esjelylo
door esjelylo Mar 1, 2011 om 01:03
Auto & vervoer

Geluidsapparatuur in auto met usb aansluiting

Mijn nieuwe honda heeft een usb aansluiting waarmee ik mijn mp3 speler aan kan sluiten om mijn muziek in de auto af te spelen. Nu weigert de usb ingang mijn mp3. Is niet ondersteund, wat moet ik hier mee?
Graag advies, wat is wijs

7994 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 07:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de usb aansluiting niet specifiek bedoeld voor een iPod?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een USB aansluiting is toch een aansluiting voor een USB stick? Of hebben wij het over een contra 3,5 mm stereo plugje?

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens een andere mp3 speler van een ander merk of type, en als hij het daarop wel doet dan is idd jouw mp3 speler niet ondersteund voor die radio.
Komt vaker voor ook met bleutooth ( handsfree bellen) .

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens een kennis kun je maximaal 2 gb eraan hangen, groter schijnt niet herkend te worden

Succes
Mastag

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

MP3 op je computer gewone streams van maken gaat wel minder op maar je kan ze dus afluisteren.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 22:03: Volgens een kennis kun je maximaal 2 gb eraan hangen, groter schijnt niet herkend te worden

Succes
Mastag
Ik heb dus hyundai met dus voor de aurradio ook o.a. een usb aansluiting ik hang daar dus een usb stick van 4 GB aan werkt perfect ook bij MP3

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een MP3 met een andere bitrate, bv 256 of 128 kbit.

Staat er niks over in uuuhhhhhhh..... kom, hoe heet dat ook alweer..... oh ja: de gebruiksaanwijzing??? ;-)

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

een usb bij af fabriek radio's kan meestal max 3 gb aan.
als er een zwaardere aanhangt dan raakt hij de kluts kwijt.
een aansluiting voor mp3 werkt niet onder een usb

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op zondag 13 mrt 2011, 19:04: een usb bij af fabriek radio's kan meestal max 3 gb aan.
als er een zwaardere aanhangt dan raakt hij de kluts kwijt.
een aansluiting voor mp3 werkt niet onder een usb
Bij mij dus wel ook als ik hem in de tv gebruik.Mijn stick is dus Sandisk-cruser 4 GB.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik bedoel radio's in auto's.
een draagbare radio van ons heeft hetzelfde.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de eventuele limiet van 2GB (check de handleiding) kan het ook nog zijn dat er teveel bestanden in één folder staan. Probeer eerst eens met een handjevol mp3's in een folder.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

esjelylo

Heb je het probleem al aangekaard bij de verkoper?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 14 mrt 2011, 18:54: esjelylo

Heb je het probleem al aangekaard bij de verkoper?

ReadAC.

het is geen probleem, maar een GEBRUIKERSFOUT

als er een beperkt aantal Gb op aangeslotren kan worden heet dat een PRODUCTEIGENSCHAP en geen (fabrieks)fout of gebrek

de auto radio kan mp3 afspelen via de usb echter moet die wel voldoen aan de standaard van de fabriekant en dat staat in de GEBRUIKERSHANDLEIDING die bij de autoradio of auto is geleverd

de bedoeling is van een GEBRUIKERSHANDLEIDING dat men deze EERST LEEST alvorens men begint te klagen en te ZEUREN

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of TS nog interesse in een antwoord heeft betwijfel ik. Na 1 maart geen enkele reactie. Laat TS eerst maar eens reageren op de vragen en suggesties.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Ben even niet bereikbaar geweest [net als mijn usb aansluiting in de auto:( ].
Na alle reacties van jullie te hebben gelezen, ga ik de Honda dealer maar eens eerst aanspreken.
In de gebruikershandleiding spreekt Honda over de IPod. Nou die heb ik niet. Het is gek dat je dan alleen met een duur aparaat [die ik moet gaan aanschaffen] muziek kunt luisteren in zo'n auto.
Ik heb een Samsung 2 GB MP3 dus helemaal niks bijzonders. .
Goed; nogmaals allemaal bedankt voor de vele reacties.
Esje

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

esjelylo schreef op dinsdag 1 mrt 2011, 01:03: Mijn nieuwe honda heeft een usb aansluiting waarmee ik mijn mp3 speler aan kan sluiten om mijn muziek in de auto af te spelen. Nu weigert de usb ingang mijn mp3. Is niet ondersteund, wat moet ik hier mee?
Graag advies, wat is wijs

Hm... zomaar een WAG: zou het kunnen zijn dat jouw MP3 speler via MPT toegang geeft in plaats van standard BlockDevice? (even kort door de bocht: een pure USB stick zal zich meestal als blockdevice laten zien naar het operating systeem toe (lees: grofweg een lineaire lijst van opslaglocaties)), terwijl veel MP3 players zich als MPT device aanmelden (een hoger protocol, het OS ziet het apparaat dan niet als disk, maar echt als media device.. ) (voordeel: sneller makkelijker efficienter, maar ook met de mogelijkheid van wat DRM grapjes enz..))

De betere MP3 players zijn om te schakelen ... misschien dat dat een mogelijkheid is.. probeer eerst eens een gewone pure USB stick in plaats van een MP3 speler?

en dan niet al te groot (2GB is een goede grens) zodat hij nog als FAT-16 te formatteren is, hoewel FAT32 toch wel eigenlijk door bijna alles wel geaccepteerd is intussen... en dan ook niet teveel files in de rootdir zetten.. vaak lezen simpele devices (zoals een autoradio) de hele dir in 1 keer in een beperkt vast stuk geheugen in.

(overigens is bij FAT16 de rootdir zowiezo in grootte beperkt, dus dat valt dan alweer mee...)