ja
door jacq63 Mar 2, 2006 om 16:00
Auto & vervoer

Connexxion

Heeft u weleens een klacht per email naar connexxion gestuurd?

En heeft u een reactie terug ontvangen?

Ik nog steeds niet?

Ik heb ook niet het idee dat ze erg serieus met de klachten bij connexxion omgaan?

Wie heeft hier ervaring mee?

894 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 2, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelpost

ve
door verwijderd - Mar 2, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onze vrolijke vrienden eens via de site een email gestuurd over een bus (lijntje 27 in zeeland) die een aantal keren niet op is komen dagen. Het duurde even, maar na een paar weken werd ik gebeld door een dame van Connexxion die het allemaal heel vervelend vond maar niet kon achterhalen wat er mis was gegaan. Wel een strippenkaart ontvangen als goedmakertje...

ve
door verwijderd - Mar 2, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor je reactie.

Daar hebben ze dan wel een paar weken voor nodig gehad, om het bij jou op te lossen.

Dit vind ik eigenlijk niet normaal, in de bus moet ik toch ook gelijk betalen.

Ik heb het idee dat het openbaar vervoer in zeeland niet serieus genomen wordt.

Ik heb het hier over lijn 33, als de schauffeur de bus van lijn 132 aan ziet komen, en het is zijn tijd om te vertrekken dan gaat hij ook gewoon weg.

Terwijl er dan passagiers uit lijn 132 komen die hun busje zien vertrekken.

Na de eerste klacht aan de schauffeur adviseerde hij ons om het in bus 132 aan te geven dat je over wil stappen op de lijn 33, dan zou hij wachten.

Ja,ja, nou van wachten heeft deze man nog nooit gehoord, het vervelende is dat het een half uur lopen is van de bus halte naar huis.

Terwijl deze rit wel in de zones berekend is.

gr. jacq

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

geloof me, ze gaan echt wel serieus om met klachten bij connexxion, in ieder geval wel in het gedeelte waar ik woon.
het bedrijf moet zich bij de consessieverlener verantwoorden voor de binnen gekomen klachten en bij teveel (terechte)klachten wordt connexxion daar op afgerekend(fin. boete bij te veel).
het bedrijf is er dus bij gebaat om zo veel mogelijk klachten te beantwoorden, want anders loopt het het risico dat alle onbeantwoordde klachten gezien worden als terechte klachten en dat kost dus gewoon geld.

wat betreft het niet halen van aansluitingen, dat heb je natuurlijk zelf deels in de hand, als je ruim van tevoren aangeeft dat je op een andere bus wilt overstappen, dan kan die aansluiting geregeld worden voor je, als je zoiets pas gaat zeggen op het moment dat je de andere bus bijna ziet vertrekken, dan is de kans heel groot dat het niet meer gaat lukken. staat ook meestal wel aangegeven op stickers in de bus.
en met het vorige communicatiesysteem was het nog mogelijk voor de bussen onderling om elkaar op te roepen, die mogelijkheid is er in het nieuwe systeem niet meer

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook eens een klacht ingediend bij Conexxion. Het betrof een gewijzigde busroute waardoor mijn reisplanner niet meer klopte. Ik vroeg toen de chauffeur bij welke halte ik dan nu het best kon uittappen. Hierop werd nors gereageerd met "dat weet ik toch niet, ik rij alleen mn route". Toen ik hem vroeg of hij de straat kende zei hij "ik ben geen taxi, mevrouw". Passagiers hebben mij uiteindelijk geholpen met het vinden van de goede halte.

Bij conexxion de klacht gemeld (zowel de veranderde route van de bus, waar de reisplanner geen rekening mee hield, alsmede het onbeschofte/onbehulpzame gedrag van de chauffeur).

Tot op heden nooit een reactie gehad...

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met Connexxion in de regio Haaglanden is juist positief.

Ik had op een gegeven moment een klacht, deze netejes via mail ingediend en twee weken later een briefje ontvangen met excuses en een dagkaart voor alle connexxionlijnen in de regio.

Een tweede "klacht" betrof het opheffen van een busdienst in mijn omgeving waardoor ik voor eenzelfde route in het vervolg twee keer zou moeten overstappen terwijl dat er eerst 1 was.

Ook deze klacht/reactie is serieus genomen en binnen twee weken door de klachtenafdeling en ook door het planbureau van connexxion beantwoord.

Tuurlijk zijn de mensen achter het stuur wel eens nors, maar wie is dat niet op zijn tijd.

Linda