Previa/ Ren.Gr.Espace?

Wat gaat het worden ??? Chevrolet TransSport of Toyota Previa of toch weer een Renault Grand Espace ?????

Met 4 kids en een hond wil ik uit bovenstaande auto's een keuze maken. Daarnaast rijd ik 30.000 kmpj, waardoor ik eigenlijk op LPG aangewezen ben, want diesel wil ik uit milieu-overwegingen NIET en daarnaast vind ik het enorm stinken.......

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar mijn ervaringen met de ESPACE zijn goed, de Toyota is knetterduur, maar ook goed.... terwijl de Chevrolet ENORM duur in onderhoud is, maar wèl weer de meest complete en grootste auto betreft...... Mijn gevoel wint het wellicht van m'n verstand, want ik neig toch naar de Chevrolet.

Wat ik zou wensen is commentaar van mensen die ervaring hebben met de Chevrolet of met de Toyota. Bijzonderheden zijn welkom, evenals TIPS, truuks en handige Garages in de buurt van Overijssel. De dichtstbijzijnde Chevrolet-dealer zit op 1 uur rijden (in Arnhem!), of op 1½ uur rijden (in Groningen).....

Kom op, klim in je toetsenbord en rammel een vermeldenswaardig bericht !!!

1277 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 11, 2005 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wij rijden al jaren Chevrolet (hebben een Van gehad, rijden nu Camaro) en laten het grote onderhoud altijd uitvoeren door garagebedrijf Broeksema in Lutten/Slagharen. De Chevroletten bevallen ons trouwens prima, maar dit is wellicht niet te vergelijken met wat u zoekt......

ve
door verwijderd - Jan 11, 2005 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaringen ( van horen zeggen) met renault zijn minder positief, dan met de Japanners. Rijd zelf al jaren Nissan - geen enkel probleem.
Al vaker gehoord:  re -no!!
Chevrolet, ken daarmee geen rijders.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hedenmiddag de knoop doorgehakt en voor de PREVIA gekozen. Manmanman, wat rijdt dat fijn. Minder week geveerd dan de Chevrolet en de GrandEspace, maar zeker comfortabel. 6 fauteuils met verstelbare armleuningen, prachtige bekleding, licht interieur.

Aan een geschikte GrandEspace kon ik niet eens aankomen op LPG (3 auto's binnen enkele dagen voor m'n neus weggekaapt), de Chevrolet verloor het tòch op garage- en onderhoudskosten.... en deze PREVIA had nèt 15000 km geleden een nieuwe Cylinderkop gemonteerd gekregen! Tenslotte deed de dealer nog "iets" van de prijs àf, waardoor de keuze werd gemaakt !!

Bedankt iedereen voor de antwoorden !!

The dododo.

(The dododo....... The dadada....... That's All I want to Say to You !)

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn collega rijdt al twee jaar met een Previa. Inderdaad probleemloos maar duur en erg saai van binnen. Wat hem tegenvalt zijn de stoelen die er wel uit kunnen, maar niet te tillen zijn. In juli 2004 heb ik zelf een mitsubishi grandis gekocht, exact dezelfde maten als de previa of een grand espace. Ongeveer 10 cm lager waardoor het minder bus lijkt. Bijna perfecte auto, mooi, voordeliger dan de concurrenten, mooi klapsysteem voor de achteste stoelen. Nadeel vrij hoog verbruik op benzine, ongeveer 1:9. Qua rijeigenschappen veel beter dan de toyota, strakker en stuurt directer. Qua afschrijving heb ik nog mijn twijfels maar dat is voor later. Navigatiesysteem bevalt trouwens niet, je bent dan gelijk de boordcomputer kwijt. Auto bevalt goed en heel veel goede reacties over het uiterlijk.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En de beurs stijgt - en de dollar stijgt (iets)
Dus wat wil een mens nog meer !!!

Groet
cats

ve
door verwijderd - Jan 23, 2005 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

alles is techn gezien goedkoper rijden als een chevrolet,chrijsler,oid. als gevoel het wint van verstand dan word het gevaarlijk. succes.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2005 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u... die Grand Espace is eigenlijk dan de beste optie...

Die is mooi.. en in mn krantenwijk staan er opzich wel 10..

ve
door verwijderd - Mar 1, 2005 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Espace mooi? Ik vind de hele lijn van renault schijt lelijk!! De big mama achteruitsteekkont!!! Maarja, dat is heel subjectief.

Gr. Biomus

Ps, Ik had ook voor de Previa gekozen. Van de Jappen krijg je daar de meeste inruil voor en denk dat ie ook beter op gas rijdt dan een renault of een zuip amerikaan.

ve
door verwijderd - May 30, 2005 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou voor de chevy gaan uit mijn ervaring blijkt dat amerikaanse auto s zeer betrouwbaar zijn , een nadeel is het brandstof verbruik maar in de rijeigenshappen is dit het zeer zeker waard .