te
door terpstra Nov 30, 2012 om 22:49
Auto & vervoer

Elektrische raambediening

In mijn renault megane beide elektische voorraam bedieningen stuk gehad. bijna gelijktijdig. Beide vervangen. Links (gelukkig doet het al twee jaar goed). Rechts al drie maal vervangen, en nu weer stuk. Het werkt goed. Twee weken later niet meer.Wie heeft een verklaring?
De raamopener doet het zes tot acht weken.( in de kou ga ik niet sleutelen), vandaar de grote intervallen.
Let wel, ik heb het zelf gemonteerd.Geen prutswerk.
Merk van politecnica80. Duits produkt.
Wie heeft ook dergelijke ervaring? Toyota wel. Graag info.
vrg. H.

4966 7 Rapporteer

mr.ed
door mr.ed - Nov 30, 2012 om 22:57
22 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij een probleem hebt met je Renault Megane, waarom vraag je dan om ervaring met Toyota?

Ik denk dat je gewoon verkeerde openers monteert. Probeer het eens met originele.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2012 om 23:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al eens op de site problemcar gekeken of op het renaultforum? Je kunt anders je vraag daar ook nog eens stellen.

grindweg
door grindweg - Dec 1, 2012 om 19:00
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat gaat er stuk.?
de schakelaar, bedrading, unit , of de motor, of slipt hij?
loopt het spul tezwaar?
zit er op de acc die u ingebouwd heeft een themische beveiliging?
op problemcar kunnen ze u ook zo niet helpen zonder de gegevens daar zit ik al jaren op.
de site is voor ons dus bekend.
het merk is mij zeer onbekend

te
door terpstra - Dec 1, 2012 om 21:08
174 Antwoorden / 5 Vragen

Mensen bedankt voor uw reactie. Uiteraard heb ik info ingewonnen. Het komt nimmer voor is altijd het antwoord. Wel heeft Toyota auto,s om die reden terug geroepen..
Grindweg, het gaat om het servo motortje. Niet los te leveren!!! Twee jaar geleden deed na elkaar linksvoor en rechtsvoor mijn raambediening het niet meer.Na zes jaar gebruik.
Vervangen van originele onderdelen was niet mogelijk, omdat de dealer die niet kon leveren in N. Nederland. Op internet een vervanger gevonden, die beter was dan de originele werdt mij meegedeeld door de leverancier uit Stadskanaal. Links, dat meer gebruikt wordt doet het al 2,5 jaar goed.
Rechts is nu voor de derde maal stuk na 2010..De werkzame tijd is zes tot 8 week.( In de wintermaanden sleutel ik niet.)
Mechanisch loopt het soepel.De boven en onder spanning is goed. Stroom kan ik met mijn beperkte middelen niet meten. Vocht is geen reden, omdat ik dat afgedekt heb, zonder temperatuur verhoging daardoor.
Het vreemde is, dat ;( ook de vorige keer toen het raam open stond) de raambediening werkt en nu twee week later plots niet meer. Er blijft geen spanning op de spoel staan.
Mijn vraag is dan ook, of meerdere mensen deze problemen ervaren.B.vb dank. Henk.

grindweg
door grindweg - Dec 2, 2012 om 11:34
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bij toyota is er geen recall op geweest wel op veel andere dingen ik ben bekend met dit merk.
is het een origineel systeem of later ingebouwd?
ik verneem dit niet duidelijk uit uw schrijven.
u moet gaan meten wat er mis gaat bv amp .
want als het motortje/servo defect raakt komt dat door overbelasting, telage spanning tijdens belasting,

te
door terpstra - Dec 4, 2012 om 22:12
174 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Grindweg. Ik las in de krant over de elektrische raamopeners van Toyota.
Vroeg in juli j.l.bij de Boer in stadskanaal of er problemen waren met het merk Politechnica.Al twee stuk met een inbouw tijd van 6 tot 8 weken. Reden was dat ze een ander merk voor de Megane aanleverden. Welke niet paste. Tenzij ik een steunstuk uit de deur zaagde. Bij ondersteunende bedrijven is men niet altijd bij de weg blijkt. Het merk wat ik al twee maal stuk had hebben ze me na gestuurd en is nu weer stuk.
Het vreemde is , dat het mechaniek goed werkt geen wrijving of scheeflopen.
no.2.Deze zomer deed ik de ramen open om te ventileren . Auto stond op de oprit in de zon.
Een paar uur later wilde het raam niet meer sluiten. Droog weer, geen vocht.
no.3.In september j.l.werkte de raamopener nog prima. Twee week geleden niet meer.
Om uw vraag te beantwoorden. Zes jaar lang hebben de originele raamopeners het goed gedaan.
Links en rechts vervangen, welke na elkaar niet meer werkten. Links doet het nog steeds. Rechts heb ik nu drie maal stuk binnen een jaar. De spanning onder en boven is constand bij gebruik. Ik heb geen ampère tang meer, maar als de spanning niet fluctueerd en er geen mechaniche weerstand is blijft de stroom m.i. ook constand. Nog iets, het is toch een parallel geschakeld systeem links en rechts? Vr.Groet, Henk.

te
door terpstra - Dec 4, 2012 om 22:22
174 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Grindweg. Kijk eens bij www.politechnica80.com
Er zijn meer mensen met het zelfde probleem.
Vr.groet, Henk.