sa
door sarahhh May 28, 2008 om 14:50
Auto & vervoer

Fiets gestolen met beruchte AXA SL9 slot

Mijn fiets is gisteravond gestolen op het station van Almere.
Het was een erg mooie Batavus Kayenta. Ik had hem dubbel op slot gezet, zowel met de kabel aan het fietsenrek, die je weer in je slot steekt.
Nu lees ik vandaag dat ik dat eigenlijk wel had kunnen verwachten, omdat dit type axa slot niet meer echt als veilig bekend staat.
Ik was hier echter niet van op de hoogte. Ik heb die uitzending van Kassa helaas gemist, en je gaat er pas op zoeken wanneer je fiets is gestolen.
Bij het politiebureau vertelde ze mij vanmorgen gelijk al dat het aan het slot lag en dat er een loper actief is in Almere, op zoek naar mooie fietsen met die betreffende AXA sloten.
Ik gebruik mijn fiets dagelijks voor naar het werk, en ik baal dus gigantisch. Ik heb al met Axa gebelt, om te vragen wat ze hiermee doen. Maar het slot is destijds toen het uit kwam goed gekeurd door het ART. Toen dit probleem in november bekend werd, hebben ze in de landelijke media geadverteerd. Ik heb dit echter niet gezien.
Mijn fiets was verzekerd drie jaar lang tot oktober 2007. Was het niet netjes geweest van Orion Direct, om mij van het slotprobleem op de hoogte te stellen. Zij waren hier vermoed ik zo toch ook van op de hoogte.
Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen met dit probleem? Kan ik bij iemand de schade verhalen of een nieuwe fiets eissen? Of is dit gewoon vette pech?
Alvast heel erg bedankt voor je advies.
Groetjes Sarah

1621 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 28, 2008 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sarahhh,

Dit is dus gewoon vette pech. Je kunt de slotenmaker in dit geval niet meer betichten van nalatigheid. Zij hebben immers destijds hier in voldoende mate ruchtbaarheid aan gegeven. Jammer dat je dat allemaal gemist hebt.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - May 28, 2008 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sarah,

Je geeft zelf al aan dat de fiets tot oktober 2007 verzekerd was. Dus
gisteren was de fiets niet verzekerd. Ik vrees dan ook dat het gewoon
'vette pech' is. Als de fiets nog andere identificatie kenmerken heeft
(gegraveerde postcode plus huisnummer?) dan is er wellicht nog een
kleine kans dat de fiets nog ergens opduikt, maar ik geef je weinig
kans. Ik neem aan dat je aangifte van de diefstal hebt gedaan?

m.vr.gr. Freya