ta
door tante bep Dec 22, 2011 om 15:27
Auto & vervoer

Hulp bij een geschil met fietsenmaker

ik heb 25-08-09 een electr.fiets gekocht van het merk Sparta en nu is voor de 2e keer de de display stuk. de verkoper wil mij wel een nieuwe verkopen, de kosten daarvan zijn 75,00 euro die mag ik dan voor 45,00 euro. maar ik vind dat na 2 jaar en 3 mnd. ( na de vorige keer een 2e hands display te hebben gehad) ik niet voor zoveel kosten op hoeft te draaien. ik heb voor gesteld (na contact met de consumentenbond) om 1/5 van de verkoopprijs te betalen,maar dat weigert meneer. ook ben ik voor de 2e keer om er in rust over te praten.( ik heb voor hem de rechten en plichten als consument en leverancier uitgedraaid van de consuwijzer)hij wilde er niet eens naar kijken. want de spartafabriek zegt:" niets mee te maken mevrouw moet gewoon betalen".nu kan ik de rechtbijstandverzekering niet in schakelen, omdat het om een te klein bedrag daarvoor gaat,maar ik ben bang dat straks de ondersteuning het ook niet meer doet en ik ben zeer afhankelijk van deze fiets. ik vind het zeer onfatsoenlijk dat er zo met een gehandicapte persoon om gegaan wordt.

1291 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2011 om 15:50
11720 Antwoorden / 52 Vragen

Zijn die 45 euro de kale kosten van het display of zijn dat de totale kosten inclusief montage? In het laatste geval zijn er ook montage kosten.

getty
door getty - Dec 22, 2011 om 16:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind eerlijk gezegd het voorstel zeer netjes te noemen. Ik zou het maar accepteren.

ta
door tante bep - Dec 22, 2011 om 16:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

sorry maar ik vind dat je na 2 jaar nog normaal moet kunnen fietsen en zonder jou schuld niet voor zulke kosten op hoeft te draaien. plus het is de 2e al he.

haagee
door haagee - Dec 22, 2011 om 17:32
80 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u helaas een handicap heeft doet niets ter zake met de discussie over de hoogte van de reparatierekening.Dit is oneigenlijk gebruik maken van medelijden.

Zoals voorgaande reacties ben ik van mening dat het voorstel van 40 euro zeer fatsoenlijk is. Nog belangrijker is te weten waarom al 2 keer de display stuk gaat, Succes met de afwikkeling.

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2011 om 18:27
11720 Antwoorden / 52 Vragen

"ik vind het zeer onfatsoenlijk dat er zo met een gehandicapte persoon om gegaan wordt.".

Met alle respect voor de gehandicapte mensen in nederland, maar als er een coulanse deal gesloten wordt, ik neem aan 45 euro inclusief montage, dan mag het niet uitmaken of het voor een valide of een invalide is. Als dat wèl zo zou zijn is er in beide gevallen sprake van discriminatie.

Accepteer de deal en leef rustig verder met een vredige kerst en een zo goed als mogelijk 2012.

ta
door tante bep - Dec 22, 2011 om 21:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat zou ik ook wel eens willen weten waarom gaat zoiets stuk terwijl je er netjes mee om gaat. sparta zou dat wellicht kunnen melden want zij stellen dat je voor €150 een extra verzekering moet kopen. het is niet mijn bedoeling om voor gehandicapten of oudere mensen in onze samenleving een uitzondering te moeten maken,maar vaak zijn het wel de mensen die geen riant inkomen hebben om de kapitalisten in onze maatschappij nog meer te spekken. vandaar mijn reactie, want de verkoper is wettelijk verplicht om een produckt te leveren dat deudelijk is en dat is dit niet. hij gaat op meer fronten de fout in, want hij claimt op zijn deur om bovag lid te zijn en daar op de site is hij niet te vinden.dus weet ik nu dat het een malafide onderneming is.dit is mijn mening en daar blijf ik bij. het is ook volgens de consumentenbond normaal dat ik 1/5 van de verkoopprijs zou moeten betalen, maar als je dat tegen de verkoper zegt dan doet hij zielig, want hij kan de kosten nergens verhalen zegt hij,maar dan moet hij geen ondernemer worden.als je een vent bent dan moet je,je verantwoording nemen.

tenormin
door tenormin - Dec 22, 2011 om 21:46
16936 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben het wel met bovenstaande forumleden mee eens dat u een goed aanbod is gedaan, ondanks het feit dat dit het tweede display is. Elektronica in het algemeen en bij fietsen met hulpmotor is nu eenmaal gevoelig. Dat meneer niet zo geinteresseerd was in uw uitdraai van de consuwijzer kan ik me wel voorstellen: papier en verhaal is geduldig, maar hij wil het op een, naar mijn idee, goede en redelijke manier oplossen. Als u nu al bang bent dat de ondersteuning ook spoedig de geest zal geven zou ik dat ook maar "in één beweging" meenemen, u bent immers afhankelijk van uw fiets? Wil nog een, niet terzake doende regel toevoegen: ik wilde dát ik nog kon fietsen.

ar
door arentjelena - Feb 22, 2012 om 11:54
1 Antwoorden / 2 Vragen

schrijf of meel naar de fabriek van sparta en leg het probleem voor.
vermoedelijk alles gratis en service.

succes.