tu
door turidje Jul 30, 2010 om 19:15
Auto & vervoer

Filmen op de motor

Wie heeft er evaring met filmen (digitale videocamera) op de motor, maar niet met de camera aan de helm?

3932 15 Rapporteer

abarth
door abarth - Jul 30, 2010 om 21:52
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ghostrider

Met ducktape op de cam?

abarth
door abarth - Jul 30, 2010 om 21:54
845 Antwoorden / 19 Vragen

poging 2

Met ducktape op de tank bedoelde ik ook.

Waar blijft de edit knop....

ikbenik
door ikbenik - Jul 30, 2010 om 22:56
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 30 jul 2010, 21:54]
Waar blijft de edit knop....

Die komt er niet.

pb
door pbarendse - Jul 30, 2010 om 23:23
406 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn veel verschillende manieren om te filmen op de motor. Er zijn steunen te krijgen die op de bevestiging van de tanktop worden geschroefd, Ook zijn er camera's die aan de voorvork bevestigd worden. Op www.motor-forum.nl zijn er diverse topics over te vinden. Een veel gebruikte camera bijvoorbeeld is de Vholdr Contour, een camera met SD-opslag, waardoor je ook nog eens geen probleem hebt met het mechanische gedeelte (dat is er namelijk niet). Tevens heeft deze de mogelijkheid om HD te filmen. Houd er wel rekening mee dat in de meeste gevallen het geluid brak is, omdat de camera vaak vol in de wind zit.

de motormuis
door de motormuis - Jul 31, 2010 om 00:13
598 Antwoorden / 13 Vragen

Ik neem aan dat je dus bedoelde om te filmen als je solo rijdt.
Niet met een duo passagier die dan filmt ??
Waarom wil je dan trouwens filmen als je alleen rijdt ??
Om je rijstijl te kunnen zien, of om het landschap of verkeer te kunnen zien ??

pino123
door pino123 - Jul 31, 2010 om 00:44
2776 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=de motormuis schreef op zaterdag 31 jul 2010, 00:13]Ik neem aan dat je dus bedoelde om te filmen als je solo rijdt.
Niet met een duo passagier die dan filmt ??
Waarom wil je dan trouwens filmen als je alleen rijdt ??
Om je rijstijl te kunnen zien, of om het landschap of verkeer te kunnen zien ??

Is het belangrijk waarom hij/zij dat wil?

Er wordt gewoon gevraagd of dit mogelijk is...

de motormuis
door de motormuis - Jul 31, 2010 om 00:59
598 Antwoorden / 13 Vragen

pino123

Mag je dan niet eens wat meer achtergrond informatie opvragen zonder daarover
meteen aangevallen te worden ??
Leek mij als collega motorrijder leuk om te weten.
Misschien zat er een leuke of bijzondere bedoeling achter waar ik of andere collega
motorrijders misschien ook iets aan hebben.
Maar toch de groeten hoor.

tu
door turidje - Jul 31, 2010 om 08:51
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi mede Motormuis,
Tuurlijk mag je meer achtergrond hebben. Ik rij (al jaren) een chopper, dus tankdopbevestiging is geen optie.
Mijn vrouw rijdt ook en we gaan altijd op vakantie naar Luxemburg of Sauerland.
Ik HEB een video camera, dus vind ik het zonde om nog eens een speciale helmcamera te kopen. Ik rij met een systeemhelm (meestal met open vizier), dus lijkt me een bevestiging daarop ook geen suxxes. Bevestiging met een beugel gaat erg trillen volgens mij. Eigenlijk zoek ik de oplossing in een soort van steun om mijn nek. Dus is dit eigenlijk mijn vraag: Is er iemand die ervaring heeft met zoiets, bestaat zoiets uberhaupt?

pb
door pbarendse - Jul 31, 2010 om 09:56
406 Antwoorden / 1 Vragen

Iets van een steun om je nek heb ik nog nooit gezien. Houd er echter wel rekening mee dat de gemiddelde videocamera met bandje het niet echt leuk vindt in al dat getril. Een camera met opslag op een ander medium zoals bijvoorbeeld een SD kaartje zal dat waarschijnlijk een stuk beter kunnen verwerken. Die zijn vaak ook veel kleiner wat weer maakt dat je ze makkelijk ergens aan kunt bevestigen.

de motormuis
door de motormuis - Jul 31, 2010 om 15:10
598 Antwoorden / 13 Vragen

Turidje.

Bedankt voor je uitleg. Ik heb helaas voor jullie hier geen ervaring mee.
Wij filmden en fotografeerde alleen tijdens stilstand en niet tijdens het rijden.
Misschien een soort beugel te maken die je op je stuur kunt monteren zoals ook wel
gebruikt word om een navigatiesysteem op te bevestigen.Dan eventueel met rubberen
ringen ertussen tegen het trillen.
In ieder geval succes met het vinden ban de juiste oplossing.
Groeten van een mede motormuis.

de motormuis
door de motormuis - Jul 31, 2010 om 15:36
598 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry, een klein typefoutje in de regel : In ieder geval succes met het vinden ban de juiste
oplossing.

Moet zijn : In ieder geval succes met het vinden van de juiste oplossing.

invalide
door invalide - Jul 31, 2010 om 16:50
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een nieuwe met SD kaart hebt gaat deze ook trillen dus wazige beelden.
Ik hou het Oksel Fris...
Met een riem onder de rechter arm en bij stoplichten kan ik linkshandig deze aan en uit zetten.

Onder je arm zit je hoog genoeg voor goed zicht en trillingsvrij, want anders zou ik het zelf ook niet overleven.

Nadelen;
Achter kuip krijg je lach spiegel opname.
Kaal zit de zoom lens vast door vliegen.

Dus weet wat je doet want bij hogere snelheden zijn vliegen niet alleen voor mijn gezicht pijnlijk!

toolboy
door toolboy - Jul 31, 2010 om 18:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

Plak een mobiel op je scherm wekt prima.

T

toolboy
door toolboy - Jul 31, 2010 om 18:02
965 Antwoorden / 40 Vragen

Werkt prima

pb
door pbarendse - Jul 31, 2010 om 19:31
406 Antwoorden / 1 Vragen

Dat trillen valt nog redelijk mee, als je de filmpjes bekijkt die her en der gepost staan. Hoe kleiner de camera hoe minder invloed van de trillingen, en er zijn heel kleine bij!