DPD levert niet & schoffeert Klanten
Hoi ik wou heir graag even vermelden , gebruik geen DPD Pakket Service want ze zijn een PAkketje van mij kwijtgeraakt
en als je vervolgens belt dan wordt er tegen je gelogen & wordt iedere verantwoordelijkheid gemeden.
Welke pakketverzender kunnen wij wel gebruiken? Over allemaal zijn klachten te vinden.
U bent hier trouwens bij Vraag en Beantwoord, niet bij Pleur je Gezeur. Dus even vanaf het begin, wat is er aan de hand? Heeft u een pakket verstuurd, of bent u de ontvanger? Wat gaf DPD als reaktie? Met iets meer informatie zou u zowaar wat hulp kunnen krijgen hier.
even in het kort mijn Ervaring , ik had vorige Maand wat Spulletjes bestelt bij een Retailer in China , ik krijg 2 Dagen later een Melding dat het verzonden is met een Foto tevens
met mijn juiste Naw gegevens op het Pakketje .
+- 10-12 Dagen later krijg ik een berichtje van DPD dat er die Middag blijkbaar een Bezorger voor de Deur had gestaan , helaas was ik er niet dus ik bel ze even op,
waar me verteld wordt dat ze eigenlijk niet weten waar het Pakketje zich bevind , maar wel weten dat er voor getekend is & dat het ergens ontvangen is :..) , en dat ze eigenlijk niets meer
voor me kunnen betekenen.
flabbergasted hang ik op , maar bel de volgende Dag even terug, waar me min of meer hetzelfde verteld wordt, maar wordt nu doorgeschakelt naar een Lokatie te Amsterdam
waar ik een Medewerker aan de Lijn krijg die me rutig verteld wacht even 2 Dagen , dan gaan wij even de Chauffeur contacteren & als hij nagegaan is wat zijn routes waren en het evt wel of niet
gevonden heefd belt hij je op , zoniet bel even terug & dan kan restitutie besproken worden ook, ik denk prima dat komt helemaal goed.
maarrr na 2 Dagen geen telefoontje gehad te hebben bel ik terug , ik krijg exact dezelfde Medewerker aan de lijn , die vervolgens doet alsof hij me niet gesproken heefd & volledig niet weet
waar ik inhoudelijk over spreek , ook niet nadat ik eventjes het Pakket Nr overleg , wat nu opeens refereert aan een Adres te Almere , waar ik niet woon , maar waar 2 Dagen terug wel mijn Adres mee naar bovenkwam , zo helder als een Glas Bronwater ze zijn het zoek geraakt , hebben vervolgens mogelijk nog wel gekeken waar het zich bevond , maar als dat neit lukt , liegen ze gewoon aan de Telefoon & komen ze hun beloftes niet na.
Dus ik zou geen DPD mogen gebruiken omdat ze uw pakketje zijn kwijtgeraakt? Zo werkt dat dus niet. De rest is erg jammer maar we zien hier dagelijks klachten over zo'n beetje elke pakketbezorger dus het nieuws is er een beetje af.
Om de eerste fabel uit de wereld te halen, u bent geen klant van DPD. U bent slechts ontvanger. Uw pakket is verloren gegaan, maar volgens de Nederlandse wet is de opdrachtgever, dus de webwinkel, verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. Ook de winkelier is de enige die gecompenseerd kan worden. U zult dus bij de afzender moeten zijn, niet bij DPD. Echter bent u in dit geval afhankelijk van de bereidwilligheid van de verkopende partij aangezien deze ver buiten Nederland zit.
U bent nu boos op DPD, maar formeel gezien hebben zij niets met u te maken. U moet heel snel een dispuut openen bij de afzender.
Zou een Chinese webwinkel zich iets van de Nederlandse wet aantrekken? Ik denk van niet!
Ik denkt het ook niet, maar dan heeft TS in ieder geval aan zijn/haar taak voldaan.
De service van sommige Chinese webwinkels is prima en soms zelf beter als die van Nederlandse, dus zou zomaar kunnen dat er er wél wat aan doen.
Ook de reasctie van mij in iets andere woorden:
de verkoper is aansprakelijk in deze want die komt de koopovereenkomst met u niet na.
De verkoper zou DPD in dit geval kunnen aanspreken op nalatigheid/verzuim maar dat is (hoe lastig het ook lijkt) niet uw zaak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer