Garageproblemen
Ik heb sinds 1 maand problemen met mijn auto. Hij geeft'n algehele motorstoring aan waarna hij niet meer vooruit wil en rijdt als'n tractor. Dus op naar de garage (officiele dealer aangesloten bij BOVAG trouwens). 1e keer, volgens hun was een veertje stuk in een bougiekap? Laten repareren. 2e keer, het probleem was weer terug, op naar de dealer, de bobine was stuk volgens hun, werd vervangen. 3e keer, het probleem is er weer! Terug naar de dealer, bougie's vervangen, en verstuiver gereinigd ? 4e keer, het probleem is er nog steeds, weer terug naar de dealer, de verstuiver wordt vervangen door een nieuwe. 5e keer, jullie raden het al, het probleem is er weer, deze x dunnere olie en de motor is geflushed. Maar helaas sinds gister de 6e keer, nu zouden de kleppen vervangen moeten worden? Een dure reparatie... De eerste 2 reparaties heb ik al betaald totaal 210 euro...Maar de kosten blijven op deze manier oplopen... Nu vraag ik me af in hoe verre sta je in je recht om bepaalde dingen weigeren te betalen? Want mijn inziens heb ik betaald en zou nog moeten betalen voor reparaties die niet nodig waren. De laatste 3 keren heb ik een gratis vervangauto gekregen maar dat vind ik niet meer als service als je 6x terugkomt voor hetzelfde euvel en het is nog niet gemaakt. Wie weet hier het antwoord op??? Hellup! |
Is er al een diagnosetest gedaan, want het lijkt erop dat de garagist op uw kosten alle mogelijke oorzaken langs gaat om tot hrstel vn het euvel te komen.
via www.problemcar.nl worden door de garage's vele auto-problemen doorgegeven.Het betreft de meest voorkomende auto problemen.Als de garage bij de BOVAG is aangesloten,dan kunt U via deze organisatie U probleem voorleggen.
hallo schotel problem car kan iedereen op kijken. het heeft derhalve niets met de bovag te maken. wijzijn bovag lid en ik zit al jaren op problemcar en de laatste tijd ook op amt dat heeft problemcar overgenomen.
Ze hebben de storing uitgelezen het betreft fors haperende ontsteking komende vanuit cilinder 3.
Heb idd via problemcar al vernomen dat de acties die de garage heeft genomen de eerste goedkopere opties zijn voor uit te proberen? Maar zo is het met mij niet overlegd.. Mij werd 4 van de 6 x gezegd de auto is gemaakt dit is vervangen... Hadden ze me maar eerst de situatie voorgelegd want het blijkt dat dit probleem vaker voorkomt bij peugeot. Dan had ik tenminste een keuze gehad om eerst de goedkopere of meteen de duurdere optie te kiezen...
Ik wil ook niet meteen naar de Bovag stappen en eerst proberen er met de garage zelf uit te komen.. Mijn bedoeling was informatie in te winnen wat mijn rechten en plichten in dit verhaal zijn...
Het kan zijn dat de nokkenassensor defect is.dan gaat de motor op een noodloop programma?Als de krukassensor defect zou zijn,dan start de motor niet meer.Met BOVAG bedoel ik dat U terug kunt vallen als er problemen kunnen onstaan,en dat kan zeer divers zijn.
zie mijn eerste post wat er allemaal aan gedaan is.. dus ook al de bobine vervangen... de motor start wel gewoon hoor en valt ook niet uit. Hij geeft alleen 5 mijn na de koude start motor storing aan en dan hobbelt hij als een tractor en wil niet vooruit.. maar goed volgens de monteur bij de dealer en ook bij problemcar kan het nog maar weinig zijn en dat is dus hoogstwaarschijnlijk de dunnere klepstelen monteren.
Maar goed ga eerst proberen met hun eruit te komen en anders zal ik dan contact opnemen met Bovag... :-S
jawel hoor de motor start gewoon, ik kan er ook gewoon mee rijden alleen wil hij dan niet vooruit en rijdt "hobbelend"...
Ik vind het fijn dat jullie meedenken qua euvel maar volgens problemcar is het een moeilijk te achterhalen storing dat meerdere oorzaken kan hebben en daardoor worden eerst de goedkopere opties geprobeerd. Daar heb ik ook begrip voor, als ze het me eerst uitgelegd hadden dat ze het niet zeker weten. En niet zeggen dit is kapot en dit is de rekening.
Mijn vraag voor hier was eigenlijk: in hoe verre sta je in je recht om bepaalde dingen weigeren te betalen? Want mijn inziens heb ik betaald en zou nog moeten betalen voor reparaties die niet nodig waren. Zodat ik een beetje voorbereid het gesprek met de garage in kan gaan...In het uiterste geval stap ik naar de Bovag, maar wil eerst zo proberen tot een oplossing te komen.
vragensteller:het gaat om een benzine-motor,maar U geeft niet aan welk merk bouwjaar/gereden kilometers etc. etc.Als de auto-motor nog voorzien is van een Bobine-kap lijkt het mij om van onze kant met één zinnige oplossing tekomen aandraven.Wat mij wel bekend is bij mijn Ford Focus dat in de schacht waarin de bougie's zitten,door vocht(regenwater etc.) de motor kan 3 poten.Zo heeft elke auto zijn specifieke problemen.Ook de waterpomp/wiellagers etc. komen bij alle merken voor.Vooal de Turbo's zijn vaak aan vervanging toe.omdat bij extra belasting,de motor nog enige tijd moet laten draaien,voordat hij wordt afgezet.Anders valt de oliesmering weg.Een uitlaatgas-turbo bereiken 100.000/200.000 toeren per minuut.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer