Fiets niet volledig gerepareerd
Wij hebben twee nieuwe fietsen gekocht met GPS en verzekering. Helaas is een fiets gestolen na 6 maanden. In eerste instantie waren wij blij dat deze door de politie de volgende dag was teruggevonden, later bleek dat het begin van een nachtmerrie. De fiets was op best veel punten licht beschadigd, dit terwijl hij voor de diefstal smetteloos was. Na telefonisch overleg heb ik van de schade foto's gemaakt en is de fiets hierna opgehaald door Stella. Toen werd het stil, na 5 weken maar eens bellen, er was een schade rapport opgemaakt en er zouden 3 onderdelen worden vervangen. (Slot, jasbeschermer en schermpje) Alle andere beschadigingen worden door Stella afgedaan als niet veroorzaakt door de diefstal, blijkbaar hebben ze daar een monteur in dienst dit dit kan bepalen. Ze weigeren iedere medewerking en blijven bij hun beslissing, de schade wordt niet gerepareerd!! omdat we deze zelf zouden hebben gemaakt!!. Kan dit zomaar (De fiets is bij de ANWB verzekerd en zei zeggen dat alle schade veroorzaakt door de diefstal vergoed wordt. Wij kunnen allen bij Stella terecht omdat zij het alleenrecht hebben id deze reparatie
Schade dat gelinkt kan worden aan de diefstal is verzekerd. Al het andere is aan u om te bewijzen. U zal dus met foto's moeten komen dat de fiets geen beschadigingen had ten tijde van de diefstal. En dat zal lastig zijn aangezien een fiets van 6 maanden oud altijd gebruikssporen heeft.
het zal vreemd zijn als een fiets er spic en span uitziet en de andere niet (meer).
Fiets 1 kan gevallen zijn en fiets 2 niet. En dus is het aan TS om aan te tonen dat de schade is overoorzaakt door de dief en niet door eigen gebruik.
Een geforceerd slot en een kapotte jasbeschermer zijn direct te linken aan een diefstal. Een display eraf willen slopen doe je als eigenaar niet en kan je dus ook aan de diefstal linken. Al het andere zal bewezen moeten worden.
Dus iemand, laten we hem een "expert" noemen, heeft bepaald welke schade het gevolg is van de diefstal en welke niet. In principe moet u bezwaar kunnen maken tegen die beoordeling en dat zou ik bij voorkeur schriftelijk doen.
Ik weet dat het nu helaas te laat is, maar u kunt het volgende overwegen, om in de toekomst problemen zo veel mogelijk te voorkomen.
Zet een dure (elektrische) fiets altijd vast aan een paal of ander vast en stevig voorwerp, doe de beugel altijd door het fietsframe, zorg er altijd voor dat het slot NIET de grond kan raken en zet de fiets op een plaats waar veel mensen wonen of zijn, of waar een (deurbel)camera hangt.
Een ART4 Beugelslot is alleen met veel moeite en herrie te kraken, dus koop een ART4 Beugelslot, er zijn tegenwoordig veel van dit soort goede sloten te koop voor hoogstens 40 Euro.
Verder, gebruik alle sloten op de fiets, ook bijvoorbeeld met een AXA Insteekkabel RLD 180 cm, waarmee u kan voorkomen dat men uw voorwiel steelt.
Elk slot zorgt voor een diefstalvertraging, en daar houden diefen nooit van!
Geschreven Geen Stella Meer,
Kunt u ,ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Met wie heeft u "telefonisch overleg " gepleegd?
Kunt u de foto's van de schade hier plaatsen?
U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.
Here, daar hebben we Stella weer.
Begrijp nog steeds niet waarom mensen hier fietsen blijven kopen.
Gewoon een fiets in een echte winkel kopen mensen.
Meer keuze en betere service.
Je hebt er nu niks aan, maar.
Neem in het vervolg de accu mee. Zonder accu is een eBike de moeite van het stelen niet waard. Ik sluit hem nooit af maar de accu is in mijn tas.
Een fiets van en ook de verzekering via Stella.
Binnenkort waarschijnlijk failliet.
Dat is vragen om problemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR
Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.
Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .
Waarom doet de Vomar hier niets mee ?
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer