mo
door mopsz Feb 1, 2012 om 22:03
Auto & vervoer

Hoe stop je iemand op internet

mijn vraag is: hoe kan je iemand stoppen die steeds puppies verkoopt waar wat mee is..? via marktplaats

heb namelyk zelf een pup gekocht die een agressieve bloed lijn had het was geen huishond maar een werkhond ben nu 200 euro krijg en mijn hond
de persoon verkoopt nu weer een jonge pup van 10 weken

dit moet stoppen maar hoe??
wat kan ik doen zodat deze vrouw geen honden meer verkoop/mag hebben

1930 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 1, 2012 om 22:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mopsz schreef op woensdag 1 feb 2012, 22:03]
dit moet stoppen maar hoe??

Door niet meer via internet dieren te kopen............
Zolang er mensen als jij zijn die dat doen gaat dat niet stoppen vrees ik helaas

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2012 om 22:19
16849 Antwoorden / 108 Vragen

mopsz, je kunt bellen met Ombudsman dieren, tel. 053-8502322 of emailen naar info@ombudsmandieren.nl
Eerlijk gezegd begrijp ik persoonlijk niet dat, als je een puppy wilt, het op Marktplaats koopt in plaats van een bekende en bonafide fokker en geen broodfokker.De meeste puppy 's worden tegenwoordig onder erbarmelijke omstandigheden uit de Oostbloklanden het land in gebracht, waar de meeste al tijdens het vervoer overlijden. Vreselijk. Ik zou echt een vette klacht met naam, adres en alle gegevens die hebt, indienen per mail.

godefrieda
door godefrieda - Feb 2, 2012 om 02:22
195 Antwoorden / 12 Vragen

De dierenpolitie van de gemeente of regiopolitie informeren c.q. klacht neerleggen.

mo
door mopsz - Feb 2, 2012 om 12:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,
bedankt voor de tips
@stacey dit was ook de eerste keer dat ik van internet haalde en dat was ook de laaste keer het probleem was gwn hij was lief ze zei dat ie af en toe hapte maar wij dachten we krijgen het er uit maar helaas.. zn vader is een berry2 met de bloedlijn is agressief op advertentie waar die vrouw op gereageert had stond dat duidelijk bij.,. helaas ontkent ze alles

@tenormin helaas komen ze vaak uit buitenland. maar deze kwam uit uden bij een aangeschreven fokker die herders fokt. alles wat goed aan geven alleen dat heeft zei ons nooit bekent gemaakt. ze vertelde komt heb 2 kinderen en hij is te druk daarom doe ik hem weg(wat dus niet de echte reden was)

haagee
door haagee - Feb 2, 2012 om 12:30
80 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds wanneer vallen honden onder de catagorie " VERVOER"

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2012 om 12:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

mopsz, een echte goede fokker die hart heeft voor zijn dieren geeft puppy pas mee na 12 weken bij de moeder te zijn geweest. Dat is een. Je krijgt dan eerst verzoek om op "visite" te gaan om met eigen ogen de leefomstandigheden van de honden te kunnen zien. Dan kies je er een uit en als de tijd daar is en je de pup komt ophalen krijg je inentingsboekje, met alle handtekeningen van de dierenarts daarop mee, zodat je kunt zien dat hij alle benodigde injecties ook echt heeft gekregen. Als je het een fokker uit Uden noemt, zal het een broodfokker zijn. "De mijne" is een kleintje, zoals je kunt zien, "bouwjaar 1999" maar waar ik hem kocht ging het niet zo gemakkelijk, hoor. Natuurlijk wilde ze er aan verdienen maar niet ten koste van alles: vandaar dat je nu, zoals je zelf schrijft, ze niet meer van internet afhaalt. Gelukkig, zowel voor hond als voor jezelf (en anderen).

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2012 om 12:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haagee schreef op donderdag 2 feb 2012, 12:30]Sinds wanneer vallen honden onder de catagorie " VERVOER"

Kennelijk had mopsz het kopje "Huis & Tuin" over het hoofd gezien. Kan toch?

mo
door mopsz - Feb 2, 2012 om 13:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

@haagee ik had het verkeerd gedaan ik gebruikt dit ook nooit ik ziet nu pas dat het fout staat..

@ tenormin.. ik zelf hem hem daar ni vandaan die persoon bij wie ik hem gehaald heb. ik had inenting boekjes en al er bij

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2012 om 13:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen

wel mopsz, zo als je zelf vraagt: hoe stop je iemand op internet neem dan contact op met de door mij reeds genoemde Ombudsman voor Dieren. Heb je toch het gevoel dat je er zelf iets voor doet. Dat is toch waar je naar streeft? Dus doen.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 3, 2012 om 16:08
149 Antwoorden / 12 Vragen

Pffff, wanneer leren "mensen "nu eens niet dieren te kopen via het internet en al helemaal niet via Marktplaats.
Als je gvd voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten lok je misstanden uit.

spooky01
door spooky01 - Feb 3, 2012 om 19:09
418 Antwoorden / 56 Vragen

Heb je ook marktplaats op de hoogte gesteld van jou ervaring met de persoon in kwestie?