Garantie op meubels bij failliet bedrijf
De Trendhopper in Groningen is failliet en de curator laat nu alles uit de winkel door hem ingehuurd personeel verkopen. Ik heb er in principe een bankstel gekocht (nog niet getekend of betaald) .
Op de bon waarop staat dat hij voor mij is gereserveerd dat ik geen garantie heb op het bankstel.
Is het niet zo dat ze de naam van de fabrikant moeten geven en dat die de garantie dan geeft als er iets is?
Het gaat om een mooi leren bankstel die ik eerder ook al had gezien maar toen te duur vond.
Er zijn meer Trendhoppers in Nederland ik dacht ook dat die de garantie misschien zouden overnemen?
u heeft niet getekend of betaald. dus het bankstel is nog niet van u. hoe kunt u het er dan hebben gekocht?
ik heb hem gereserveerd en afgesproken dat ik hem aan het eind van de week of begin volgende week kom ophalen.
Omdat ik hem reserveerde kreeg ik een bon mee waarop stond dat het een faillisements verkoop betreft en dat er derhalve geen garantie op de meubels zit
In principe moet je voor het claimen van je garantie bij de verkoper zijn. Als deze failliet is, dan kan het zijn dat de garantie door iemand/iets anders overgenomen wordt, maar volgens mij is dit niet verplicht. Het zou dus enkel een service zijn wanneer een andere organisatie de garantie overneemt. Informeer hiervoor bij de curator.
Als u de bank heeft uitgezocht na het faillissement, dan is het aankoopbedrag waarschijnlijk een stuk lager ivm ontbrekende garantie. Als u de bank voor het faillissement heeft uitgezocht, zou ik nog maar eens gaan onderhandelen over de prijs ;-).
Een faillissementsverkoop? Dan neem ik aan dat u ook niet de volle prijs heeft betaald? In dat geval kan het zo zijn dat er geen garantie hoeft te worden gegeven. Moet wel duidelijk aangegeven zijn.
ik heb korting gekregen op het bankstel 40 % , dus best veel, maar toch blijft er een behoorlijk bedrag over. In ieder geval zijn de antwoorden duidelijk en moet ik nadenken of deze korting het risico van kopen waard is.
Wanneer u reeds voor de aankoop heeft getekend kunt u er niet zomaar meer vanaf. Dan kunnen ze u annuleringskosten laten betalen. Betreft het alleen een reservering die nog niet definitief is dan is er niks loos. U moet het prijsvoordeel afwegen tegen het geen garantie gebben.
barrus schreef op woensdag 7 sep 2011, 12:03: Er zijn meer Trendhoppers in Nederland ik dacht ook dat die de garantie misschien zouden overnemen?
Fillialen zijn op basis van franchise
--Op het hoofdkantoor van de franchise organisatie zegt men niet te weten wanneer en of de de zaak weer open gaat.--Faillissementsdossier
dank jullie wel voor de reacties.
Ik denk nog heel even na. Was er al een poosje weg van en 40 % is natuurlijk best veel geld.
Barrus, u wilt duidelijk die bank. Als hij nog steeds gereserveerd is voor u, is er dan misschien een mogelijkheid om erachter te komen wie de fabrikant was? Het zegt natuurlijk niet alles maar als het een goed bekend staande meubelfabriek is zou ik wel "durven". (Ik praat alleen maar over Nederlandse bedrijven).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer