lo
door lorank Nov 24, 2003 om 19:36
Auto & vervoer

Fiat Seicento Citymatic

zijn er meer mensen die problemen hebben gehad met de "citymatic" van Fiat ?
onze seicento uit 1998 kwam volledig tot stilstand omdat het hele citymatic systeem uitviel (reparatie was 1300 euri !!!) volgens de wegenwacht komt het vaker voor bij citymatics. volgens de FIAT importeur is er niets aan de hand. 8 maanden na de reparatie viel die weer uit. dit keer viel het onder de garantie. Als je dit ook meegemaakt hebt laat dan een bericht achter misschien kunnen we dan iets ondernemen naar de importeur toe.

3097 6 Rapporteer

tetter
door tetter - Jul 19, 2004 om 11:48
174 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien de datum van deze vraag zijn er waarschijnlijk weinig mensen met dit probleem. Probeer het eens op het fiat forum;

http://www.fiatforum.com/forum/

am
door amerikduijf - Aug 23, 2004 om 01:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een nieuwe Citymatic gekocht in 1999 en na 25000 km moest het versnellingssysteem volledig vernieuwd worden. Hetzelfde gebeurde dit voorjaar bij 42000 km. Ondanks het feit dat ik gehandicapt ben aan mijn linkerbeen, heb ik, uit angst voor herhaling en de hoge reparatiekosten. een conventionele koppeling in laten bouwen. Uiteindelijk bezit ik nu een auto waarvoor ik bij aankoop teveel betaald heb, waarvoor ik minder terug krijg bij verkoop. die in verhouding met andere merken al zeer veel gekost heeft aan reperatie's  en die in verband met mijn handicap niet lekker meer rijdt. Uiteraard wist de hoofddealer nergens van en ben ik volgens hen de enige met problemen. Op de volgende website vindt je er nog 24   http://www.carsurvey.org/review_36589.html   Trouwens de wegenwachters die mij geholpen hebben zeiden ook al dat een volautomaat beter voldoet dan een halfautomaat .Hoe komen we in contact met elkaar voor actie?

am
door amerikduijf - Aug 23, 2004 om 01:59
2 Antwoorden / 1 Vragen
ra
door rafje - Sep 1, 2004 om 23:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is hetzelfde overkomen met mijn citymatic. Van het een op het andere moment kon ik niet meer schakelen. Volgens de Fiat-garage zou reparatie rond de 1200 euro gaan kosten en er kon niet gegarandeerd worden dat het euvel dan voorgoed verholpen was. Alhoewel de dealer beweerde dat hij dit nog nooit eerder mee had gemaakt, deed hij wel het voorstel om de auto maar te laten ombouwen tot een handgeschakelde versie. Kosten 800 euro, maar omdat dealer zich van zijn "goede" kant wilde laten zien, werd uiteindelijk aangeboden om het voor 600 euro te doen. Navraag gedaan bij de plaatselijke Bovag-garage en die deelde mij mee dat het nooit meer dan 400 euro zou gaan kosten om 't karretje te laten ombouwen. Eén maal raden waar ik mijn citymatic heb laten ombouwen tot een handgeschakelde versie. Ik heb er nu weer een fijn autootje aan. De betreffende Fiat-dealer ziet mij niet meer terug.

ha
door harjo_1 - Jan 3, 2006 om 00:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al weer even geleden, maar dat uw citymatic het begeven heeft is heel normaal. De fiat-dealer wist me dat te vertellen nadat gisteren onze seicento het begaf. Geadviseerd wordt de automaat te verwijderen en een mechanische oplossing te kiezen. Fiat Nederland doet of het probleem niet bestaat, echter internet, met name Engeland geeft weer dat dit een veel voorkomend probleem is. Vroeg of laat ze gaan allemaal stuk. De reparatie is erg kostbaar, zodat onze auto een tijdje niet meer gebruikt gaat worden totdat we een betaalbare oplossing gevonden hebben.

ba
door baar0140 - Jun 15, 2007 om 14:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

onze seicento citymatic(bj.2000) had hakkelproblemen in eerste-en achteruit(na 9899km).dealer verving koppeling maar probleem was het zelfde(en wij ruim 500 euro armer;de oude koppeling zag er nog als nieuw uit maar was toch vervangen).Advies was om de aanstuureenheid dan maar te vervangen a 1300 euro.We besloten een second opinion te halen bij AUTOITALIA in Deurne(bij Helmond).Na een grondige,en vakkundige diagnose bleek dat een klein elektrisch onderdeel vuil bevatte.Na schoonmaak loopt hij weer als een zonnetje.CONCLUSIE:een goede vakman bespaart je veel geld en onnodige frustratie.Kijk op www.autoitalia.biz voor kontakt.