wa
door wahl Jan 20, 2004 om 22:58
Auto & vervoer

Ford Mondeo Diesel TDCI 130pk storing

met regelmaat foutmelding in elektronica,het spiraaltje van voorgloeien gaat knipperen en hij wil niet starten en onder het rijden valt de turbo uit.

6029 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij hier de taak van uw Ford dealer de desbetreffende software bij te stellen en/of te vervangen. Mogelijk dat dit nog binnen de garantie valt aangezien u er niet bij vermeld hoe oud uw auto is! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

April 2004 loopt de garantie af en tot nu toe is alles onder garantie maar de klacht komt steeds weer terug.Hoe sterk sta ik na de garantie periode als dezelfde klacht terug komt

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fout/probleem is bekend gemaakt in de garantieperiode.Indien het niet goed gemaakt is,kun je op de reparatie ook garantie claimen. Garantie op reparaties zijn 1 jaar...Nooit meer een Ford dus..?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem heeft waarschijnlijk te maken met de gloeiveren. Een diesel heeft een boegies, maar een zelfontbrander. De aansturen daarvan is waarschijnlijk niet goed. Hiervoor kunt u zich het beste wenden tot de Ford dealer. Dit is na mijn mening een eenmalige produtiefout die onder de fabrieksgarantie valt. Dit probleem dient verholden te worden door uw Ford dealer.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is een ZEER bekend probleem. het heeft te maken met je brandstofpomp. die is van origine een waardeloze kwaliteit en de propeller en de lagers draaien daarvan in de soep en zorgen daarmee voor metaalsplinters in de brandstof.

elke mondeo had daarvoor teruggeroepen moeten zijn inmiddels, daar het probleem al lang bekend is.

Terug naar de dealer, laat hem zijn FORD importeurmeldingen maar er eens op na slaan en laat de boel vervangen onder de garantie. Met een beetje pech moet namelijk de brandstofpomp, brandstof filter en soms ook de computer en een aard-kabel vervangen worden. gelukkig is het metaal magnetisch en kan de meeste zooi eruit gehaald worden met een magneet.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2004 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk voor oplossingen een bij

http://www.problemcar.nl/

M.VR.GR. Dhr.G.J.Wolters

ve
door verwijderd - Aug 24, 2004 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien slechte bedrading?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een Ford Mondeo Diesel TDCI, die ook stilvalt en er zijn inderdaad metaaldeeltjes in het brandstoffilter. De brandstofpomp, verstuivers etc. moet worden vervangen. De kosten bedragen 3750 euro. Onze auto is van 2001. Wij hebben 'm een jaar in ons bezit. Op de teller staat maar 65000 km. Voor ons geen Ford meer.