re
door respondent Jan 4, 2014 om 08:07
Auto & vervoer

De NS slaat stations over > Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt?

De NS slaat willens en wetens stations over om door haar opgelopen vertraging goed te maken. Ik hoop dat VARA KASSA hier eens een uitzending aan wil besteden, aangezien bovenstaande een zeer kwalijke zaak betreft.

Steeds vaker slaat de NS gewoonweg kleinere tussenliggende of eindstations over indien zij te maken heeft met opgelopen vertraging. Afgezien van het feit dat dit zeer klantonvriendelijk is (de betreffende stations staan gewoon in de dienstregeling opgenomen), verkondigt de NS ook nog eens onware informatie over de betreffende reden van de uitval.

Ik spreek uit eigen ervaring: Bijvoorbeeld gisteren 03-01-2014 op het traject Roermond - Maastricht Randwyck vertrektijd 06:37 uur. Deze sprinter reed niet verder dan Maastricht. De omgeroepen reden volgens de NS was een kabelbreuk/koperdiefstal tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Wat scherst mijn verbazing: De concurrent Veolia trein & Belgische NMBS trein rijden wel gewoon op dit traject (blijkbaar hebben die geen last van deze "kabelbreuk/koperdiefstal". Ook als ik de officiële NS website/app raadpleeg, wordt er met geen woord gerept over enige vertraging/uitval van treinen op deze route en dit tijdstip. Blijkbaar heeft de eerstvolgende NS sprinter opeens ook geen probleem meer met deze "kabelbreuk/koperdiefstal". Want een andere collega van mij die gebruikt maakt van deze verbinding, arriveert gewoon op tijd op haar eindbestemming Maastricht Randwyck.

Conclusie: de NS heeft een klinkklare leugen aan de getroffen reizigers verkondigd.

Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt?

893 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2014 om 10:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nooit mee te maken gehad, maar als ik dit zo lees, vind ik het wel schandalig. Zowel dat stations voorbij rijden als het keihard liegen over de reden daarvoor.

Goed dat Kassa daar aandacht aan besteed.

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2014 om 10:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

ltmvz
door ltmvz - Jan 4, 2014 om 10:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
De eerstvolgende NS-trein reed dus wèl.

re
door respondent - Jan 4, 2014 om 13:14
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Zowel de Veolia trein als die van NMBS zijn electrisch, dus geen diesellocs.

re
door respondent - Jan 4, 2014 om 13:20
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:55][quote=mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 10:40]Is het niet zo dat Veolia Diesel/electrisch rijdt en de NS alleen electrisch? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
De eerstvolgende NS-trein reed dus wèl.

De eerstvolgende NS sprinter reed wel door naar de eindbestemming Maastricht Randwyck. Een collega van mijn werk zat namelijk in die trein. Het lijkt me dus hoogstonwaarschijnlijk /onmogelijk dat de NS binnen een half uur tijd
1) een monteur kan optrommelen
2) die dan ook nog de kabelbreuk/gestolen koperleiding hersteld krijgt

De conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat er helemaal geen kabelbreuk/koperdiefstal was, & de NS haar reeds opgelopen vertraging wilde goedmaken door de trein niet te laten doorrijden tot het kleinere eindstation Maastricht Randwyck.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 13:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het omgekeerde meegemaakt. Trein maakte 'n extra stop, om zijn collega te laten uitstappen. Hierdoor miste ik mijn volgende aansluiting, half uur vertraging.

- Restitutie wordt meerdere malen afgewezen zonder inhoudelijke reden (sowieso lijkt dit een standaard fenomeen)
- Klacht komt niet verder dan een "we geven het intern door"
- En Bert Meerstadt (nu dan Timo Huges) weigert zijn mail te beantwoorden (al denk ik gewoon dat deze 'heren' niet weten hoe dit moet, kun je ook niet verwachten voor zo'n flut salaris natuurlijk).

Maar ze zijn über trots bij de NS, dan hun telefonische klantenservice (welke?) een dikke 8 scoort. Gek hè zo'n onderzoeksbureau wil natuurlijk ook gewoon werk houden..

Maar gelukkig het kan nog altijd veel en veel erger; de klantenservice van Veolia *bonkt hoofd tegen muur en gaat op zoek naar zijn pilletjes*

re
door respondent - Jan 5, 2014 om 08:51
73 Antwoorden / 8 Vragen

Ik vind het gewoon een grof schandaal dat de NS als zij vertraging oploopt, regelmatig er voor kiest om dan maar niet alle kleinere tussenliggende of eindstations aan te doen, & vervolgens dan ook nog de getroffen reizigers óf helemaal niet te informeren óf onware redenen van uitval te verkondigen.

Het komt namelijk bijvoorbeeld ook regelmatig voor dat de NS sprinter helemaal niet vertrekt vanuit Maastricht Randwyck zonder opgaaf van redenen, terwijl als je dan de eerstvolgende Veolia trein vanuit Maastricht Randwyck neemt tot aan Maastricht, vervolgens op station Maastricht blijkt dat de bedoelde NS sprinter niet verder dan Maastricht was doorgereden, & net voor je neus rechtsomkeerd heeft gemaakt richting Roermond. Ze doen dit dus willens & wetens. Bovendien hebben ze niet eens het fatsoen om op de concurrent Veolia trein te wachten in Maastricht. Je mist dus sowieso je aansluiting.

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 08:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie dat ik wat te optimistisch was in mijn veronderstelling dat Kassa daar aandacht aan zou besteden. Maar het zou wel goed zijn als ze het doen.

Neem contact op met de redactie klik HIER misschien kunnen ze wat met dit onderwerp.

re
door respondent - Jan 5, 2014 om 09:13
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 5 jan 2014, 08:59]Ik zie dat ik wat te optimistisch was in mijn veronderstelling dat Kassa daar aandacht aan zou besteden. Maar het zou wel goed zijn als ze het doen.

Neem contact op met de redactie klik HIER misschien kunnen ze wat met dit onderwerp.

Ik heb de redactie een mailtje gestuurd. Hopelijk wordt dit onderwerp opgepikt.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Jan 6, 2014 om 09:11
152 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn inschatting is dat Kassa hier helemaal geen aandacht aan gaat besteden. Dit probleem is bekend en is zelf als in de tweede kamer behandeld.