ja
door jadetje Sep 4, 2015 om 16:51
Auto & vervoer

Eastpak garantie

Eastpak geeft 30 jaar garantie: nee dus!, 2 jaar op binnenvoering, Een hele moeilijke garantie. Ik kreeg een bla, bla verhaal garantie, toegestuurd van Eastpak.
Tasje weinig gebruikt, binnenvoering na twee jaar stuk, tasje ziet er van buiten als nieuw uit. V&D verschuilt zich achter dit standpunt van Eastpak.

30280 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu de vraag? (in de categorie Auto & Vervoer) ;-)

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

WAT VALT ONDER DE GARANTIE? WAT NIET?

Eastpak waarborgt zijn producten tegen mogelijke materiaal- en productiefouten door middel van een standaardgarantie van 30 jaar op alle gewone producten (rugzakken, tassen en bagage). De garantie van 30 jaar geldt niet voor bepaalde ‘speciale’ producten, zoals producten gemaakt van een modieuze stof of constructie in beperkte oplage, waarvoor een garantie van 2 jaar geldt. Indien u niet zeker bent welke garantie voor een bepaald product geldig is, controleer dan het garantiedocument- of kaartje dat bij de aankoop met de tas wordt meegeleverd of het witte etiket in de tas. Daarop wordt duidelijk de garantietermijn vermeld.

Je kan bovenaan deze pagina (klik op Bron) een pdf-bestand met foto’s terugvinden waarop duidelijk te zien is welke defecten onder onze garantie vallen en welke niet.

Je kan onze garantievoorwaarden raadplegen in bijgevoegd pdf-document (zie bovenaan de pagina). (Klik op Bron)

HOE WERKT HET IN DE PRAKTIJK?

Gelieve uw tas terug te sturen via de winkel waar u uw EASTPAK gekocht heeft. Indien dit niet mogelijk is kunt u uitzonderlijk het EASTPAK herstellingsformulier downloaden. Gelieve dit formulier in te vullen en op te sturen naar het adres dat onderaan het formulier vermeld staat. Wij aanvaarden alleen schone tassen. Vuile tassen worden ongerepareerd en op uw kosten teruggestuurd. Het kan tot 3 weken duren vooraleer u uw tas terug heeft.

WIJ HERSTELLEN HET NOG

Ook indien de schade niet (of niet meer) onder de garantie valt, kan je er nog steeds voor kiezen om je product aan een billijke prijs door onze hersteldienst te laten herstellen. Dit natuurlijk op voorwaarde dat wij de voor de herstelling benodigde reserveonderdelen nog in voorraad hebben.

Indien u nog vragen hebt, kunt u ons via e-mail contacteren op : eastpakwarranty_netherland@vfc.com
(Bron)

ja
door jadetje - Sep 4, 2015 om 17:52
66 Antwoorden / 25 Vragen

Dag Edrick3, bedankt: U bent hier ervaren op deze site begrijp ik, maar ik kon alleen een rubriek overig vinden: (inderdaad staat dit nu onder een verkeerde rubriek) dus weer wat geleerd, maar moet dit onderwerp nu onder huis en tuin? overig??
En die bla, bla garantie, daar gaat het nu over, de stof is van zwarte oerdegelijke stof, niets modieus!

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jadetje,

Ach, die rubriek is niet zo belangrijk. Foutje wordt vaker gemaakt.

V.w.b. die garantie:
.... Indien u niet zeker bent welke garantie voor een bepaald product geldig is, controleer dan het garantiedocument- of kaartje dat bij de aankoop met de tas wordt meegeleverd of het witte etiket in de tas. Daarop wordt duidelijk de garantietermijn vermeld.....
Wat staat er dus op dat kaartje cq etiket in de tas?
Je verwacht toch niet echt dat een binnenvoering 30 jaar meegaat, toch?

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Sep 4, 2015 om 18:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De binnenvoering is geen essentieel onderdeel van de tas. De 30-jarige garantie zorgt ervoor dat je de tas minimaal 30 jaar kunt gebruiken (dus bijvoorbeeld gebroken sluitingen e.d. vallen er wel onder, of buitenstiksels of hoe die ook mogen heten).

ja
door jadetje - Sep 4, 2015 om 19:30
66 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor de reacties, maar onder welk rubriek zou het moeten? zo leer ik niets, ha, ha,

En ik denk niet dat het 30 jaar mee gaat, [doe ik ook niet meer], maar wel na ruim twee jaar, en bij heel weinig gebruik, en net gebruik! dat het binnenwerk goed blijft; het is een soort coating, de buitenkant is immers perfect.

bij de meeste mensen hindert z'n "gore" binnenkant niet, maar in vind de binnenkant van een tas, [of mens, ha, ha] moet mooi zijn.

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 22:01
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Onder welke rubriek het moet is niet zo belangrijk (voor sommigen misschien). En een 30 jarige garantie: best wel apart. En nee, bij weinig gebruik moet de (mooie binnenkant) ook intact blijven. Misschien er toch (nog eens?) een mail of brief aan Eastpak spenderen (ja , ik weet dat u bij V&D moet zijn); misschien heeft men een coulance systeem. Ben het overigens wel met u eens dat de 'binnenkant, net als de mens' mooier zou moeten blijven, maar ja, zo werkt het met 'artikelen' niet. Trouwens ook niet met de buitenkant van de mens: daar verdient de crème industrie dan weer giga aan, zonder dat het iets helpt. ? ?

ja
door jadetje - Sep 4, 2015 om 23:09
66 Antwoorden / 25 Vragen

bedankt tenormin:
Reeds bij V&D geweest, waren zeer onder de indruk, van de staat van de tas.
Zo nieuw het er uitziet, en dan dat de binnenkant die coating/voering al stuk gaat.
En Eastpak ook diverse keren gemaild, blijven bij hun standpunt.

[Niet handig, dit gaat hun meer kosten als z'n tasje die ze in China laten maken]
En ook V&D zal het niet redden!

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jadetje schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:30]Bedankt voor de reacties, maar onder welk rubriek zou het moeten? zo leer ik niets, ha, ha,

Je zou bv kunnen kiezen voor:
Geldzaken & Recht - Overig

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2015 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jadetje,

Je hebt nog geen antwoord gegeven op:
Wat staat er dus op dat kaartje cq etiket in de tas?

Neem aan dat daar 2 jaar vermeld staat.
En daar houdt V&D zich aan.
Het is natuurlijk voor jou 'vervelend' dat de binnenkant van de tas kapot is (gegaan), maar toon maar eens aan dat dat een productiefout o.i.d. is, dat kun je niet.
Ben dus bang dat hier weinig aan te doen valt.
Repareren?
(Eastpak is overigens een merk met prima producten, maar daar heb je nu niets aan.)

Met vr.gr.

ja
door jadetje - Sep 5, 2015 om 18:47
66 Antwoorden / 25 Vragen

Ach ik maak het zelf wel, dat is het probleem niet. Maar onterecht: 30 jaar garantie.
Op de label staat: artikelnummers.
Niets 2 jaar garantie.
Kan je beter een goedkoop prul kopen, want je denkt als je eastpak koopt: kan ik ff voorruit.