door wim merks Oct 3, 2024 om 21:49
Auto & vervoer

Hoe kan ik geld terug krijgen van een webshop

Ik heb bij olievoordeelshop olie besteld en betaald. Na een tijd kreeg ik bericht dat het merk olie dat ik besteld had niet meer door hun geleverd kon worden en ik kreeg de keus een ander merk of mijn geld terug. Ik koos voor het laatste maar heb tot op heden niets terug gekregen. Ze reageren ook niet op mijn mail en de telefoon word ook niet opgenomen.Ik heb mijn geschil ook al bij thuiswinkel.org aangekaart omdat de webshop bij hun aangesloten is, maar daar zeggen ze niets voor mij te kunnen doen omdat de webshop nu gestopt is. Ik ben ten einde raad want ik kan er ook niet achter komen wie de mensen achter deze webshop zijn. Wat kan ik nu doen?

941 8 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 3, 2024 om 22:27
5261 Antwoorden / 12 Vragen

Het regent klachten de laatste tijd. Wat er aan de hand is, geen idee. De website geeft een veiligheidswaarschuwing en bij Thuiswinkel.org zijn ze inderdaad niet meer bekend.
Geen idee waar u woont, maar u zou eens naar Elst toe kunnen rijden om te zien wat er nog zit. Als het om een redelijk bedrag gaat zou u een incassobureau kunnen inschakelen of direct een deurwaarder die ook beslag zou kunnen leggen. Maar dan zou er nog wel iets te halen moeten zijn.

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2024 om 22:40
11741 Antwoorden / 52 Vragen

U kunt aangifte doen, maar of die doorgezet wordt, is het grote vraagteken. Ik vrees dat u er nooit iets van terug ziet, tenzij u mogelijk via een KvK(archief) iets kunt (laten) vinden en dan via een deurwaarder een schot voor de boeg wagen.

Mabelle
door Mabelle - Oct 4, 2024 om 01:52
641 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals @sira al schrijft, is de shop failliet verklaard. Je kunt je als schuldeiser inderdaad melden bij de curator, maar de kans dat je iets van je geld terug krijgt, is minimaal / nihil. Consumenten komen namelijk helemaal onderaan het lijstje van schuldeisers.

Gegevens curator:

Curator: Dhr. mr. R.J. Borghans
Kantoor: De Kempenaer Advocaten N.V.
Postbus 9218
6800 HX ARNHEM
Telefoonnummer: 026-3522888
E-mailadres: mail@dekempenaer.nl

Ja
door JannyBoe - Oct 4, 2024 om 08:04
584 Antwoorden / Vragen
Redacteur
door Redacteur - Oct 4, 2024 om 09:32
1075 Antwoorden / 62 Vragen

Afbeelding in de openingspost verwijderd omdat deze talloze persoonsgegevens bevat [red.]

in
door inno1 - Oct 4, 2024 om 10:33
143 Antwoorden / Vragen

Niets. Ze zijn gisteren failliet verklaard.

Op 03-10-2024 is Olievoordeelshop.Nl B.V. te Elst (Gelderland) door de rechtbank in Gelderland failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr R.J. Borghans. Het insolventienummer van deze zaak is F.05/24/415. De (hoofd)activiteit van Olievoordeelshop.Nl B.V. is detailhandel (niet in auto’s).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.