si
door sienna Mar 7, 2009 om 19:21
Auto & vervoer

Garageproblemen

Ik heb sinds 1 maand problemen met mijn auto. Hij geeft'n algehele motorstoring aan waarna hij niet meer vooruit wil en rijdt als'n tractor.
Dus op naar de garage (officiele dealer aangesloten bij BOVAG trouwens).

1e keer, volgens hun was een veertje stuk in een bougiekap? Laten repareren.

2e keer, het probleem was weer terug, op naar de dealer, de bobine was stuk volgens hun, werd vervangen.

3e keer, het probleem is er weer! Terug naar de dealer, bougie's vervangen, en verstuiver gereinigd ?

4e keer, het probleem is er nog steeds, weer terug naar de dealer, de verstuiver wordt vervangen door een nieuwe.

5e keer, jullie raden het al, het probleem is er weer, deze x dunnere olie en de motor is geflushed.

Maar helaas sinds gister de 6e keer, nu zouden de kleppen vervangen moeten worden? Een dure reparatie...

De eerste 2 reparaties heb ik al betaald totaal 210 euro...Maar de kosten blijven op deze manier oplopen...

Nu vraag ik me af in hoe verre sta je in je recht om bepaalde dingen weigeren te betalen?
Want mijn inziens heb ik betaald en zou nog moeten betalen voor reparaties die niet nodig waren.
De laatste 3 keren heb ik een gratis vervangauto gekregen maar dat vind ik niet meer als service als je 6x terugkomt voor hetzelfde euvel en het is nog niet gemaakt.
Wie weet hier het antwoord op??? Hellup!

12573 17 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 7, 2009 om 21:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

is het een citroen 2 liter benzine motor??dan bedoelt u de klepstoters waarschijnlijk?

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 7, 2009 om 23:41
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Is er al een diagnosetest gedaan, want het lijkt erop dat de garagist op uw kosten alle mogelijke oorzaken langs gaat om tot hrstel vn het euvel te komen.

sc
door schotel - Mar 8, 2009 om 00:17
35 Antwoorden / 2 Vragen

via www.problemcar.nl worden door de garage's vele auto-problemen doorgegeven.Het betreft de meest voorkomende auto problemen.Als de garage bij de BOVAG is aangesloten,dan kunt U via deze organisatie U probleem voorleggen.

grindweg
door grindweg - Mar 8, 2009 om 09:16
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hallo schotel problem car kan iedereen op kijken. het heeft derhalve niets met de bovag te maken. wijzijn bovag lid en ik zit al jaren op problemcar en de laatste tijd ook op amt dat heeft problemcar overgenomen.

si
door sienna - Mar 8, 2009 om 10:45
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben de storing uitgelezen het betreft fors haperende ontsteking komende vanuit cilinder 3.

Heb idd via problemcar al vernomen dat de acties die de garage heeft genomen de eerste goedkopere opties zijn voor uit te proberen? Maar zo is het met mij niet overlegd.. Mij werd 4 van de 6 x gezegd de auto is gemaakt dit is vervangen... Hadden ze me maar eerst de situatie voorgelegd want het blijkt dat dit probleem vaker voorkomt bij peugeot. Dan had ik tenminste een keuze gehad om eerst de goedkopere of meteen de duurdere optie te kiezen...

Ik wil ook niet meteen naar de Bovag stappen en eerst proberen er met de garage zelf uit te komen.. Mijn bedoeling was informatie in te winnen wat mijn rechten en plichten in dit verhaal zijn...

grindweg
door grindweg - Mar 8, 2009 om 11:29
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dan is het eenbekend probleem met de bonine . de fout code is dan misfire cil 3

sc
door schotel - Mar 8, 2009 om 12:16
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan zijn dat de nokkenassensor defect is.dan gaat de motor op een noodloop programma?Als de krukassensor defect zou zijn,dan start de motor niet meer.Met BOVAG bedoel ik dat U terug kunt vallen als er problemen kunnen onstaan,en dat kan zeer divers zijn.

si
door sienna - Mar 8, 2009 om 12:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

zie mijn eerste post wat er allemaal aan gedaan is.. dus ook al de bobine vervangen... de motor start wel gewoon hoor en valt ook niet uit. Hij geeft alleen 5 mijn na de koude start motor storing aan en dan hobbelt hij als een tractor en wil niet vooruit.. maar goed volgens de monteur bij de dealer en ook bij problemcar kan het nog maar weinig zijn en dat is dus hoogstwaarschijnlijk de dunnere klepstelen monteren.

Maar goed ga eerst proberen met hun eruit te komen en anders zal ik dan contact opnemen met Bovag... :-S

si
door sienna - Mar 8, 2009 om 12:52
9 Antwoorden / 1 Vragen

jawel hoor de motor start gewoon, ik kan er ook gewoon mee rijden alleen wil hij dan niet vooruit en rijdt "hobbelend"...

Ik vind het fijn dat jullie meedenken qua euvel maar volgens problemcar is het een moeilijk te achterhalen storing dat meerdere oorzaken kan hebben en daardoor worden eerst de goedkopere opties geprobeerd. Daar heb ik ook begrip voor, als ze het me eerst uitgelegd hadden dat ze het niet zeker weten. En niet zeggen dit is kapot en dit is de rekening.

Mijn vraag voor hier was eigenlijk: in hoe verre sta je in je recht om bepaalde dingen weigeren te betalen? Want mijn inziens heb ik betaald en zou nog moeten betalen voor reparaties die niet nodig waren. Zodat ik een beetje voorbereid het gesprek met de garage in kan gaan...In het uiterste geval stap ik naar de Bovag, maar wil eerst zo proberen tot een oplossing te komen.

sc
door schotel - Mar 8, 2009 om 15:27
35 Antwoorden / 2 Vragen

vragensteller:het gaat om een benzine-motor,maar U geeft niet aan welk merk bouwjaar/gereden kilometers etc. etc.Als de auto-motor nog voorzien is van een Bobine-kap lijkt het mij om van onze kant met één zinnige oplossing tekomen aandraven.Wat mij wel bekend is bij mijn Ford Focus dat in de schacht waarin de bougie's zitten,door vocht(regenwater etc.) de motor kan 3 poten.Zo heeft elke auto zijn specifieke problemen.Ook de waterpomp/wiellagers etc. komen bij alle merken voor.Vooal de Turbo's zijn vaak aan vervanging toe.omdat bij extra belasting,de motor nog enige tijd moet laten draaien,voordat hij wordt afgezet.Anders valt de oliesmering weg.Een uitlaatgas-turbo bereiken 100.000/200.000 toeren per minuut.

grindweg
door grindweg - Mar 8, 2009 om 16:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er is garantie op de vorige reparatie. maar als uw garage zegt tot zover dit onderzoek en het is nog niet goed dan zult u de extra kosten moeten betalen want eerst moet men bij bepaalde klachten dingen uit sluiten . zo werkt het tegen woordig met moderne elektronica. maar op mijn vraag heb ik nog geen antwoord is het eencitroen dan op zeker de klepstoters. dat kan een dealer zien via het chassis no. dan blijven de klepstoters bij koude motor open staan met als gevolg compreessie verlies en aan duiding bank 1 en misfire cil? loopt hij iets langer dan komt er wat warmte in en word het beter . maar dan brand in vele gevallen het storings lampje ook.

si
door sienna - Mar 8, 2009 om 16:31
9 Antwoorden / 1 Vragen

ik had al verteld dat het een peugeot was, om precies te zijn en 206 1.6 uit 2003 met rond de 69000 op de teller!

Het motorstoringslampje blijft idd branden en geeft in't andere display storing uitlaatgassen en soms erna storing kathalysator aan, als hij warm is wordt't probleem niet minder maar blijft hetzelfde...

si
door sienna - Mar 8, 2009 om 16:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

ik had deze gegevens niet aangegeven Schotel omdat ik op deze site niet op zoek was naar de oplossing van de storing maar naar informatie naar mijn rechten en plichten aangaande de betalingen!

Maar zie bovenste post staan de gegevens van mij auto, nog ter toevoeging het is TU5JP4 motor...

dirck
door dirck - Mar 9, 2009 om 01:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dit probleem hadden mijn ouders een maand geleden ook met hun Citroën Xsara 1.6 na een grote onderhoudsbeurt, waaronder ook de bougies waren vervangen.
Na het wegrijden wilde de auto ook niet op toeren komen, ook ging het motorstoringslampje aan, dus weer terug naar de garage.
Computer uitgelezen en misfire kwam in beeld.
Alles nagekeken, niks te vinden.
Je hoorde wel een getik bij bougie nummer 4, toen hebben ze bougie 4 omgewisseld met nummer 1 en het getik was toen te horen bij bougie nummer 1.
Toen die bougie verwijderd en een oude bougie gemonteerd en het tikken was afgelopen, de auto reed ook weer goed.
Het tikken kwam door de bougie die aan de bovenkant waarschijnlijk vonkte, dus een kapotte bougie, terwijl je helemaal niks zag aan die bougie.

Ik vraag me dan ook af of ze wel werkelijk bij jouw Peugeot de bougies vervangen hebben. Of je moet erbij geweest zijn toen ze dit hebben gedaan.

Als na het vervangen van de bobines en verstuivers, enz, het euvel nog niet opgelost is, ben ik persoonlijk van mening dat je die zaken ook niet hoeft te betalen, dan zetten ze de oude er maar weer op.
Voor hetzelfde gooien ze er een nieuwe motor in en zeggen ze, het probleem is opgelost meneer, of u maar even €6000 wilt betalen.

Maar zou het ook aan de Lambdasonde kunnen liggen?

Groet, Dirck

si
door sienna - Mar 9, 2009 om 17:57
9 Antwoorden / 1 Vragen

hoi dirk,

bedankt voor je reactie, ja weet zeker dat ze de bougies vervangen hebben. Vandaag belde de garage de klepstoters of de kleppen moeten vervangen worden...hun garanderen mij voor 100% dat het euvel dan echt verholpen zou zijn..kosten 1100 euro, ben hiermee akkoord gegaan aangezien hun mij 100% garantie geven dat het dan verholpen is...

grindweg
door grindweg - Mar 9, 2009 om 18:16
2308 Antwoorden / 28 Vragen

sienna dat schreef ik al . en veel succes dan kun je weer plezierig en vertrouwd rijden.

si
door sienna - Mar 9, 2009 om 18:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt laten we het hopen Grindweg.... eerst zien/voelen dan geloven....