Hulp bij een geschil met fietsenmaker
ik heb 25-08-09 een electr.fiets gekocht van het merk Sparta en nu is voor de 2e keer de de display stuk. de verkoper wil mij wel een nieuwe verkopen, de kosten daarvan zijn 75,00 euro die mag ik dan voor 45,00 euro. maar ik vind dat na 2 jaar en 3 mnd. ( na de vorige keer een 2e hands display te hebben gehad) ik niet voor zoveel kosten op hoeft te draaien. ik heb voor gesteld (na contact met de consumentenbond) om 1/5 van de verkoopprijs te betalen,maar dat weigert meneer. ook ben ik voor de 2e keer om er in rust over te praten.( ik heb voor hem de rechten en plichten als consument en leverancier uitgedraaid van de consuwijzer)hij wilde er niet eens naar kijken. want de spartafabriek zegt:" niets mee te maken mevrouw moet gewoon betalen".nu kan ik de rechtbijstandverzekering niet in schakelen, omdat het om een te klein bedrag daarvoor gaat,maar ik ben bang dat straks de ondersteuning het ook niet meer doet en ik ben zeer afhankelijk van deze fiets. ik vind het zeer onfatsoenlijk dat er zo met een gehandicapte persoon om gegaan wordt.
sorry maar ik vind dat je na 2 jaar nog normaal moet kunnen fietsen en zonder jou schuld niet voor zulke kosten op hoeft te draaien. plus het is de 2e al he.
Dat u helaas een handicap heeft doet niets ter zake met de discussie over de hoogte van de reparatierekening.Dit is oneigenlijk gebruik maken van medelijden.
Zoals voorgaande reacties ben ik van mening dat het voorstel van 40 euro zeer fatsoenlijk is. Nog belangrijker is te weten waarom al 2 keer de display stuk gaat, Succes met de afwikkeling.
"ik vind het zeer onfatsoenlijk dat er zo met een gehandicapte persoon om gegaan wordt.".
Met alle respect voor de gehandicapte mensen in nederland, maar als er een coulanse deal gesloten wordt, ik neem aan 45 euro inclusief montage, dan mag het niet uitmaken of het voor een valide of een invalide is. Als dat wèl zo zou zijn is er in beide gevallen sprake van discriminatie.
Accepteer de deal en leef rustig verder met een vredige kerst en een zo goed als mogelijk 2012.
ja dat zou ik ook wel eens willen weten waarom gaat zoiets stuk terwijl je er netjes mee om gaat. sparta zou dat wellicht kunnen melden want zij stellen dat je voor €150 een extra verzekering moet kopen. het is niet mijn bedoeling om voor gehandicapten of oudere mensen in onze samenleving een uitzondering te moeten maken,maar vaak zijn het wel de mensen die geen riant inkomen hebben om de kapitalisten in onze maatschappij nog meer te spekken. vandaar mijn reactie, want de verkoper is wettelijk verplicht om een produckt te leveren dat deudelijk is en dat is dit niet. hij gaat op meer fronten de fout in, want hij claimt op zijn deur om bovag lid te zijn en daar op de site is hij niet te vinden.dus weet ik nu dat het een malafide onderneming is.dit is mijn mening en daar blijf ik bij. het is ook volgens de consumentenbond normaal dat ik 1/5 van de verkoopprijs zou moeten betalen, maar als je dat tegen de verkoper zegt dan doet hij zielig, want hij kan de kosten nergens verhalen zegt hij,maar dan moet hij geen ondernemer worden.als je een vent bent dan moet je,je verantwoording nemen.
Ik ben het wel met bovenstaande forumleden mee eens dat u een goed aanbod is gedaan, ondanks het feit dat dit het tweede display is. Elektronica in het algemeen en bij fietsen met hulpmotor is nu eenmaal gevoelig. Dat meneer niet zo geinteresseerd was in uw uitdraai van de consuwijzer kan ik me wel voorstellen: papier en verhaal is geduldig, maar hij wil het op een, naar mijn idee, goede en redelijke manier oplossen. Als u nu al bang bent dat de ondersteuning ook spoedig de geest zal geven zou ik dat ook maar "in één beweging" meenemen, u bent immers afhankelijk van uw fiets? Wil nog een, niet terzake doende regel toevoegen: ik wilde dát ik nog kon fietsen.
schrijf of meel naar de fabriek van sparta en leg het probleem voor.
vermoedelijk alles gratis en service.
succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer