sm
door smaans lucia May 15, 2010 om 19:52
Auto & vervoer

Hoe verwijder je verf van kunststof bloembakken?

Ik heb buiten 13 hoge grote 100x100x120m. groene harde plastic/kunststof bloembakken staan waarvan de verf afbladdert. Die wil ik weer mooi groen verven. Hoe kun je op een makkelijke manier de oude verf verwijderen? Schuren maakt de oppervlakte heel erg ruw, heb ik gemerkt. Het materiaal is zoals de kunststof met glasvezel waarvan ook boten worden gemaakt.

5051 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zou de verf niet gaan verwijderen, beetje opschuren en ontvetten wellicht en dan behandelen met een primer voor kunststof en dan opnieuw schilderen.

Succes,

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar heeft u mijn vraag niet goed gelezen want ik melde al dat ik de verf inderdaad wil verwijderen maar door schuren wordt de oppervlakte heel erg ruw.
Heeft u een bruikbare betere tip dan schuren?
Daarna ontvetten, primer en opnieuw schilderen is me bekend.
Mvg, Lucia.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

smaans lucia schreef op zaterdag 15 mei 2010, 20:05: Blijkbaar heeft u mijn vraag niet goed gelezen want ik melde al dat ik de verf inderdaad wil verwijderen maar door schuren wordt de oppervlakte heel erg ruw. .

Ik had het wel gelezen hoor ;-)
Je moet het niet schuren maar beetje Opschuren voor betere hechting,
maar wellicht is dat niet eens echt nodig met een goede pimer.........

Maar waarom zou je die extra moeite doen verf te verwijderen als je er ook overheen kunt schuren............

Maar volgens mij is het niet echt mogelijk de verf te verwijderen zonder de potten te beschadigen, als je met oplosmiddelen aan de gang zou gaan gaat het plastic eraan..........

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje ;-(
---Maar waarom zou je die extra moeite doen verf te verwijderen als je er ook overheen kunt schuren............moet natuurlijk zijn schilderen --

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

smaans lucia

Je zou op een heel klein proefstukje een beetje afbijt kunnen strijken en na inwerking met een ouderwetse krabber of een stevig plamuurmes kunnen kijken of de verf eraf gaat.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aanvulling

Kijk overigens goed uit bij het open maken van het deksel. Eerst dus het parkertje langzaam en voorzichtig losdraaien en pas dan het deksel verwijderen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zaterdag 15 mei 2010, 21:33: smaans lucia

Je zou op een heel klein proefstukje een beetje afbijt kunnen strijken en na inwerking met een ouderwetse krabber of een stevig plamuurmes kunnen kijken of de verf eraf gaat.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Tuurlijk....afbijt gebruiken op een kunststof plantenbak.....
Krijg je een heel leuk modelletje...

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp zijn het polyester bakken die een gladde toplaag hebben, je kan op zo,n toplaag schilderen maar zal nooit goed hechten beter is de zaak dan toch maar dof te schuren net zoals je ook in huis doet met glansverf
voor een betere hechting.

Sukses Nico