ha
door harrybacardi Feb 16, 2007 om 15:43
Auto & vervoer

Hoe zal dit aflopen...??

 


Hallo Allemaal.


De fiets van mijn vriendin is gestolen/aangifte gedaan, etc etc etc ,.


Naar de Fietswinkel gegaan waar de andere fiets ook was gekocht het hele verhaal gedaan en die vertelde dus dat wij eerst naar hem hadden moeten komen in plaats van rechtstreeks naar de verzekering(Unigarant) tot zover nog geen probleem.


Unigarant betaald normaal gesproken in Natura uit .Nu wil het toeval dat ze per ongeluk het bedrag  hebben overgemaakt  op mijn bankrekening .Ook geen probleem....MAARrrr...


Nu belde de fietsmaker en Unigarant dat wij zowiezo naar die fietswinkel moeten omdat zij natuurlijk afspraken met elkaar hebben.En dat ze anders het geld  terug willen laten storten/of hoe ze dat dan ook maar terug willen hebben.


Nu hebben wij een aantal slechte ervaringen met die fietsenwinkel en willen eigenlijks niet terug naar deze gazelle dealer.


Dus nu mijn vraag , wat zouden eventueel de gevolgen kunnen zijn  als ik  naar een andere fietswinkel zou gaan ... zelfde model haal voor dezelfde prijs als die ik anders bij mijn  oude gazelle dealer zou halen ?Desnoods naar een andere dealer die ook Unigarant heeft.?


In afwachting,


 


Met vriendelijke groet,


 


Harry


 

1373 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Harry,


het klinkt misschien heel simpel, maar wat staat er precies (hier over) in de (algemene) voorwaarden van Unigarant?


Indien hier met geen woord over gerept wordt, heeft u gewoon recht op dat geld en zou ik het ook niet terug storten.


Met die fietsenmaker/verkoper heeft u, v.w.b. dat probleem, niets te maken. Alleen met Unigarant.


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


 


Hallo Hutch,


Normaal gesproken betaalt en regelt Unigarant  dit hele verhaal met de rijwielhandelaar af. Punt.


Maar Unigarant heeft dus waarschijnlijk door een foutje van hun het geld naar mijn bankrekening gestort.


Ze begonnen dus meteen te dreigen dat ze het geld  zouden terug halen goed/kwaadschiks.En dat ik dus een Fiets moest halen bij de betreffende rijwielhandelaar .


Nu gaan mijn nekharen natuurlijk helemaal overeind staan daar ik al geen goede ervaringen heb met deze rijwielhandelaaren dit er nog eens over heen komt waardoor ik al helemaal met tegenzin  daar een fiets zal ''moeten'' kopen.


Aan de andere kant is het ook nog zo ... dat als mijn vriendin niet naar die rijwielhandelaar was gegaan deze helemaal van niets had geweten en dus ook nergens aanspraak op had kunnen maken .


Unigarant is niet in gebreke gebleven, heeft gewoon uitbetaald en ik haal gewoon een andere fiets ... zou je zeggen .Alleen niet bij de Bewuste rijwielhandelaar maar bij een andere...desnoods iemand die ook een contract heeft met unigarant ..dat is mij om het even.


Is alleen de vraag hoe moeilijk Unigarant daar over zou kunnen doen ?


Met vriendelijke groet,


 


harry


 


 

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je bent verzekerd bij Unigarant en niet bij die handelaar.


Als die handelaar of wordt overgenomen of er mee stopt is jouw fiets nog steeds verzeker bij Unigarant, toch?


Jij bepaald waar je een fiets koopt en bij wie je die verzekerd en niemand anders.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De voorwaarden van de fietsverzekering kunnen on-line worden gedownload. Bij totaal verlies binnen de eerste drie jaar dient in uw geval (aankoop bij fietsenwinkel en afsluiten verzekering daar) in natura te worden vergoed, waarbij de handelaar het geld ontvangt. Voorts bent u volgens de algemene voorwaarden verplicht om alle aanwijzingen van Unigarant op te volgen. Echter tevens is vermeld dat de verzekering automatisch wordt beeindigd na uitbetalen bij een totaal verlies.


Uiteraard is het zo dat de fietsenvakhandel afspraken met Unigarant heeft gemaakt om een zo consumentvriendelijke polis samen te stellen, waarbij de vakhandel verzekerd is van de marge die zij aan de verkoop van nieuwe fietsen verdienen. In de eerste drie jaar is bovendien tot max 10% een prijsstijging meeverzekerd en als de verzekering voor 5 jaar wordt gesloten en de diefstal vindt in de eerste twee jaren plaats dan wordt ook een deel van de premie aan u teruggegeven.


Met deze informatie wens ik u veel wijsheid toe met de beslissing.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo Harry, het is flauw maar neem nog een Bacardi . B

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


Hallo Allemaal ,


Bedankt voor jullie reactie's,


De voorwaarden heb ik gelezen.


Punt is wel dat na totaal verlies de polis automatisch wordt beëindigd: op het tijdstip van vaststelling van totaal verlies van de fiets.Verzekering is dus beëindigd en kan Unigarant  daar geen rechten meer aan ontleden ?


Aan de andere kant hadden ze gewoon in natura uit moeten betalen wat dus niet is gebeurd maar gewoon in contanten.


Blijft een moeilijke kwestie ben ik bang...


grtz Harry

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

-Verzekering is dus beëindigd en kan Unigarant  daar geen rechten meer aan ontleden ?------


Wat voor recht moeten ze daar aan ontlenen volgens jou ?


Ze zullen het geld gewoon storneren (van je rekening af laten terugstorten) en dan moet je maar zien dat het in orde komt dat je een nog wat geregeld krijgt voor een andere fiets............

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de Gazelle inmiddels duurder is geworden dan kan het verstandig zijn om gewoon mee te werken en het ontvangen geld terug te storten, want dan is tot max. 10% de prijsstijging bij uitkering in natura verzekerd.
Bel anders op naar Unigarant en bedank ze voor de uitbetaling en geef aan dat u absoluut geen fiets meer bij deze vakhandel wil kopen, daar u slechte ervaringen met hen heeft. Natuurlijk zijn er wel meer verzekeraars voor fietsen, maar deze polis is uitermate consument vriendelijk,



ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


Hallo Allemaal ...


Bedankt voor jullie reactie's.


Ter voorkoming van verdere  problemen hebben we vanmiddag toch maar de fiets bij de bewuste rijwiehandelaar gehaald.


En wat bleek?Deze had nog eens € 50,- van de adviesprijs afgehaald en we kregen een extra slot erbij .Of dit nu lag aan de vriendelijke medewerker of de stralende lach van mijn vriendin laat ik in het midden :-)


Het kan dus ook anders bij deze winkel ;-)


Enfin .. eind goed al goed.


Nogmaals bedankt allemaal.


P.s. sinds  wanneer kunnen bedrijven hun geld storneren wat ze vrijwillig hebben overgeschreven ?


Harry

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stacey,

Hoe kom je erbij dat Unigarant het geld kan storneren. Storneren kan alleen gedaan worden door de eigenaar van de rekening en niet door een wildvreemde.

Zou een gekke wereld zijn als er geld op je rekening overgemaakt krijgt en de gever kan het later er weer afhalen.

Baas niet tevreden over je werk en hij haalt je halve salaris terug???

Faliekante onzin dus.

Vladja





ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Terugboeken,storneren, terugvorderen hoe je t ook wilt noemen en op welke manier ze t geld ook terugkrijgen, feit is dat het ten onrechte ontvangen is en dat het hersteld zal worden. Dus zou het geld maar niet op voorhand al gaan uitgeven aan een andere fiets.


----------De schadevergoeding wordt altijd rechtstreeks overgemaakt aan de


rijwielhandelaar bij wie de verzekering is gesloten.------------- 


 

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 08:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wellicht een beetje laat antwoord, maar Je kunt bij Unigarant gewoon aangeven dat je de fiets graag bij een andere dealer wilt aanschaffen. Als deze ook aangesloten is bij Unigarant is dit geen probleem. Je moet het dus niet op eigen houtje doen, maar in overleg met Unigarant.


Ik heb dat gedaan toen mijn fiets, in Amersfoort aangeschaft, gestolen werd toen ik inmiddels in Groningen woonde. Was geen enkel probleem.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt toch die verzekering met Unigarant afgesloten en daar staat de dealer in principe helemaal buiten.
Het is een fietsverzekering, net als een autoverzekering en het maakt gewoonweg niet uit waar je een andere fiets koopt, want jij hebt recht op de waarde van de fiets en als dat nu niet in geld door hun wordt uitgekeerd, dan in het betalen van de nieuwe fiets, maar dan bij een dealer die jij wil.
De fietsverkoper heeft misschien dan wel de verzekering voor jou geregeld, maar je betaald rechtstreeks aan de verzekering en dat gaat buiten de dealer om, jij bepaald waar de nieuwe fiets vandaan komt en die regelt dat dan met Unigarant, net als met je auto....

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas, Niet volgens de voorwaarden van deze verzekering;

-------De schadevergoeding wordt altijd rechtstreeks overgemaakt aan de rijwielhandelaar bij wie de verzekering is gesloten.------------- 


 

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tip voor de volgende keer dus....zelf een verzekering afsluiten en niet via een rijwielhandelaar. Maar gewoon rechtstreeks met een verzekeraar.


Gelukkig dat het allemaal goed is gekomen!


Groeten,


Kristina

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer