yv
door yvonraayman Nov 16, 2008 om 15:21
Auto & vervoer

Cilinderoverslag bij vw 1.2 3cilinder?

Trok op met mn auto(5 jaar oude polo 1.2- 3cilinder), opeens hoorde ik soort laag geklop in de moter, hij begon schokkerig te rijden, motor waarschuwingslampje knipperde eerst, toen constant, auto wilde niet meer echt van harte, ben langzaam in z'n 3 nog zo'n 2 kilometer doorgereden. Rook niks verdachts onder de motorkap. Las in handleiding dat 't iets met catalisator kon zijn. Las op forum dat het bij dit probleem nogal eens kan duren voor de echte oorzaak c.q. oplossing is gevonden. Ook dat dit vaker voorkomt bij auto's die kleine afstanden rijden (zoals ik). Moet zeggen dat tank bijna leeg was en dat dit euvel gebeurde zo'n 4 kilometer nadat ik weer getankt had. Ga morgen naar garage, heb geen verstand van aut's en ben beetje bang dat dit in de kosten te merken zal zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik zelf op moet letten, wat het evt. zou kunnen zijn en hoeveel dat evt. zou moeten kosten. Vond de taal van "de sleutelaar" voor mij als leek wel vrij begrijpelijk. Alvast bedankt.

2476 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je morgen toch naar de garage gaat dan kunnen we hier allemaal wel tips proberen te geven wat het zou kunnen zijn, heeft nu even geen zin toch?

Wel heeft het zin om er morgen even bij het onderzoek te blijven, kan je zien en horen wat er gezegd wordt.

Kom dan terug met je bevindingen.
Punky

ve
door verwijderd - Nov 16, 2008 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

eerst fout codes laten uitlezen dan weet u meer