el
door elsberg Apr 1, 2007 om 21:46
Auto & vervoer

De apk kaart

Sinds kort wort er melding gemaakt van een soort abonnement in de vorm van een APK kaart.

Met deze kaart betaal je 1 keer ca. € 60,00 en hebt dat onbeperktvoor 1 voertuig je apk keuring afgedekt.

Dit is natuurlijk super voordelig maar ik ben bang dat er ergens een adder(tje) onder het gras zit. Wie kent dit fenomeen reeds en weet mij hier meer over te vertellen.

429 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de Auto RAI zal dinsdag de Nationale Auto Kaart NAK worden gepresenteerd die voor 69 euro kan worden gekocht. Er hebben zich al veel garagebedrijven gemeld om de keuringen te verrichten.
Men hoopt binnen 1 jaar 1 miljoen aanmeldingen te krijgen.

Op de RDW website is nog niets bekend hierover en wel wordt gemeld dat ook in Belgie de Nederlandse APK wordt uitgevoerd en dat de EG voor een strenge Europese APK is na 4-2-2-2-1-1-1 jaar en nog frequentere keuringen.

Dit soort iniatieven zijn wel aardig natuurlijk maar de APK eisen en de kosten van de APK zijn al gedaald. Eerst moet  men maar eens gaan bewijzen en waarmaken of het voldoende betrouwbaar is.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is door het rdw geen kaart uigegeven oid zij kennen geen abonnement. veel al is het al gratis bij een grote beurt. en geloof maar niet dat ze het ooit zouden doen om de blauwe ogen van een client. het gaat naderhand om het werk wat er uit voort kan komen. dat is bij alle stations waar men bijna gratis keurt iedereen wil aan het eind van de maand toch wel een salaris. en de veranderingen zijn nog niet bekend of het 4 2 2 1 of wat anders daar word nog over leg overgepleegd in de politiek met div partijen zoals anwb bovag etc

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens buurten bij de concurrent Tros Radar.
Daar zijn op uw vraag al vele antwoorden gegeven.
Samenvattend:
U bent gebonden aan vaste garages. In dit geval nog een van de auto bandenboerenorganisatie.
Veel APK keuringen worden al gratis uitgevoerd bij een kleine beurt.
De N ationale A uto K aart, kortweg NAK wordt geschreven op kenteken hetgeen betekend, meerdere auto's meer kaarten. Auto verkopen= kosten van overschrijven.
Een aantal onderdelen die behoren bij een APK zoals het uitlezen van motorgegevens worden wel berekend.

Al met al is het algemene advies van autobezitters: Niet doen!

Het hierboven gemelde is dus de ratelslang en zoals u weet zijn die nog giftiger als dat addertje onder het gras.
Ook al omdat wie verder zoekt zoals ik kom tot zijn verbazing ook ernstige knulligheden tegen op de site van NAK zoals maar één voorbeeldvermelding, een voorbeeld dat aan alle kanten rammelt en waar de naam van de plaats (hoort waarschijnlijk Appingendam te zijn)
als apinkedam wordt geschreven.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allen, wij zijn weer een stuk wijzer geworden.

het kan vaak geen kwaad iemand 'ns van een andere kant naar zoiets te laten kijken

groetjes

Ruud

ve
door verwijderd - Apr 2, 2007 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je elke 3 jaar een nieuwe auto koop heb je geen APK keuring nodig. Maar serieus geld hierop toeleggen dat doet niemand en de auto monteur moet ook zijn salaris hebben dus zal het wel via de eventuele reperatie die uit de keuring volgt wel in prijs stijgen.Deze persoon bekijk het wel van een afstandje.Vr.grt.Valerius