me
door mepperdennen Apr 2, 2009 om 20:26
Auto & vervoer

Garage failliet

mijn garage is failliet verklaard , maar mijn zomerbanden op velg van 2 auto's liggen daar in opslag, ik was daar vandaagvoor een afspraak om ze te wisselen, maar de deur zat op slot met een excuus briefje op de deur, hoe verder te handelen zodat ik wel mijn banden terug krijg

3300 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Apr 2, 2009 om 20:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De curator benaderen.

Vr.gr. poltol

kiran
door kiran - Apr 2, 2009 om 20:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mepperdennen

Klik onderstaande link aan voor meer info.

Faillissement ondernemer

brynnar
door brynnar - Apr 3, 2009 om 09:51
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Inderdaad is het raadzaam om de curator te benaderen, al is het alleen maar om je eigendomsrechten over de banden te waarborgen. Doe je dit niet, dan bestaat de kans dat deze in de failliete boedel worden meegenomen. Als iets aantoonbaar jouw eigendom is, dan mag dit niet straks op een openbare veiling terechtkomen.

Informeer dus eerst even bij de curator en stel hem daarna schriftelijk (aangetekend) op de hoogte. Sluit kopieën bij van aankoopbonnen en andere overeenkomsten.

Mvgr - B

hp
door hpvantiel - Apr 3, 2009 om 12:42
14 Antwoorden / 1 Vragen

voorzover ik weet worden winterbanden centraal opgeslagen o.a.

in Rotterdam bij heel grote opslaghuizen,daarom moet je vaak bewaargeld betalen,soms is het service en betaal je voor het omwisselen,dus probeer uit te vinden waar ze opgeslagen liggen. succes ermee

1paul
door 1paul - Apr 3, 2009 om 14:12
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Is wel belangrijk dus dat je aan kunt tonen dat dit uw banden met velg zijn, zo niet bent u ze gewoon kwijt.

Dus inderdaad bewaarovereenkomst en/of aankoopbon tonen aan de curator.