De NS slaat stations over > Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt?
De NS slaat willens en wetens stations over om door haar opgelopen vertraging goed te maken. Ik hoop dat VARA KASSA hier eens een uitzending aan wil besteden, aangezien bovenstaande een zeer kwalijke zaak betreft.
Steeds vaker slaat de NS gewoonweg kleinere tussenliggende of eindstations over indien zij te maken heeft met opgelopen vertraging. Afgezien van het feit dat dit zeer klantonvriendelijk is (de betreffende stations staan gewoon in de dienstregeling opgenomen), verkondigt de NS ook nog eens onware informatie over de betreffende reden van de uitval.
Ik spreek uit eigen ervaring: Bijvoorbeeld gisteren 03-01-2014 op het traject Roermond - Maastricht Randwyck vertrektijd 06:37 uur. Deze sprinter reed niet verder dan Maastricht. De omgeroepen reden volgens de NS was een kabelbreuk/koperdiefstal tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Wat scherst mijn verbazing: De concurrent Veolia trein & Belgische NMBS trein rijden wel gewoon op dit traject (blijkbaar hebben die geen last van deze "kabelbreuk/koperdiefstal". Ook als ik de officiële NS website/app raadpleeg, wordt er met geen woord gerept over enige vertraging/uitval van treinen op deze route en dit tijdstip. Blijkbaar heeft de eerstvolgende NS sprinter opeens ook geen probleem meer met deze "kabelbreuk/koperdiefstal". Want een andere collega van mij die gebruikt maakt van deze verbinding, arriveert gewoon op tijd op haar eindbestemming Maastricht Randwyck.
Conclusie: de NS heeft een klinkklare leugen aan de getroffen reizigers verkondigd.
Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt?
Nooit mee te maken gehad, maar als ik dit zo lees, vind ik het wel schandalig. Zowel dat stations voorbij rijden als het keihard liegen over de reden daarvoor.
Goed dat Kassa daar aandacht aan besteed.
Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
[quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
De eerstvolgende NS-trein reed dus wèl.
[quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Zowel de Veolia trein als die van NMBS zijn electrisch, dus geen diesellocs.
[quote=ltmvz schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:55][quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
De eerstvolgende NS-trein reed dus wèl.
De eerstvolgende NS sprinter reed wel door naar de eindbestemming Maastricht Randwyck. Een collega van mijn werk zat namelijk in die trein. Het lijkt me dus hoogstonwaarschijnlijk /onmogelijk dat de NS binnen een half uur tijd
1) een monteur kan optrommelen
2) die dan ook nog de kabelbreuk/gestolen koperleiding hersteld krijgt
De conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat er helemaal geen kabelbreuk/koperdiefstal was, & de NS haar reeds opgelopen vertraging wilde goedmaken door de trein niet te laten doorrijden tot het kleinere eindstation Maastricht Randwyck.
Ik heb het omgekeerde meegemaakt. Trein maakte 'n extra stop, om zijn collega te laten uitstappen. Hierdoor miste ik mijn volgende aansluiting, half uur vertraging.
- Restitutie wordt meerdere malen afgewezen zonder inhoudelijke reden (sowieso lijkt dit een standaard fenomeen)
- Klacht komt niet verder dan een "we geven het intern door"
- En Bert Meerstadt (nu dan Timo Huges) weigert zijn mail te beantwoorden (al denk ik gewoon dat deze 'heren' niet weten hoe dit moet, kun je ook niet verwachten voor zo'n flut salaris natuurlijk).
Maar ze zijn über trots bij de NS, dan hun telefonische klantenservice (welke?) een dikke 8 scoort. Gek hè zo'n onderzoeksbureau wil natuurlijk ook gewoon werk houden..
Maar gelukkig het kan nog altijd veel en veel erger; de klantenservice van Veolia *bonkt hoofd tegen muur en gaat op zoek naar zijn pilletjes*
Ik vind het gewoon een grof schandaal dat de NS als zij vertraging oploopt, regelmatig er voor kiest om dan maar niet alle kleinere tussenliggende of eindstations aan te doen, & vervolgens dan ook nog de getroffen reizigers óf helemaal niet te informeren óf onware redenen van uitval te verkondigen.
Het komt namelijk bijvoorbeeld ook regelmatig voor dat de NS sprinter helemaal niet vertrekt vanuit Maastricht Randwyck zonder opgaaf van redenen, terwijl als je dan de eerstvolgende Veolia trein vanuit Maastricht Randwyck neemt tot aan Maastricht, vervolgens op station Maastricht blijkt dat de bedoelde NS sprinter niet verder dan Maastricht was doorgereden, & net voor je neus rechtsomkeerd heeft gemaakt richting Roermond. Ze doen dit dus willens & wetens. Bovendien hebben ze niet eens het fatsoen om op de concurrent Veolia trein te wachten in Maastricht. Je mist dus sowieso je aansluiting.
[quote=zoekster schreef op zondag 5 jan 2014, 08:59]Ik zie dat ik wat te optimistisch was in mijn veronderstelling dat Kassa daar aandacht aan zou besteden. Maar het zou wel goed zijn als ze het doen.
Neem contact op met de redactie klik HIER misschien kunnen ze wat met dit onderwerp.
Ik heb de redactie een mailtje gestuurd. Hopelijk wordt dit onderwerp opgepikt.
Mijn inschatting is dat Kassa hier helemaal geen aandacht aan gaat besteden. Dit probleem is bekend en is zelf als in de tweede kamer behandeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer