In
door Inest Nov 7, 2021 om 11:26
Auto & vervoer

Door planproblemen trein betaalt kleindochter v 16 3x zoveel voor treinkaartje

De treinreis Ede - Wageningen - Deventer kost mijn kleindochter met een dalurenkaart jongeren NS normaal €7,50. Nu met de planproblemen van ProRail moet ze eerst met de Valleitrein naar Amersfoort Centraal en van daaruit met NS intercity naar Deventer. Dan geldt die korting niet meer en betaal je de volle prijs (+ de omweg die je gedwongen bent te maken) van € 18,... Dat is méér dan het dubbele. Ik vind dat niet terecht. Hiermee benadeel je mn die mensen op het traject Utrecht - Arnhem gedwongen worden een andere route te nemen. Zij zijn, tot nu toe, de hele tijd de dupe van de ProRail treinverkeersleiders- problemen.

3785 7 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Nov 7, 2021 om 11:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Stel je vraag op de NS Community

Aanvulling: ik vrees dat je daarvoor geen vergoeding kunt claimen, lees dit topic die over hetzelfde probleem gaat
https://community.ns.nl/dienstregeling-59/weer-geen-treinen-tussen-arnhem-centraal-en-utrecht-centraal-op-woensdag-3-11-70803?postid=502854#post502854

getty
door getty - Nov 7, 2021 om 11:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou een klacht indienen als dit vaker dan 1 x is gebeurd. Dan is er geen sprake meer van overmacht mijn inziens.

sw
door swat1500 Nov 7, 2021 om 23:27
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Wel voor de NS. De treinendienstleiders zijn niet in dienst van de NS. De NS heeft dus geen invloed op het aantal beschikbare dienstleiders. Een schadeclaim zal dus bij Prorail ingediend moeten worden.
Het zou anders kunnen zijn als er bijvoorbeeld onvoldoende machinisten waren om die treinen te rijden.

panter22
door panter22 - Nov 7, 2021 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Het is duidelijk in het nieuws geweest dat er vanmorgen op dat traject geen treinen rijden.
Als je kleindochter niet perse weg hoefde, dan had ze niet moeten gaan.
Nu is er geen trein door een tekort aan verkeersleiders.
Het komt ook voor dat er werkzaamheden zijn waardoor je om moet rijden.
Het gebeurt wel vaker dat er een trein uitvalt.
Toevallig vandaag stopt de trein niet in op het centraal station in Amsterdam. Moet je omrijden via Schiphol. Kost ook extra.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 7, 2021 om 20:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er word bij Prorail aan gewerkt.

Maar dat de NS  problemen heeft,  gewoon toeval en  de opleiding draaide vol op.

Gewoon overmacht.

Nergens te claimen helaas.

sw
door swat1500 Nov 7, 2021 om 23:28
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen probleem bij de NS maar bij Prorail. Prorail is geen onderdeel van de NS en omgekeerd is de NS geen onderdeel van de Prorail.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 8, 2021 om 08:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt,  maar de NS  gebruikt de Rails en  Verkeersleiders.
Ook de andere vervoerders hebben hier last van.

Prorail had veel weglopers, die elders gingen werken,  enkele zieken afgekeurd en  nog  ouderen.

Gewoon iets te laat met opleiden en niemand kunnen vinden.

Verkeersleider denk ik  ook aan de Toren op Schiphol of andere vliegvelden,

niet aan Prorail en  Salaris en werk  is onbekend.

Wel een baan met werk zekerheid zonder ontslagen,  conducteurs weg  door de poortjes of  machinesten van automatisch rijdende kan nog maar deze baan  zal zeker blijven.

Een I.C. er die werkdruk of collega zat is zou hier prima eens over kunnen denken.
Er is veel geautomatiseerd, en oudere hadden  langzaam  ingewerkt....

Maar eenmaal geleerd  een soort kantoorbaan op elke dag zelfde plek?

En ik weet dat op de plekken waar deze mensen werken de woningen schaars zijn en  er naartoe rijden en parkeren lastig is.

Met de auto kom je die niet kwijt en zonder trein kun je er lastiger naartoe.

Prorail  heeft te laat voldoende mensen geworven en helaas is uitzendkracht of inhuren elders niet mogelijk voor dit werk.

mo
door mof - Nov 8, 2021 om 11:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ede Wageningen naar Deventer kan gewoon met de NS over hetzij Arnhem danwel Utrecht CS, dan zou alleen de reistijd langer zijn maar het probleem met daluren zijn opgelost. Namelijk, dan checkt u in bij NS op Ede Wagneningen en checkt u uit bij NS in Deventer. De NS weet uw reisroute niet en rekent alleen Ede Wageningen naar Deventer af. De treinen over Utrecht CS en Arnhem CS rijden echt nog wel, 4 keer per uur vanuit Nijmegen naar Den Helder danwel Schiphol. Ook de intercity Roosendaal Zwolle rijdt gewoon en komt bij Arnhem CS voorbij en doet Deventer aan. Qua reistijd zal het niet veel uitmaken. HEt boemeltje van Ede Wageningen naar Amersfoort doet er toch ook de nodige tijd over.

do
door domboot Nov 8, 2021 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

helaas MOF,
De treinen reden niet ri. Utrecht door gebrek aan verkeersleiders, dus die viel af.
Ook de Valleilijn had  problemen tussen Ede /W  en Barneveld.

Een goed en goedkoop alternatief is vanaf Ede/Wageningen de bus naar Apeldoorn te pakken(108)
maakt qua tijd niet veel uit t.o.v. over Arnhem reizen met de trein.

En ik mag van een jongere die frequent reist toch ook een beetje flexibiliteit en inzicht verwachten.

koekeloer
door koekeloer - Nov 8, 2021 om 11:53
562 Antwoorden / 18 Vragen

Neem contact op met NS klantenservice. Zij doen niet moeilijk bij vergoedingen normaal gesproken

sinypots
door sinypots - Nov 8, 2021 om 12:26
55 Antwoorden / 1 Vragen

Treinkaartje vooraf kopen en betalen, dan maakt het niet uit hoe lang je er over doet, toch ?