jo
door joelpeyre Mar 7, 2009 om 20:09
Auto & vervoer

Gebroken voorveren Citroën Picasso


Bonjour , 
Ik heb net de uitzending gezien over de voorveren Citroën C3, daar wil ik graag op reageren.
Dit probleem komt niet alleen voor bij de Citroën C3, maar ook bij Berlingo, Berlingo Multispace en Picasso. Deze informatie wordt vrijgegeven in Car Recall R/2005/095
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=4B1DDB95EF1A529F80257034003398A2&freeText=Blank in Engeland.
In juli 2008 is de linker voorveer van mijn Picasso (6 jaar en 81000 km) gebroken. Na 6 maanden onderhandelen met zowel de Nederlandse Citroën als de Franse Citroën, erkennen ze het probleem niet en willen zo doende de reparatiekosten niet vergoeden. Bovendien heb ik in die 6 maanden geen antwoord gekregen op de vragen en opmerkingen die ik Citroën heb voorgelegd;


1/ Als dit probleem niet voorkomt, waarom wordt er in Engeland een Car Recall voor ditzelfde probleem toegepast?
2/ Waarom krijgt mijn voertuig niet de mogelijkheid tot Car Recall, terwijl ditzelfde voertuig (dus zelfde identificatienummer ) in Engeland wél onder de voorwaarden van Car Recall valt?
3/ De Franse Citroën dealer waar ik mijn voertuig heb laten repareren heeft een extra security-kit gemonteerd. Deze security-kit moet, nadat de voorveren zijn gebroken, voorkomen dat de band wordt doorboord. Vanuit mijn beroep weet ik dat de ontwikkeling van zo'n security-kit veel tijd vraagt op het gebied van  engineering, analyses,testen.


Om die redenen kan de security-kit enkel ontwikkeld zijn nadat deze problemen zijn geconstateerd.


4/ Is deze security-kit  gemonteerd op elke auto waarbij een voorveer is gebroken?
Met deze informatie wil ik bevestigen dat de Franse Citroën deze problemen kent er erkent, maar weigert de verantwoordelijkheid op zich te nemen.



Mijn vraag is: wie herkent dit of is ook eens gedupeerd geweest met zo'n veerbreuk bij zijn/haar  Picasso , Beringo ?


 



M.v.gr
Joël PEYRE


 

409 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Mar 7, 2009 om 20:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

 


    <<<<<<DUBBELPOST>>>>>>>>>

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer