be
door ben deen Jan 29, 2024 om 19:11
Auto & vervoer

Ik een Peugeot 208 waar bij het dak al na 4 jaar roest ook tussen de achter klep

De dealer Davo nu Wittenbrug beweerd door steenslag maar dit kan onmogelijk tussen de klep en het dak . Ik krijg geen lak garantie

1424 6 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 29, 2024 om 19:21
2074 Antwoorden / Vragen

Ach ja, de vaderlandse automobiel handel. Gaat u dan maar bewijzen dat het niet komt door steenslag want dat is nodig. Hebt u een expert verklaring mag u er mogelijk ook nog om rechten.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2024 om 20:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd hoor, van roestige auto's heb ik sinds 2000 nooit geen last meer van gehad. Daarvoor ook niet, maar heb mijn laatste Clio "opgereden/verkocht". Kon niet goed meer zien. Maar nooit enige roest waargenomen. Wel bij mijn auto's in de jaren 70, 80 en 90. Wittenburg, Den Haag, zeker?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2024 om 21:30
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is een merkwaardig verhaal. Edoch, heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in  en/of regel op een andere wijze een expertise. Heeft u een all risk verzekering, dan is het nog beter om die tte benutten.
Daarnaast is dit ook nog een optie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/voertuigen/

Merkwaardig omdat het ook mij voorjkomt dat zoals u het aangeeft steenslag geen reden kan zijn.

sw
door swat1500 - Jan 30, 2024 om 09:03
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien de leverancier uw garantie claim afwijst zult de basis van de afwijzing moeten bestrijden.
Dat gaat u niet lukken met uw eigen mening over het ontstaan.
U zult dus met een contra expertise moeten komen van een deskundige.
Wellicht lukt dit via de ANWB of een andere garage.

Re
door Reinier182 - Jan 30, 2024 om 10:45
163 Antwoorden / Vragen

Moeilijke discussie. Misschien de ANWB of BOVAG die een onafhankelijke oorzaak en mening kunnen geven. Dan sta je sterker in het conflict.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 30, 2024 om 12:30
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ben,

Kunt u wat foto's plaatsen van de roest?

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

Woont u toevallig aan zee?

1paul
door 1paul Jan 30, 2024 om 13:46
3161 Antwoorden / 0 Vragen

eens deze keer met je, eerst maar eens de foto's zien voor er ook maar een gefundeerd antwoord komt mijnerzijds!!