HEMA ijskrabber geeft krassen!!
Vorig jaar heb ik bij HEMA een nieuwe handige kleine ijskrabber gekocht nadat ik mijn vorige was verloren op de Duitse Autobahn.
Ik heb dit jaar de krabber op 2 ijskoude ochtenden gebruikt totdat ik de 2e dag toen het goed licht was tot mijn grote schrik ondekte dat al mijn ramen onder de krassen zaten.
Vooral de voorruit.
Nu weet ik dat er mensen zijn die denken , ja dat kan soms gebeuren met een krabber in de vieze druilerige winter.
Echter mijn wagen is altijd zeer schoon en al helemaal mijn ramen omdat ik bijna dagelijks op de weg zit en hou van een schone wagen en goed zicht -schone ramen.
Dus het ENIGE wat ik die ochtenden heb weggekrabt was een laag ijs.
En het resultaat was vele vele krassen.
Ik heb meteen dezelfde dag het HEMA filiaal waar ik de krabber had gekocht gebeld en gezegd dat ik wilde langrijden en de schade bij ze tonen.
Maar dat kon niet , ik moest HEMA AMSTERDAM maar bellen.
Ik ben ook naar CARGLASS geweest en naar mijn vaste VW garage en daar hebben ze schade ook vastgesteld.
Ik heb toen meteen weer dezelfde dag hierover kontakt gezocht met de HEMA.
Kontakt gaat bij hen via mail en daar wordt een mens niet blij van:
HEMA doet alleen aan korte zakelijke mails , geen naam eronder.
Ik heb uiteindelijk mijn hele verhaal en ervaringen en uitleg naar hen op papier opgestuurd en vele weken gewacht.
Zelfs de krabber wilden ze uiteindelijk hebben.
Gisteren kreeg ik opeens weer zo'n fijne korte mail (met veel taalfouten) dat ze niks voor mij kunnen doen dat het de krabber niet kan zijn geweest en dat het einde verhaal is.
Ik heb ze vandaag gebeld en kreeg te horen dat ze niks konden doen en dat ik maar opnieuw een brief moet sturen.
Proberen er tegen in te praten heeft geen zin omdat ze steeds weer een verhaal afsteken "dat ze doen wat HEMA ze opdraagd te doen."
De dame aan de telefoon kan ik het niet kwalijk nemen natuurlijk maar het is echt vreselijk irritant. Iemand die de beslissingen neemt krijg ik dus niet aan de telefoon. Althans dat meldde deze dame mij.
Met deze veels te kort door de bocht conclusie neem ik natuurlijk geen genoegen en ga weer een brief sturen.
Het is toch te idioot voor woorden dat ze een produkt leveren dat ik gebruik op de manier zoals het moet en waarvoor het is gemaakt dat ik nu ramen vol krassen heb?
En helemaal ook omdat er nooit persoonlijk kontakt is geweest tussen HEMA en mij en al helemaal omdat niemand van HEMA mijn wagen en of de schade heeft gezien.
Ik rij al 25 jaar auto heb meerdere krabbers versleten maar heb nog NOOIT krassen op mijn ramen gehad.
Wellicht een item voor KASSA? ;-)
Dag jadmiraal,
Dit lijkt me een uitstekend onderwerp voor de belbus:
belbus@vara.nl
Adres Belbus-verwijzing
Wilt u ook dat de Belbus langskomt, schrijf dan naar Kassa, postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar
belbus@vara.nl.Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.
Dag Admiraal,
Hema is een franchise organisatie. Het betekent dat iedere vestiging een eigen eigenaar heeft welke werkt met de Hema formule en daarvoor betaalt. U moet dus met uw klacht bij de vestigingseigenaar zijn, want dat is de verkoper. Waarschijnlijk dat u daar eerder direct contact mee krijgt. Ze lopen vaak gewoon in de winkel. De verkoper is wettelijk verantwoordelijk voor de correctheid van het verkochte product en daar kunt u hem op aanspreken. Niet de groothandel Hema of de producent.
Dat een garagehouder of iemand anders de krassen constateert zegt niets anders dan dat er krassen op zitten. Niet waardoor dit gekomen is.
