schiphuis
door schiphuis May 25, 2022 om 18:01
Auto & vervoer

Display stella e bike valt uit tijdens het lopen met de fiets

heb een nieuwe fiets-stella livorno superior fdst ,maar tijdens het lopen met de fiets,valt vaak het display uit,is natuurlijk niet erg,maar klopt dit wel? ook gebeurt het soms dat ik een stukje loop,weer ga fietsen en dat na een paar meter het display uitvalt. er is al een nieuwe censor geplaatst maar heeft dus niet geholpen. dit aangegeven bij stella en zij zeggen dat de fiets ok is. als zij een proefrit maken,is er natuurlijk niks mis mee. ik kan moeilijk bewijzen dat wat ik zeg ook zo is. heb aangegeven dat ik er niks aan heb om niet de waarheid te spreken. voor stella is het natuurlijk ook moeilijk,je moet de fiets op heterdaad betrappen op zijn misdaad.ha ha. ook haal ik nog geen 100 km op een 14,5 amp. accu,terwijl ik de hele rit de ondersteuning op 1 heb staan. wel veel tegenwind gehad. dit word misschien beter op windstille dagen. misschien dat jullie mij kunnen helpen hierin.  bvd.  jan

4126 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2022 om 18:09
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is toch echt iets waarvoor u bij de verkoper moet zijn, ook op basis van wetgeving en zie daarvoor  m.b.t. uw rechten  (Met aantekening dat naar mijn idee een afstand van 100 km wel ietwat veel is maar of dat inderdaad wel kan moet te zijn af teleiden uit de gebruiksaanwijzing en hetgeen u bij de verkoop is verteld. - Uitval van display lijkt mij een fout, ik herken dat euvel niet bij mijn e-bike waar ik helaas maar max. 40 km kan halen opo ee vol geladen accu maar dat wist ik ook bij aankoop)

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl) en de letterlijke wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

sjjoppy
door sjjoppy - May 25, 2022 om 18:29
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan   deze   oplossingen.

panter22
door panter22 - May 25, 2022 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Onder ideale omstandigheden kun je 100 km rijden met de accu.
Als je de ondersteuning op de laagste stand hebt staan, merk je dan nog wel het verschil met een gewone fiets?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 25, 2022 om 19:45
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Schiphuis,

Voor klachten over ebikes kunt u op de volgende link klikken :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/oproep-ervaar-je-problemen-met-de-service-van-je-e-bike

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 25, 2022 om 19:48
2063 Antwoorden / Vragen

Ga ermee terug en blijf teruggaan tot het probleem opgelost is. Wel brood meenemen en ondertussen de betekenis van "goedkoop is vaak duurkoop overpijnzen".

Ja
door JannyBoe May 27, 2022 om 07:21
518 Antwoorden / Vragen

Wat rechtvaardigt precies de suggestie "goedkoop is vaak duurkoop overpijnzen" Henk?
Stella fietsen zijn zeker niet goedkoop vergeleken met modellen van andere merken.
En ze komen er bij de ANWB, het AD en bij de Consumentenbond over het algemeen goed uit testen.

schiphuis
door schiphuis - May 26, 2022 om 10:51
60 Antwoorden / 30 Vragen

stella geeft in handleiding aan-tot 150 km-,dat is natuurlijk onder alle gunstige omstandigheden. ik meende me te herinneren dat verkoper zie dat het 135 of 125 km is.korreltje zout is wel op zijn plaats. als je fiets weg zet,gaat het display uit na 10 min. volgens handleiding,de ene keer wel,maar gebeurt vaak al na een paar minuten. dit is niet erg,maar met uitval tijdens het lopen,vraag ik me toch af of de comp. wel naar behoren werkt. stella zegt-hij rijd toch goed?- ja, er is mee te leven en moet het misschien maar laten rusten. met mijn 76 jarige leeftijd moet je je niet teveel ergeren,niet bevorderlijk voor mijn gezondheid.

panter22
door panter22 May 26, 2022 om 16:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt met de accu tussen de 60 en 125 km rijden. Info:
https://www.12gobiking.nl/blog/alles-over-actieradius-accu

Eerst maar eens wat rondjes in de buurt rijden en de fiets leren kennen. Dan kun je ook beter inschatten hoe ver je op een volle batterij kunt rijden en of het display uitvalt tijdens het rijden. Wel voorzichtig aan want met krachtig remmen met een voorwielmotor loop je de kans over het stuur te kieperen.

Fishandchips
door Fishandchips - May 27, 2022 om 02:48
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde fiets sinds april. Met trapondersteuning op 1 moet de accu heel wat meer km kunnen meegaan. Ik heb nl nog een lichtere accu dan jij, en heb dik 165 km gereden op 1 accu, met trapondersteuning variërend van 1, 2 en af en toe 3. Met jouw accu gaat dus iets niet goed...

panter22
door panter22 May 28, 2022 om 20:15
6599 Antwoorden / Vragen

Met de trapondersteuning zo laag, dan rijdt je op een gewone fiets met versnelling. Probeer eens minimaal ondersteuning 5, dan voel je dat je elektrisch rijdt. En die 165 km bereik je dan lang niet.

Fishandchips
door Fishandchips - May 27, 2022 om 02:51
2 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar. Ik kan ook nergens vinden hoe ik in kan stellen dat de accudisplay aan moet blijven zonder dat ik de trapondersteuning gebruik. Heel irritant.

schiphuis
door schiphuis - Jun 8, 2022 om 18:12
60 Antwoorden / 30 Vragen

iedereen bedankt voor het meedenken. stella heeft er voor gezorgd dat de fiets,fietst zoals het moet. een pluim dus voor stella.