li
door littlemisspeace Nov 17, 2012 om 15:28
Auto & vervoer

Hoe moet ik mijn kat noemen

ik krijg een kitten voor mijn verjaardag en ik weet niet hoe ik mijn kat moet gaan noemen

5284 46 Rapporteer

trend spray
door trend spray - Nov 17, 2012 om 15:35
217 Antwoorden / 5 Vragen

Wat vind je van Kitkat?

li
door littlemisspeace - Nov 17, 2012 om 15:36
7 Antwoorden / 2 Vragen

leuk!

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2012 om 15:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

nou, jij bent snel tevreden? Goed van je. Je zou je profielnaam misspeace ook kunnen verbasteren en hem mispoes kunnen noemen. Veel plezier met je kitten, hoor.

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 17, 2012 om 15:56
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo ,noem het maar ,BILLY-BOB is een naam voor een redneck

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2012 om 16:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik had vroege3r een kat die noemde wij kom maar. En daar was hij goed berijkbaar mee , want wist hij gewoon dat er leuks voor hem kwam.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2012 om 16:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Fukumaru is een mooie naam!

macwouter
door macwouter - Nov 17, 2012 om 16:22
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 16:08]Ik had vroege3r een kat die noemde wij kom maar. En daar was hij goed berijkbaar mee , want wist hij gewoon dat er leuks voor hem kwam..

Waarom zou je een kat een naam geven. Onze kat heeft geen naam maar als ik poes roep springt ie gelijk op mijn schoot. Ondanks dat het geen kater is heet de kat van de buurvrouw mijnheer Jansen en kan zeer goed luisteren.

sw
door swat1500 - Nov 17, 2012 om 17:12
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft dit met auto en vervoer te maken?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2012 om 17:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

misspeace, omdat je je kat nu kitkat gaat noemen, even een kleine waarschuwing: het kattenvoer van dat merk mag wel, de uitvoering van CHOCOLADE, met dezelfde naam, absoluut niet geven, hoor. Is heel slecht, voor zowel honden als katten (kan zelfs dodelijk zijn).

@swat1500, ze neemt hem natuurlijk in de auto mee ;-)

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2012 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De candybar heet KitKat, het kattenvoer heet Kitekat,

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2012 om 17:28
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:19]De candybar heet KitKat, het kattenvoer heet Kitekat,

Jaha, dat weet ik, 't gaat gewoon om de uitspraak, toch........

trend spray
door trend spray - Nov 17, 2012 om 17:36
217 Antwoorden / 5 Vragen

Off topic
Tenormin, wat denk U ervan om Uw gebruikersnaam te veranderen in Mispoes?

=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 15:40: Je zou je profielnaam misspeace ook kunnen verbasteren en hem mispoes kunnen noemen. Veel plezier met je kitten, hoor.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2012 om 17:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trend spray schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:36]Off topic
Tenormin, wat denk U ervan om Uw gebruikersnaam te veranderen in Mispoes?

[quote=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 15:40] Je zou je profielnaam misspeace ook kunnen verbasteren en hem mispoes kunnen noemen. Veel plezier met je kitten, hoor.

Wat is de joke dan?

li
door littlemisspeace - Nov 17, 2012 om 17:52
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:16]misspeace, omdat je je kat nu kitkat gaat noemen, even een kleine waarschuwing: het kattenvoer van dat merk mag wel, de uitvoering van CHOCOLADE, met dezelfde naam, absoluut niet geven, hoor. Is heel slecht, voor zowel honden als katten (kan zelfs dodelijk zijn).

@swat1500, ze neemt hem natuurlijk in de auto mee ;-)

ik ga mijn kat niet kitkat noemen maar allen misschien als bijnaam

trend spray
door trend spray - Nov 17, 2012 om 17:54
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:44]Wat is de joke dan?
Wie is Joke?

li
door littlemisspeace - Nov 17, 2012 om 17:56
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=trend spray schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:54][quote=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:44]Wat is de joke dan?
Wie is Joke?

hahahaha zoek maar op op google vertalen

trend spray
door trend spray - Nov 17, 2012 om 18:11
217 Antwoorden / 5 Vragen

Goed idee, Littlemisspeace.
Ternormin hoe heet die Joke met haar achternaam?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2012 om 18:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trend spray schreef op zaterdag 17 nov 2012, 18:11]Goed idee, Littlemisspeace.
Ternormin hoe heet die Joke met haar achternaam?

trend = gaan/loop spray = stuifwolk

Little = klein miss = juffrouw peace = vrede

joke = lunacy

Ben wel klaar met je kat(!).

dearagain
door dearagain - Nov 17, 2012 om 18:53
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*misspeace

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2012 om 23:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vaak weet je pas zeker hoe je de kat wilt noemen als je hem al even hebt, dat hij/zij dan bij zijn naam past. Katten bij ons hadden o.a. namen uit tekenfilms. Mickey, Popey, maar ook bijv. Caesar en Keesje.

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 00:01
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:12]Wat heeft dit met auto en vervoer te maken?

Als die kat een naam heeft kunnen ze er met de auto overheen rijden. Weten ze wat er op de grafsteen moet staan.

Ongelooflijk. Zoiets onbenulligs op een consumentenforum!

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2012 om 00:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=uiver schreef op zondag 18 nov 2012, 00:01][quote=swat1500 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:12]Wat heeft dit met auto en vervoer te maken?

Als die kat een naam heeft kunnen ze er met de auto overheen rijden. Weten ze wat er op de grafsteen moet staan.

Ongelooflijk. Zoiets onbenulligs op een consumentenforum!

ja, u bent beter gewend, dat weet ik.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 18, 2012 om 00:57
468 Antwoorden / 16 Vragen

Katja, Katrien, Kato of Katinka als het een poes ? is.

Als het een kater ? is: Karel of ... verzin een eigen naam voor de nieuwkomer.

Mijn poes heet Ruby!

Het is leuk dat een dier een naam heeft, ook straks voor het dierenpaspoort en de dierenarts, maar mijn kat luistert heus niet echt als ik haar roep 'Ruby'!

Het voornaamste is dat je een goede band op gaat bouwen met je kat, (ruim) aandacht aan besteden, als de kat aandacht wil dan komt vanzelf bij je om die aandacht te krijgen.

Geef ... een eigen plek of plekjes, een goede krabpaal met een hoog uitzicht is belangrijk, kattenspeelgoed in de vorm van 'muisjes' is meestal een succes.

Poezen zijn actiever qua jacht dan de (luiere) katers!

Straf van begin af aan de kat met eenmaal een 'straaltje water' vanuit een plantenspuit als het probeert meubilair of anders dan de krabpaal gaat (proberen) krabben.

Net als ik lust de kat ook niet alles en je zult zelf moeten uitvinden wat het lekker 'favoriet' vind en wissel dit dagelijks af. Droogvoer, natvoer en bakje water! Ruby houdt van de bloem 'Lysianthus' en die overleefd nauwelijks de eindtijd.

Zorg van begin af aan dat je kat in huis alles kunt verkennen, anders treedt de frustatie op door middel van krabben, met name het toilet maar ook de voorraadberging. De kat is tevreden als het weet wat het is.

Bepaal zelf of de kat naar buiten wil, mag en probeer na een tijdje of het naar buiten wil. Zorg als de kat naar buiten mag dat het door de dierenarts is gechipt.

Na ca. 9 maanden wordt de poes krols, sterkte in die periode. Eventueel daarna laten steriliseren.

Veel plezier met ...

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 00:59
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 18 nov 2012, 00:20][

ja, u bent beter gewend, dat weet ik.

Hoe weet je dat dan? Ken ik jou?

bosduif
door bosduif - Nov 18, 2012 om 09:44
113 Antwoorden / 21 Vragen

Hier mijn kattenbestand van de afgelopen 28 jaar:
Miepie en Moortje (broer en zus)
Suske en Wiske (zus en broer)
Fredje
Minou, Klasina en Beethoven (moeder, dochter en zoon)
Grijsje en Vlekje (Broer en zus en Vlekje was een lapjeskat)
Porky en Bess ( broer en zus)
Zwartje
Sientje
Desireé
Karel
Pitha
Klaasje

Wel heb ik meerdere Sientjes en Miepies gehad en ben nu aan mijn 21e kat bezig.
Als je een speciale naam wilt kun je ook in Google kattennamen.nl intypen en je kunt uren zoeken naar een mooie naam voor jouw speciale kitten.
Mijn hond heet Cartouche maar deze naam kan net zo goed voor een kat.

Succes

li
door littlemisspeace - Nov 18, 2012 om 09:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=uiver schreef op zondag 18 nov 2012, 00:01][quote=swat1500 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 17:12]Wat heeft dit met auto en vervoer te maken?

Als die kat een naam heeft kunnen ze er met de auto overheen rijden. Weten ze wat er op de grafsteen moet staan.

Ongelooflijk. Zoiets onbenulligs op een consumentenforum!

heb ik perongeluk gedaan

trend spray
door trend spray - Nov 18, 2012 om 10:18
217 Antwoorden / 5 Vragen

Littlemisspeace,
Omdat je 12-12-2012 12 jaar wordt, is het misschien een idee om je kitten douze (frans voor 12) of doce (spaans voor 12) te noemen?

=tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 18:50: Ben wel klaar met je kat(!).

Ternormin. ik heb géén kat!

Maar als ik weer een kat zou hebben zou ik hem denk ik Lion=leeuw of Leo=leeuw noemen.

di
door digioma - Nov 18, 2012 om 10:31
646 Antwoorden / 29 Vragen

Verzin eens een originele naam. De paarden van onze kleindochters heten Echt Wel en Dan Niet.
Hun officiele stamboeknamen beginnen ook met een E en een D en lijken erg op deze namen.
De kat van onze zoon (wij zijn geen kattenliefhebbers, maar hij kreeg hem van zijn zus voor z'n verjaardag en was er dolblij mee en wat moet je dan) heette Pepsi.

rapil
door rapil - Nov 18, 2012 om 10:39
433 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn poes heet Poes.

rapil
door rapil - Nov 18, 2012 om 10:40
433 Antwoorden / 0 Vragen

Bijnaam Kale.

pino123
door pino123 - Nov 18, 2012 om 11:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rapil schreef op zondag 18 nov 2012, 10:39]Mijn poes heet Poes.

Kale Poes; echt heel volwassen! grow-up.

rapil
door rapil - Nov 18, 2012 om 11:48
433 Antwoorden / 0 Vragen

Moet jij zeggen met die achterlijke avater.

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2012 om 12:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wat dacht je van MIAUW? Dan kan het beestje de eigen naam zeggen ...........

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 12:36
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op zondag 18 nov 2012, 11:30][quote=rapil schreef op zondag 18 nov 2012, 10:39]Mijn poes heet Poes.

Kale Poes; echt heel volwassen! grow-up.

Hij heeft die poes tenminste niet Brazilian genoemd.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2012 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onbegrijpelijk dat er voor gebruik van dit forum geen minimum leeftijd is! Straks komen hier 7 jarigen vragen hoe ze 2 legosteentjes op elkaar moeten zetten.

Tijd voor een slotje, tenslotte heeft dit onderwerp NIETS met consumentenkwesties te maken.

trend spray
door trend spray - Nov 18, 2012 om 13:50
217 Antwoorden / 5 Vragen

Hey Kattekop?
Ik noem o.a onze hond soms Hondekop.

Of Hello Kitty?

li
door littlemisspeace - Nov 18, 2012 om 14:19
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 18 nov 2012, 12:39]Onbegrijpelijk dat er voor gebruik van dit forum geen minimum leeftijd is! Straks komen hier 7 jarigen vragen hoe ze 2 legosteentjes op elkaar moeten zetten.

Tijd voor een slotje, tenslotte heeft dit onderwerp NIETS met consumentenkwesties te maken.

nou en !!!!!!!

trend spray
door trend spray - Nov 18, 2012 om 14:35
217 Antwoorden / 5 Vragen

Littlemisspeace,
Misschien kun je de vraag wat uitbreiden met bijvoorbeeld: welk soort kattenvoer voor een kitten is het beste in zijn prijsklasse of zoiets?

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 14:37
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=littlemisspeace schreef op zondag 18 nov 2012, 14:19][quote=carola.83 schreef op zondag 18 nov 2012, 12:39]Onbegrijpelijk dat er voor gebruik van dit forum geen minimum leeftijd is! Straks komen hier 7 jarigen vragen hoe ze 2 legosteentjes op elkaar moeten zetten.

Tijd voor een slotje, tenslotte heeft dit onderwerp NIETS met consumentenkwesties te maken.

nou en !!!!!!!

Probeer het HIER eens.

li
door littlemisspeace - Nov 18, 2012 om 14:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=uiver schreef op zondag 18 nov 2012, 14:37][quote=littlemisspeace schreef op zondag 18 nov 2012, 14:19][quote=carola.83 schreef op zondag 18 nov 2012, 12:39]Onbegrijpelijk dat er voor gebruik van dit forum geen minimum leeftijd is! Straks komen hier 7 jarigen vragen hoe ze 2 legosteentjes op elkaar moeten zetten.

Tijd voor een slotje, tenslotte heeft dit onderwerp NIETS met consumentenkwesties te maken.

nou en !!!!!!!

Probeer het HIER eens.

ja echt niet ik doe wat ik wil

trend spray
door trend spray - Nov 18, 2012 om 15:02
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=uiver schreef op zondag 18 nov 2012, 14:37]

Probeer het HIER eens.
[quote=littlemisspeace schreef op zondag 18 nov 2012, 14:46]
ja echt niet ik doe wat ik wil

Bedankt Uiver, maar ik wil liever op deze website blijven klinkt veel beter.
Vind je niet?

dc
door dcz - Nov 18, 2012 om 15:27
439 Antwoorden / 1 Vragen

Trol is ook leuk....

tdehond
door tdehond - Nov 18, 2012 om 15:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=littlemisspeace schreef op zaterdag 17 nov 2012, 15:28]ik krijg een kitten voor mijn verjaardag en ik weet niet hoe ik mijn kat moet gaan noemen

Hoeveel heeft de kitten gekost om de vraag consument gerelateerd te maken? En wat betaalt u voor het voer, de kattengrit etc?

Cesar of Cleopatra lijkt mij wel wat.

trend spray
door trend spray - Nov 18, 2012 om 15:45
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 18 nov 2012, 15:27]Trol is ook leuk....
Ja, dat kan ook.
Maar als het beestje zindelijk is en zich "netjes" gedraagt, is misschien "Princess of Prince" wel een leuke naam.

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 22:43
43 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer anders eens of je er een Bonsai kitten van kan maken.

Redacteur
door Redacteur - Nov 19, 2012 om 13:46
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Hopelijk heeft de vragensteller genoeg inspiratie opgedaan. Het topic gaat dicht, want het betreft eigenlijk geen consumentenkwestie.
De redactie