Als het door de ijskrabber komt, wat niet onmogelijk is als er b.v. (door sabotage in de ijskrabberfabriek) fijn zand in het plastic zit, dan moet dit ook zonder ijs op de ruit te reproduceren zijn. Bijv. op een hoekje van het raam buiten het gezichtsveld of op ander glas. Is het niet te reproduceren, dan is uw zaak zwak. Krassen kunnen zoveel oorzaken hebben.
Verder kunt u nog proberen op een (auto)forum medestanders te vinden met gelijke ervaring door Hema ijskrabbers.
Succes.
Hardware ERror MAN.
Dank voor de reacties tot nu toe.
Ik weet 100% zeker dat deze krabber de schade heeft veroorzaakt daarom ben ik ook zo vastberaden om mijn recht te halen.
Zoals ik al schreef , ik heb al zo veel krabbers in de loop van de jaren gebruikt en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Het is duidelijk te zien hoe ik met de krabber heb gekrabd , de vele halen zijn zichtbaar. En het feit dat er krassen (zowel hele dunne als brede) te zijn op al mijn ramen maakt het zo irritant.
Ik krijg de krabber teruggestuurd en ga dan ook zeker zelf meer onderzoek doen.
Voordat ik gebruik ga maken van een rechtsbijstand hoop ik dat de HEMA zelf nog op andere gedachten komt.
En ik hoop op meer medestanders en misschien aandacht voor het onderwerp ijskrabbers in een komende Kassa uitzending???
Tja , als ik de HEMA redenering moet volgen dan kan hun krabber eigenlijk altijd wel krassen veroorzaken.
Want in mijn geval van een schone wagen en schone ramen verwachten zij eigenlijk altijd nog dat ik om half 7 in de ochtend,in het donker , in de vrieskou eerst het risico op zandkorreltjes of wat dan ook moet inschatten.
De ramen zijn ijswit ...dan gebruikt een mens toch de krabber verdorie?
Het is echt te idioot voor woorden.
Mijn wagen was schoon (is die altijd) , de ramen ook (altijd) het enige wat er op de ramen zat was ijs van 1 nacht.
En daar gebruik ik al jaren een ijskrabber voor.
Deze HEMA krabber zorgde in 2 dagen voor 1500 euro schade.
En dat weiger ik te accepteren.
@ Admiraal:
Als de ijskrabber aan de voorkant scherp/dun genoeg is, zal ze altijd ook zand wegduwen, tenzij er iets in het plastic zelf zit, zoals ik al opmerkte.
Die €1500,- schade is die door een erkende schadeexpert vastgesteld of door uzelf?
Indien door een schadeexpert, dan is de strijdwaarde ruim voldoende voor een rechtsbijstandverzekering.
Wanneer u meer medestanders zoekt, kan uw bericht beter op een forum geplaatst worden. U heeft dan meer kans op response.
Wanneer u er een Kassa-belbus item van zou willen hebben, dan dient u een e-mail aan de Kassa redactie te zenden met een vraag dienaangaande. Dit kunt u doen via de knop [> CONTACT] in de linker kolom. Op uw bericht alleen in vraag en antwoord wordt geen actie ondernomen.
Succes.
H.
Op de dag dat ik de krassen ondekte heb ik zowel bij een vestiging van CARGLASS als mijn VW garage (WITTEBRUG) de schade laten zien.
De schade afdeling van WITTEBRUG heeft afgaande op de vervanging van de beschadigde ramen een kostenpost van 1500 euro opgegeven.
Ik heb toen kontakt gezocht met ABN en ARAG.
In dit geval had ik een ABN Familierechtsbijstandsverzekering nodig.
Die had ik toen niet en kan dus die Familierechtsbijstandsverzekering (die ik meteen wel meteen heb afgesloten) niet voor deze zaak gebruiken helaas.
Ik heb dit verhaal ook op het forum gezet maar heb geen reacties tot nu toe.
Vandaag heb ik weer met ABN gebeld en de zeer hulpvaardige dame raadde me aan naar het HEMA filliaal te gaan waar ik de krabber heb gekocht en direct de manager op de zaak te wijzen.
Lijkt me een goed idee.
Ik heb me denk ik te snel door de klantenservice van dat filliaal laten doorsturen naar HEMA Amsterdam.
En daar verschuilen ze zich wat graag achter de telefonistes en korte zakelijk emails.
@ Admiraal:
Het advies van de ABN dame is logisch. Dat gaf ik u ook al in mijn eerste reactie. U moet altijd klagen bij de verkoper en dat is de eigenaar van uw Hema vestiging. Volgens de wet is de verkoper verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van het product dat hij verkoopt.
Rechtsbijstandverzekeringen hebben meestal een "afkoelperiode" van 3 maanden in hun voorwaarden staan. Dat betekent dat ze niet volgens de polis in zaken duiken die binnen 3 maanden na afsluiten van de polis ontstaan. Die zou u aan kunnen hebben zien komen en dan gauw de verzekering afsluiten.
In feite betaalt u dan 3 maanden verzekering premie voor niets.
H.
Beste jadmiraal, zelf heb ik een telescopische ijskrabber, ooit eens gekocht bij 'huis en comfort', ik kan u zeggen: Deze ijskrabber heeft ook heel wat krassen nagelaten in de ruiten van onze bestelbus..het plastic gedeelte is ook vlijmscherp. Ik maak mij echter er niet zo druk om, het is maar een auto, denk ik dan, en voor mij is onze bus maar een gebruiksvoorwerp, denk ik dan.
Je kunt er je druk om maken, er zal echter geen mens op deze aarde zijn, die uw ruiten zal gaan vervangen, vermoedelijk wordt het een gebed zonder einde....denk daarom ook niet, dat u de enige bent met uw genoemd probleem, ongeacht welke krabber je dan ook gebruikt hebt, en hoe schoon je ruiten dan ook zijn..
Wens u overigens wel succes met uw poging...
Groeten, Henri
Dank voor de antwoorden.
En inderdaad , het geval manager is hier ook gemeld. Ere wie ere toekomt.
Zou het 1 kras zijn dan geloofde ik in toeval of onvoorziene omstandigheden.
In mijn geval ging ik van geen kras naar ongeveer 40 krassen alleen al op de voorruit.
Als u daar genoegen mee zou nemen moet u dat weten.
Ik doe dat in ieder geval niet.
Even een Update:
Gisteren met mijn vrouw naar het HEMA filliaal gegaan waar ik de ijskrabber heb gekocht.
Wat een verademing!!! Een zeer vriendelijke filliaalmanager die alle tijd nam voor ons.
En nog belangrijker : hij ging graag mee kijken naar de schade.
Ja , dat was wel duidelijk vond ook hij , hij stelde net als ik vast dat de krabben overeenkomen met de vorm van de krabber.
Hij vond de randen van de krabber ook wel erg hard en scherp.
Dat is dus andere koek.
Hij gaat er achter aan en werk van maken en ik stuur (wederom) mijn hele verhaal naar Amsterdam.
Kijk , zo kan het dus ook...persoonlijk , de tijd voor nemen en handelen zoals het eigenlijk "moet".
Ik
heb nu helemaal volop vertrouwen in de zaak met deze manager achter me.
Nu kan HEMA Amsterdam toch eigenlijk niets anders dan de zaak oplossen.
Nogmaals...wat een verademing deze man na al die korte mails van en stroeve gesprekken met HEMA Amsterdam.
Een grote Pluim voor de filliaal manager van HEMA Bogaard te Rijswijk!!
Ik hou jullie op de hoogte.
@ Admiraal:
Mooi dat het wat positiever lijkt.
U hebt het steeds over HEMA-filiaal. Echter, zoals ik al schreef:
Hema is een franchise organisatie. Het betekent dat iedere vestiging
een eigen eigenaar heeft welke werkt met de Hema formule en daarvoor
betaalt. U moet dus met uw klacht bij de vestigingseigenaar zijn, want dat is de verkoper. Waarschijnlijk dat u daar eerder direct contact mee krijgt. Ze lopen vaak gewoon in de winkel.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit af loopt.
H.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer