Hoe zal dit aflopen...??
Hallo Allemaal.
De fiets van mijn vriendin is gestolen/aangifte gedaan, etc etc etc ,.
Naar de Fietswinkel gegaan waar de andere fiets ook was gekocht het hele verhaal gedaan en die vertelde dus dat wij eerst naar hem hadden moeten komen in plaats van rechtstreeks naar de verzekering(Unigarant) tot zover nog geen probleem.
Unigarant betaald normaal gesproken in Natura uit .Nu wil het toeval dat ze per ongeluk het bedrag hebben overgemaakt op mijn bankrekening .Ook geen probleem....MAARrrr...
Nu belde de fietsmaker en Unigarant dat wij zowiezo naar die fietswinkel moeten omdat zij natuurlijk afspraken met elkaar hebben.En dat ze anders het geld terug willen laten storten/of hoe ze dat dan ook maar terug willen hebben.
Nu hebben wij een aantal slechte ervaringen met die fietsenwinkel en willen eigenlijks niet terug naar deze gazelle dealer.
Dus nu mijn vraag , wat zouden eventueel de gevolgen kunnen zijn als ik naar een andere fietswinkel zou gaan ... zelfde model haal voor dezelfde prijs als die ik anders bij mijn oude gazelle dealer zou halen ?Desnoods naar een andere dealer die ook Unigarant heeft.?
In afwachting,
Met vriendelijke groet,
Harry
Dag Harry,
het klinkt misschien heel simpel, maar wat staat er precies (hier over) in de (algemene) voorwaarden van Unigarant?
Indien hier met geen woord over gerept wordt, heeft u gewoon recht op dat geld en zou ik het ook niet terug storten.
Met die fietsenmaker/verkoper heeft u, v.w.b. dat probleem, niets te maken. Alleen met Unigarant.
Gr. Hutch
Hallo Hutch,
Normaal gesproken betaalt en regelt Unigarant dit hele verhaal met de rijwielhandelaar af. Punt.
Maar Unigarant heeft dus waarschijnlijk door een foutje van hun het geld naar mijn bankrekening gestort.
Ze begonnen dus meteen te dreigen dat ze het geld zouden terug halen goed/kwaadschiks.En dat ik dus een Fiets moest halen bij de betreffende rijwielhandelaar .
Nu gaan mijn nekharen natuurlijk helemaal overeind staan daar ik al geen goede ervaringen heb met deze rijwielhandelaaren dit er nog eens over heen komt waardoor ik al helemaal met tegenzin daar een fiets zal ''moeten'' kopen.
Aan de andere kant is het ook nog zo ... dat als mijn vriendin niet naar die rijwielhandelaar was gegaan deze helemaal van niets had geweten en dus ook nergens aanspraak op had kunnen maken .
Unigarant is niet in gebreke gebleven, heeft gewoon uitbetaald en ik haal gewoon een andere fiets ... zou je zeggen .Alleen niet bij de Bewuste rijwielhandelaar maar bij een andere...desnoods iemand die ook een contract heeft met unigarant ..dat is mij om het even.
Is alleen de vraag hoe moeilijk Unigarant daar over zou kunnen doen ?
Met vriendelijke groet,
harry
Je bent verzekerd bij Unigarant en niet bij die handelaar.
Als die handelaar of wordt overgenomen of er mee stopt is jouw fiets nog steeds verzeker bij Unigarant, toch?
Jij bepaald waar je een fiets koopt en bij wie je die verzekerd en niemand anders.
De voorwaarden van de fietsverzekering kunnen on-line worden gedownload. Bij totaal verlies binnen de eerste drie jaar dient in uw geval (aankoop bij fietsenwinkel en afsluiten verzekering daar) in natura te worden vergoed, waarbij de handelaar het geld ontvangt. Voorts bent u volgens de algemene voorwaarden verplicht om alle aanwijzingen van Unigarant op te volgen. Echter tevens is vermeld dat de verzekering automatisch wordt beeindigd na uitbetalen bij een totaal verlies.
Uiteraard is het zo dat de fietsenvakhandel afspraken met Unigarant heeft gemaakt om een zo consumentvriendelijke polis samen te stellen, waarbij de vakhandel verzekerd is van de marge die zij aan de verkoop van nieuwe fietsen verdienen. In de eerste drie jaar is bovendien tot max 10% een prijsstijging meeverzekerd en als de verzekering voor 5 jaar wordt gesloten en de diefstal vindt in de eerste twee jaren plaats dan wordt ook een deel van de premie aan u teruggegeven.
Met deze informatie wens ik u veel wijsheid toe met de beslissing.
Hallo Allemaal ,
Bedankt voor jullie reactie's,
De voorwaarden heb ik gelezen.
Punt is wel dat na totaal verlies de polis automatisch wordt beëindigd: op het tijdstip van vaststelling van totaal verlies van de fiets.Verzekering is dus beëindigd en kan Unigarant daar geen rechten meer aan ontleden ?
Aan de andere kant hadden ze gewoon in natura uit moeten betalen wat dus niet is gebeurd maar gewoon in contanten.
Blijft een moeilijke kwestie ben ik bang...
grtz Harry
-Verzekering is dus beëindigd en kan Unigarant daar geen rechten meer aan ontleden ?------
Wat voor recht moeten ze daar aan ontlenen volgens jou ?
Ze zullen het geld gewoon storneren (van je rekening af laten terugstorten) en dan moet je maar zien dat het in orde komt dat je een nog wat geregeld krijgt voor een andere fiets............
Als de Gazelle inmiddels duurder is geworden dan kan het verstandig zijn om gewoon mee te werken en het ontvangen geld terug te storten, want dan is tot max. 10% de prijsstijging bij uitkering in natura verzekerd.
Bel anders op naar Unigarant en bedank ze voor de uitbetaling en geef aan dat u absoluut geen fiets meer bij deze vakhandel wil kopen, daar u slechte ervaringen met hen heeft. Natuurlijk zijn er wel meer verzekeraars voor fietsen, maar deze polis is uitermate consument vriendelijk,
Hallo Allemaal ...
Bedankt voor jullie reactie's.
Ter voorkoming van verdere problemen hebben we vanmiddag toch maar de fiets bij de bewuste rijwiehandelaar gehaald.
En wat bleek?Deze had nog eens € 50,- van de adviesprijs afgehaald en we kregen een extra slot erbij .Of dit nu lag aan de vriendelijke medewerker of de stralende lach van mijn vriendin laat ik in het midden :-)
Het kan dus ook anders bij deze winkel ;-)
Enfin .. eind goed al goed.
Nogmaals bedankt allemaal.
P.s. sinds wanneer kunnen bedrijven hun geld storneren wat ze vrijwillig hebben overgeschreven ?
Harry
Stacey,
Hoe kom je erbij dat Unigarant het geld kan storneren. Storneren kan alleen gedaan worden door de eigenaar van de rekening en niet door een wildvreemde.
Zou een gekke wereld zijn als er geld op je rekening overgemaakt krijgt en de gever kan het later er weer afhalen.
Baas niet tevreden over je werk en hij haalt je halve salaris terug???
Faliekante onzin dus.
Vladja
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer